maastaveto...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tee abc loppuun, kuten suunnittelit. kevyttä vetoo voit pitää mukana tai vaihdella sitä suorin jaloin vedon kanssa.

8*5*135-140 on vaan heitto. anyway. peruskaudella kovat:kevyet vkot menee 3:1 ja ideana on lähteä lisäämään volyymiä hyvinkin reippaasti. esim. 3*4*115= 1380kg --> 8*5*125= 5000kg, mikä on jo älytön määrän lisäys tossa ajassa ja takaa suht pettämättömän pohjan.

vetopiikkauksessa etukyykky sopii vedon jälkeen hyvin samana päivänä. 4pvää/vko on ihan riittävä.

jto

Sain tämmöisen ohjelman kyykylle kasaan;
vko
1.3*4*115kg
2.3*4*120kg
3.4*4*125kg
4.kevyt 2*3*110kg
5.4*5*115kg
6.5*5*120kg
7.6*5*125kg
8.kevyt 4*2*110kg
...---->tästä maximipiikkaukseen niinkuin edelliseen postiin laitoit ja sen jälkeen vedolle maximipiikkaus!??ja etukyykyssä joko boxille tai ilman olis hyvä varmaan joku 5*5,sopivilla painoilla ettei tekniikka hirveesti kärsis?!
nouseeko mielstäsi volyymi läheskään tarpeeksi tai onko peruskausi aivan liian lyhyt koska ne minua tuossa eniten epäilyttää?!

noi olkapää treenit joiden siirtämisestä penkkipäivällä mainitsit on aika kevyitä koska oikeassa olkapäässäni on (ilmeisesti) pysyvä vamma,ja olen treenannut olkapäitä näin;pystypunnerrusKP 3*10kevyt,viparit sivuille 3*10 staattisella pidolla ja epäkkäitä miten sattuu ja pystyy!ei ole mikään ongelma siirtää niitä vaikka maanantain penkkipäivälle,mutta saattaa tulla aika paljon tekemistä sille päivälle,verrattuna muihin mutta minkäs sille voi!

näyttää hyvältä, mut laske ne siitä uudesta ykkösestä, kun sen teet.

Ajattelin kokeilla tuota
1a
1b
1c
.
.
.
8a
8b
8c
ohjelmaa.

Alkoi vaan mietityttämään seuraava asia:

Treeni menee karkealla jaolla MA penkki, KE maastaveto ja PE kyykky.
Jos tuon kolme vetokertaa otan viikossa ja jaottelen niin onko esim.PE kyykky+veto-treeni liikaa? Pitäiskö tuota 1a1b1c rytmistä karsia esim yksi treeni pois. Eli tekisin kaksi kertaa viikossa vedon. Viekö tuollainen pohjan koko ohjelmalta? Jos ei, niin mikä noista vedoista olisi järkevin jättää pois?

Twinlab taisi vetää ohjelman kokonaan. Miten jaot muut treenit tuon kanssa?

inflames sanoi:
Twinlab taisi vetää ohjelman kokonaan. Miten jaot muut treenit tuon kanssa?

MA: Palauttava maastaveto, penkki + apuliikkeet
TI: Nopeusveto, kyykky + apuliikkeet
TO: Penkki + apuliikkeet, jotain pientä jaloille
PE: Maastaveto kovaa + apuliikkeet

Ihan normaalisti kaikkia muita liikkeitä tein, ja sitten tein ne vedot vaan sen ohjelman mukaan siihen lisäksi. Toi ohjelma toimi mulla kun junan vessa! Nyt on menossa toista kertaa kyykky 3 kertaa viikossa (siis samoilla prossilla), hyvältä tuntuu :)

twinlab sanoi:
MA: Palauttava maastaveto, penkki + apuliikkeet
TI: Nopeusveto, kyykky + apuliikkeet
TO: Penkki + apuliikkeet, jotain pientä jaloille
PE: Maastaveto kovaa + apuliikkeet

Kiitos ja kumarrus.
Täytynee siirtyä pitkästä aikaa neljän päivän rytmiin.
Kokeilen samaan tyyliin kuin teit. Tiedä vaikka saisin hieman vauhditettua tuota vetoa.
Mites muuten kyykky on sujunut, millaista nousua painoissa?

inflames sanoi:
Kiitos ja kumarrus.
Täytynee siirtyä pitkästä aikaa neljän päivän rytmiin.
Kokeilen samaan tyyliin kuin teit. Tiedä vaikka saisin hieman vauhditettua tuota vetoa.
Mites muuten kyykky on sujunut, millaista nousua painoissa?

Kyykyt on menny tosi hyvin, vaihdoin muutamat kuukaudet sitten tyylin leveeseen. Tosin vielä kapee on parempi. Toivottavasti leveä hiljoilleen ajaa kapean ohitse. Kakki ohjelman kyykyt on tuntunu keveiltä. Tarkoitus on tässä ahnehtia lisää kiloja YT:hen. Nyt kun saan SM-kisat alta, niin taas rupeen vetään kunnon peruskautta ja kovia treenejä :)

Ja jos toi torstain "pientä jaloille" on liikaa niin sen voi ottaa surutta pois. Zempejä treeneihin sulle :thumbs:

Twinlab: Hyvä että toimii. Vaikka oot nuori, ei se tarkota, etteikö vois treenata paljon. Ton ikäsenä päinvastoin kannattaa kroppaa stressata lujaa. Vaste on hyvä, ku on murrosikä päällä. Hyvä osotus muutenkin, ettei esim. vetotreenit oo rajotettu yhteen/vko. Kumpuniemen Veli veti 3krt/vko ja kaikki kovaa.

Kannattaa olla siinä leveen kyykyn sisäänajossa kärsivällinen. Muuten saa aikaan iloset kalvotulehdukset sivureisiin ja nivusiin. Kapeehan voi olla mukana yhtenä noista viikon treeneistä.

inflames: suosittelisin kyllä tekeen 2+1 ne treenit. se riittää ihan hyvin. toki voit tehdä esim. joka kolmannen viikon neljä treeniä ja sit neäljäntenä vaan 1-2 treeniä.

kun ton systeemin kirjotin, suunnittelin sen yhden lajin painotusjaksoksi, jolloin kyykkyä tehdessä ei juuri vetoon kosketa muuta kuin jullena tai sjmv:na. vetopainotuksessa sitten reidet saa kyytiä esim. etukyykyillä, hackeillä tai prässeillä jne...

inflames: suosittelisin kyllä tekeen 2+1 ne treenit. se riittää ihan hyvin. toki voit tehdä esim. joka kolmannen viikon neljä treeniä ja sit neäljäntenä vaan 1-2 treeniä.

kun ton systeemin kirjotin, suunnittelin sen yhden lajin painotusjaksoksi, jolloin kyykkyä tehdessä ei juuri vetoon kosketa muuta kuin jullena tai sjmv:na. vetopainotuksessa sitten reidet saa kyytiä esim. etukyykyillä, hackeillä tai prässeillä jne...[/QUOTE]

Miltäs näyttäs tällänen jako?

Viikot 1-3

MAANANTAI

Penkki 5*5 ohjelma (7.viikko menossa)

Maastaveto 1a

Penkin apuliikkeet

KESKIVIIKKO

Maastaveto 1b

Selän apuliikkeet

hauis

nopeuspenkki

PERJANTAI

Kyykky kova

maastaveto 1c

vatsa

Ja sitten 4.viikko vetoa vain se 1-2 kertaa.

ettit: pitäiskö toi kyykky tehdä kevyenä...

ellet oo leveeltä kyykkinyt, ei kannata sitä nyt leventää. tee sille sitten oma sisäänajojakso myöhemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jto sanoi:
ellet oo leveeltä kyykkinyt, ei kannata sitä nyt leventää. tee sille sitten oma sisäänajojakso myöhemmin.

hhm...olikohan toi twinlabille vai mulle? Ite en ajatellu leventää ku keventää. :nolo:

ei liikaa

joka toinen viikko 1 tiukka 6-3 toimi ainakii mulla...puolessa vuodessa 180kilosta 230kiloon...siitä puol vuotta eteenpäin:250kiloon...ilman roinia!! Tietysti taljoja ja selkäpenkkiä siihe päälle... sanokaa mitä sanotte mutta tää on tosi juttu!!! :rock:

jees... taas voin kehua tota 3x viikossa ohjelmaa... tuli jo toiseen kertaan ainakin +20kg kyykyyn ja tällä kertaa 6vko versiolla...
Mutta kuinkahan paljon noita prossia pitäs kevennellä että ton jaksas vetää kunnolla ton saman vedolle ku jos mä vedän 5x80% ilman vyötä ni toista sarjaa ei pysty tekemään samassa treenissä... mutta taas seuraavana päivänä selässä ei tunnu mitään vai pitääkö vaan karkeesti vähän "pompauttaa" alhaalla koska mulla kumminkaan ei irrotuksessa oo ongelmia vielä moniinkymmeniin kiloihin tulossa

finviking sanoi:
noniin nyt on ohjelma menty läpi ja tänään nousi 200kg maasta joten se oli todella varteen otettava ohjelma...KIITOS!!!

Ihan mielenkiinnosta: Mikä oli maksimi ennen ohjelmaa?
Itsellä menossa 5.vko ja toiveissa olisi se 200kg ylittäminen ennen kesää.

Twinlabille sama kysymys myös eli kokeilitteko ohjelman jälkeen vain maksimia vai piikkailitteko ensin?

finviking: kiitos vaan kiitoksista. hyvä, että toimii. en kyl näe mitään syitä sille, etteikö toimisi :)

veijari: turhaa runttaat vitosta 80%:lla. tee sen sijaan vaikka kolme tai neljä kolmosta. toistoja tulee 9-12 viiden sijaan ja ykskään sarja ei tapa. pikkuhiljaa saat sarjakestävyyttä sit.

Joo siis toi oli vaan tommonen heitto. Kyllä siis saisin enemmänkin toistoja tolla mut toi oli tommonen esimerkki... eli jos vedän 1 kohtuu kovan sarjan ni ei oo mitään toivoa tehdä samanlaista perään... mutta taas toisaalta toi ohjelma on potkinut kyykyssä niin kovaa että sitä vois kokeilla vedolla hiukan kevennettynyä...

edit: Riittäsköhän jos tekisi noin niiku toi on mutta laskis 5% alaspäin ja sarjamäärät ois 2,4,6 ton 4,6,8:n sijaan noissa c treeneissä

eiköhän tuo riitä. aika yksilöllistä se on aina. vedon tekniikasta: aina maasta asti ilman pomppuja. jos haluat lisää romua, käytä pukkeja.

ite oon vedelly vaan suoria sarjoja suorinjaloinvetoja korokkeelta ja ilman maastvaetoja ja pukeiltavetoja ja suoria sarjoja huom. paras noteeraus pukeilta noin 8 cm polvien alta on 240*3 ja suorinjaloinvedot pukeilta 12*140 ja maastaveto selkäreenin perään on 230 kg...koko ajan vaan nuosujohteista ja vaihtelua ...ei siihen muuta tarvita...ai niin joo vepo ja ravinto myös :rock:

Eikös tuo maastavedon tekniikkakin ole nyt niin yksilöllinen juttu, kun vaan olla ja voi. Tosin kun seuraa näitä Suomen kovimpia vetäjiä, niin taitaa suurin osa vetää kapealla? Pakko kai siihenkin on joku syy olla, eli saako raskaat ja isot kaverit kuitenkin loppupeleissä kapeella ne isoimmat raudat ylös?

Itselläni Sumolla nousee ehdottomasti kovimmat raudat, kapea on paljon jäljessä sitä. Tulee vaan mieleen, että eikö ne isommat romut kannata sillä tyylillä kiskoa, millä ne parhaiten nousee? Mä kuitenkin olen vajaat 190cm pitkä ja silti saan sen sumon tosi tekniseksi ja vedon lähtemään siitä hyvin. Toisaalta taas leveä kyykky on mulle tosi hankala, eikös tässä tuntuis olevan jonkin sortin ristiriita? Tuon mun sumonoston tekniikka on kattellu useampikin kilpaileva nostaja ja kaikki on sanoneet hyväksi, joten kai niitä on uskominen. Hyvin mää siihen väliin venyn :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom