maastaveto...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
(liha)pyörykkä sanoi:
Jep, tuota eikö tuo 3 kertaa viikossa ole maastavetoa tai kyykkyä hiukan liikaa?

Miksi olisi? Eivätköhän jotkut treenaa useammankin kuin kolme kertaa viikossa. Ei kai treenin treenin liiallisuus riipu treenikertojen määrästä vaan kokonaisrasituksesta.
Maanantaina aloitin ohjelman kokeilun kyykyllä, tänään oli vuorossa toinen kerta. Jalat olivat maanantain jäljiltä aavistuksen tukossa, mutta tämän päiväinen harjoitus olikin kevyt. Hyvältä tuntuu ainakin toistaiseksi.

Willie sanoi:
Miksi olisi? Eivätköhän jotkut treenaa useammankin kuin kolme kertaa viikossa. Ei kai treenin treenin liiallisuus riipu treenikertojen määrästä vaan kokonaisrasituksesta.
Maanantaina aloitin ohjelman kokeilun kyykyllä, tänään oli vuorossa toinen kerta. Jalat olivat maanantain jäljiltä aavistuksen tukossa, mutta tämän päiväinen harjoitus olikin kevyt. Hyvältä tuntuu ainakin toistaiseksi.

se on selvä että jalkatreeni kannattaa ottaa kerran kahdessa viikossa ja silloin treenata niin kovaa kuin jaksaa.. en mä ainakaan ala jalka kipuja kestämään joka viikko jos treenaa täysillä ja kovilla painoilla..

sori kirjoitus virheet oon kännis. :rock:

Vupe sanoi:
se on selvä että jalkatreeni kannattaa ottaa kerran kahdessa viikossa ja silloin treenata niin kovaa kuin jaksaa.. en mä ainakaan ala jalka kipuja kestämään joka viikko jos treenaa täysillä ja kovilla painoilla..

Mitä selvää tuossa on? Ja miksi kannattaa treenata niin kovaa kuin jaksaa? Verenmaku suussa tehty jalkatreeni kerran kahdessa viikossa ei kuulosta kovinkaan optimaaliselta, ei lihasmassa kasvattamisen eikä voimanhankinnan kannalta. Voimaa tässä haetaan, ei kipeitä jalkoja eikä itsensä loppuunvetämistä. Omat jalat eivät ole kovin kipeät ainakaan näiden kahden treenikerran jälkeen. Väliaikainen kipu on muutenkin itselleni täysin merkityksetön seikka jos sen avulla saa tuloksia.

Willie sanoi:
Mitä selvää tuossa on? Ja miksi kannattaa treenata niin kovaa kuin jaksaa? Verenmaku suussa tehty jalkatreeni kerran kahdessa viikossa ei kuulosta kovinkaan optimaaliselta, ei lihasmassa kasvattamisen eikä voimanhankinnan kannalta. Voimaa tässä haetaan, ei kipeitä jalkoja eikä itsensä loppuunvetämistä. Omat jalat eivät ole kovin kipeät ainakaan näiden kahden treenikerran jälkeen. Väliaikainen kipu on muutenkin itselleni täysin merkityksetön seikka jos sen avulla saa tuloksia.

luuletko että markus rulh treenaa "löysästi"?
tottakai tarvii treenatata täysillä aina kun kyse ei ole mistään fitneestistä.
mä treenaan pahimpina päininä niin kovaa että taju meinaa lähteä. :rock:

Vupe sanoi:
luuletko että markus rulh treenaa "löysästi"?
tottakai tarvii treenatata täysillä aina kun kyse ei ole mistään fitneestistä.
mä treenaan pahimpina päininä niin kovaa että taju meinaa lähteä. :rock:

Luulen että Ruhlilla on melko vähän tekemistä 78 kiloisen natikan kanssa joka pyrkii hankkimaan voimaa, ei juurikaan massaa. Epäilen ettei sinullakaan ole kovin paljoa yhteistä Markuksen kanssa, joten siltä suunnalta ei kannata ensimmäiseksi oppia lähteä hakemaan. Itse pyrin kuitenkin jatkossakin hankkimaan voimaa, en tajuttomuutta. Eipä siinä mitään, hyvä jos olet löytänyt itsellesi toimivan systeemin.

Willie sanoi:
Luulen että Ruhlilla on melko vähän tekemistä 78 kiloisen natikan kanssa joka pyrkii hankkimaan voimaa, ei juurikaan massaa. Epäilen ettei sinullakaan ole kovin paljoa yhteistä Markuksen kanssa, joten siltä suunnalta ei kannata ensimmäiseksi oppia lähteä hakemaan. Itse pyrin kuitenkin jatkossakin hankkimaan voimaa, en tajuttomuutta. Eipä siinä mitään, hyvä jos olet löytänyt itsellesi toimivan systeemin.

turhaan mulle vittuilet kyllä mä noudatan ruhlin oppeja koska ne tehoaa mulla jokainen ihminen on kuiteskis erillainen :rock:

keep on pumping!

Vupe sanoi:
turhaan mulle vittuilet kyllä mä noudatan ruhlin oppeja koska ne tehoaa mulla jokainen ihminen on kuiteskis erillainen :rock:

keep on pumping!

Onnea vaan matkaan. Se tulee olemaan pitkä ja kuoppainen. :rolleyes:

Vupe sanoi:

no... toi ei kyllä todellakaan oo noin, eikä "selvää"... älä kirjottele tänne kännissä. kadut vaan omia hölmöilyjäs.

Jospa isketään yks suht asiallinenkin kysymys väliin:

Kannattaako kapeata vetoa ja sumovetoa vuorotella vai keskittyä vain siihen omaan tyyliin? Sumoa en ollut koskaan ennen tehnyt joten päätin harjoitella tekniikkaa tuossa kun selkätreenit olivat hieman kevyemmällä. Alkuun sai hyvä jos 80kg tuolla tyylillä ylös (kankeaa), kapealla 150kg oon saanu ylös. Nyt parin kk jälkeen 130 nousi sumolla kun päätin hieman kokeilla, joten äkkiä se tuli suht lähelle tuota kapeata. Olen tehnyt nyt leveetä prässiä, leveetä kyykkyä ja sumovetoa. Kannattaisiko se painottaa juuri näin vai pitäisikö mieluummin tehdä vaikkapa kapeeta kyykkyä ja leveetä prässiä, jotta tulisi etu- ja takareidet molemmat kunnolla huomioitua? Tässä kun sumolla veti ja tulos nousi niin melkein meinas innostua tosta maastavedosta taas pitkästä aikaan, tässähän vois pistää vaikka kaks markkaa tän vuoden tavoitteeksi :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En ole asiantuntija, joten objektiivista vastausta en voi antaa, vain omiin kokemuksiin perustuvan.
Mie treenaan vain kapealla, sjmv:a harrastelen myös aika usein, ja siinäkin jalat ovat kapealla. Olen saanut enemmän voimaa selkään kapealla vetäessäni. Kun enkkakokeilu lähenee, teen ehkes yhden kokeilun sumolla, koska enkat olen tehnyt sillä tyylillä. Tässä joulun alla onnistuin parantamaan enkkaani viidellä kilolla (ja vielä tuntui jäävän varaa, olisi kai pitänyt panna tankoon 10 yli entisen enkan)

Miun kapeavetoenkkani on viisi kiloa vaille sumovetoenkka, joten käytännöllisesti katsoen sama. Ehkä siirryn kokonaan kapealle tyylille, ainakin, jos meinaan vahvanaiskisoihin joskus osallistua. Siellä ei saa vetää sumolla. Mutta jalkojen treeninä (?) voisin joskus vedelläkin sumolla, koska joku (taisi olla hierojani) on miulle sanonut, että sumoveto vaatii jaloilta enemmän voimaa, toisiko sitten sumovedolla treenaaminenkin jalkoihin jerkkua? Tämä meni nyt kyllä arvailun puolelle. Odotellaan jto:n vastausta. Sama kysymys on miunkin mielessä joskus pyörinyt.

äläkää ny...

mutta... sumo on yleensä lyhyille parempi ja pikkusarjoissa sillä on nostettu enemmän rautaa. mekaanisesti sen pitäs olla parempi, muttei näin aina kaikilla ole. paljon kiinni välityksistä myös.

toisaalta jos kilpailuveto on perinteinen, ei silti tarvi sitäkään tehdä. pääasia ois reisien, lantion ja keskivartalon lihasten vahvistaminen. siinä mielessä on ihan hyvä tehdä kumpaakin. sumoveto lähtee kuitenkin ylempää verrattuna leveeseen kyykkyyn, joten kyykky on parempi vaihtoehto noista. olipas sekavaa...

Minusta, jos tarkoitus on vetää sillä kapealla se maksimi, niin ei sinänsä kannattane vuorotella sumon ja tavallisen välillä. Sumoa kannattaa vetää, mutta apuliikkeenä.
Itselläni ei sumovedon paraneminen koskaan näkynyt kyllä tavallisen vedon minkään asteisena paranemisena, tosin olenkin aika puhtaasti alaselällä vetävää tyyppiä. Muuten sumoa aloitellessani kävi samoin kuin nelkulla. Ekalla kerralla vedin hapuilevan 5x100 ja muistaakseni 6 viikon päästä 5x160 ja siihen tökkäsi. :) Ennätykseni olen vetänyt perinteisellä.

Vupe sanoi:

Yllättävää, että jalat ovat kipeänä, jos niitä treenataan kerran kahteen viikkoon. No, jotkuthan ovat sitä mieltä, että treenistä ei ole ollut hyötyä, jos paikat eivät ole kipeänä.

Niin itse olen aika lyhyt (172) ja kuulun niihin ehdottomasti pikkusarjalaisiin ja tämän takia mulle sumovetoa alettiinkin suositella. Melkein voisin tuota harjoitella, jotain liikkuvuusjuttua tarvis kehitellä tuohon lantion seudulle (nivuset repee p*rkele), ehdotuksia? Jotain perusvenyttelyjä vaan tehnyt, 'jooga-asento' sit toiselle polvelle jokin 20kg kiekko ja sitten siitä vetää kantapäitä takapuolta kohden <- hyvin selitetty. No kuitenkin tuolla saanu venytystä tuntumaan tonne pallien seudulle. Oisko muita samanlaisia liikkeitä?

Onko maastaveto riittävä liike takareisille koukistusten lisäksi ? Kun en viitsisi vaihtaa sitä suorin jaloin tehtävään, eikä varmaan kannata tehdä kyykkyä, MAVEa ja SJMVa samassa treenissä.

Ei nyt ihan suoranaisesti liity maastavetoon mutta kysytään kuitenkin: Mulla on mielestäni liian heikko kyykky suhteessa maastavetoon, alussa oli eroa 40 kiloa vedon hyväksi, välillä oli 45 ja nyt edelleen 40 (140 vs. 180). Kannattaisiko keskittyä pelkästään kyykyn parantamiseen ja jättää mavetus vähemmälle että voi keskittyä kunnolla esim. kyykyn tekniikkaan? Samoilla lihaksillahan kumpikin liike tehdään niin luulisi että ei se mave ainakaan huononisi siinä.

t. nimim. tahtoo kyykätä 200 tänä vuonna

viitala sanoi:
Onko maastaveto riittävä liike takareisille koukistusten lisäksi ? Kun en viitsisi vaihtaa sitä suorin jaloin tehtävään, eikä varmaan kannata tehdä kyykkyä, MAVEa ja SJMVa samassa treenissä.

Tämä varmasti riippuu siitä minkälaisessa asennossa sulla on jalat kun teet normaalivetoa. Itsellä normaaliveto käy takareisiin aikas paljon.

Miekin olen niitä maan lyhkäsiä: 162 cm. Selkä on vahva, mutta jalat ... hömhöm ... surkeat. Selkäni on myös aika pitkä.

Venyttelystä. Eikös mave ota myös perslihaksiin? Mie olen havainnut välttämättömäksi venytellä nimenomaan niitä. Joko sopivankorkuisella penkillä, jolle nostan jalkani poikittain ja siitä sitten nojaudun eteen. Tai lattialla taivutan jalkani (yhden kerrallaan, siis) alleni ja rötkötän sen päällä. Pikajuoksijoilta opittu venytys. Ai että kun tekee hyvää ja jalat, myös lantionseutu voivat hyvin. Sisäosat miulla ovat liikkuvat: painan polveni omin voimin lattiaan kiinni, kun istun siinä jooga-asennossa.

Hyvin samanlaisesta fysiikasta on kyse kuin Metrilläkin, eli selkä on vahvempi suhteessa jalkoihin. Yläkroppa muutenkin pitkä verrattuna jalkoihin, tämänkin takia tuntuisi tuo sumo järkevämmältä jutulta, ainakin nostomatka lyhenee todella paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom