maastaveto...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla on vedossa toiminut ehdottomasti parhaiten se että kun on tuntuu siltä niin silloin vedetään mutta vähintään kerran viikossa(jos ei koko viikolla oo fiilistä ni sit kerran-pari riveä) ja sit tuntuman mukaan pikkuhiljaa ylöspäin mentäessä voi miettiä vetääkö 1, 3, 5 2x2 tai ihan mitä vaan ja pyrkii lisäämään kyseiseen sarjaan/sarjoihin rautaa niin paljon ku pystyy(kerralla niin paljon ku tuntuu) sit ku tuntuu et enää ei pysty korottaa väh 5kg ni vaihtaa sarjoja...

mulla parani tollai kuukaudessa max. 5: 15kg, ykkönen yhtä monta ja vedin kakkosen 5kg alle entisen ykkösen ilman vyötä
(mulle toi vyö auttaa aikapaljon koska suurin ongelma vedossa on loppuojennus)

Mitäs olette siitä mieltä kun salilla isompi kaveri neuvo joka tuntee myös voimanostajia että maastanostoa ei kannattais tehdä joka viikko? Kuulemma tulee liikaa rasitusta alaselälle jos joka viikko vetää kovia treenejä?

Mies847 sanoi:
Mitäs olette siitä mieltä kun salilla isompi kaveri neuvo joka tuntee myös voimanostajia että maastanostoa ei kannattais tehdä joka viikko? Kuulemma tulee liikaa rasitusta alaselälle jos joka viikko vetää kovia treenejä?

Kyllähän niin monet reenaakin että vetoa tehdään esim. kerran kolemessa viikossa ja sitten kyykätään vedonkin edestä. Itselle näin alkuvaiheessa tollanen tyyli ei tulis toimimaan. Itse ripottelen kyllä sitten niitä kevyitä viikkoja raskaiden jälkeen. Kannattaa silti ihmeessä kokoeilla jos kuulostaa omasta mielestäsi hyvältä, ja ainahan isojen poikien juttuja mieluummin noudattaa kun pienten :)

Mies847 sanoi:
Meidän salilla ainakin yks jätkä rupes tekeen vetoa jokatoinen viikko ja hänellä se toimii tosi hyvin, tulokset nousee kokoajan. Kyykkyä tekee käsittääkseni myös joka toinen viikko ja joka toinen viikko prässäilee.

neutraali sanoi:
Meidän salilla ainakin yks jätkä rupes tekeen vetoa jokatoinen viikko ja hänellä se toimii tosi hyvin, tulokset nousee kokoajan. Kyykkyä tekee käsittääkseni myös joka toinen viikko ja joka toinen viikko prässäilee.
Mites tämä jätkä tekee sitte maastavedo tilalta niinä viikkona kun ei sitä tee?
Ajattelin tota joskus kokeilla niin käviskö sen tilalla kulmasoutu sitte sillon kun maastavatoa ei tehdä?

Mies847 sanoi:
Ajattelin tota joskus kokeilla niin käviskö sen tilalla kulmasoutu sitte sillon kun maastavatoa ei tehdä?

Rinnalleveto vois kai olla kova sana?

Mies847 sanoi:
Ei tee mitään sen tilalla, normaali selkä treeni.

Joo mave kerran kahteen/kolmeen viikkoon erittäin raskailla malmeilla jos selkä sen kestää. Vuorotahtiin vaikka sitten smjv voluumisarjoina jos se kiinnostaa. Itsellä ainakin alaselkä on täysin eri asia kuin muu selkä, mavepäivinä treenaan monasti vain kädet ja selkä sitten eri kerralla.

twinlab sanoi:
Kokeiles tätä:

1a 6*4*75
1b 3*4*65, 3*3*70
1c 4*5*80

2a 4*6*70
2b 8*2*75
2c 6*5*80

3a 6*4*75
3b 3*4*65, 3*3*70
3c 8*5*80

4a 4*6*70
4b 8*2*75
4c 3*6*60

5a 6*4*80
5b 3*4*65, 3*3*70
5c 4*5*85

6a 4*6*75
6b 8*2*80
6c 6*5*85

7a 6*4*80
7b 3*4*65, 3*3*70
7c 8*5*85

8a 4*6*75
8b 8*2*80
8c 3*6*60

Itsellä toiminu kyykyssä sekä vedossa. Kyykkyyn tuli miltei 20kg lisää kahdessa kuukaudessa. Vetoa vielä jäljellä kaksi viikkoa. Sitten kokeillaan kuinka tuotti tulosta.

Ja Jtolle kaikki kunnia tuosta ohjelmasta :)

mitäs oot ottanu tohon apuliikkeinä...?

finviking sanoi:
mitäs oot ottanu tohon apuliikkeinä...?

Tarkoitat varmaan vedon apuliikkeitä? Perjantaina raskaan vedon lisäksi otin vähän viikosta riippuen esim. kulmasoutua, SJMV, ylätaljaa, alataljaa ja selänojennuksia. Apuliikkeet yleensä 3x8.

Nyt tosiaan on se ohjelma onnistuneesti viety läpi. Vedon maksimin otin eilen ja nostin 230kg. Tyytyväinen olen tulokseen. Nyt rupeen tekeen 3 kertaa viikossa kyykkyä.

Kiitokset JTO:lle mahtavasta ohjelmasta!!!!!!!!!!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
twinlab sanoi:
Nyt tosiaan on se ohjelma onnistuneesti viety läpi. Vedon maksimin otin eilen ja nostin 230kg. Tyytyväinen olen tulokseen. Nyt rupeen tekeen 3 kertaa viikossa kyykkyä.
kova tulos :) kuinkas muut lajit kulkee? sussa on selvästi ainesta. ootko varma ettet bulgaari tai ryssä? :D

jarze sanoi:
kova tulos :) kuinkas muut lajit kulkee? sussa on selvästi ainesta. ootko varma ettet bulgaari tai ryssä? :D

Kiitos. JK: 185kg (siteet+vyö) ja PP: n.125kg(ilman varusteita). Voishan niitä kaikkia ohjelmia hyvinkin testiä, tykkään muutenkin vetää vähän HC-meiningillä tälläisiä erilaisia ohjelmia.

Tiedä kuuluuko tähän, mutta en löytänyt parempaakaan.
Elikkä, oon nyt 16 ja sitä voimaa ei ole vielä paljoa, jotkut on sanonu että maastanostoa ei kannata vielä alkaa tekemään, jotkut taas ovat sanoneet että parhaimpia liikkeitä koko kropalle..
Niin kannattaako alkaa tässä iässä vielä tuota maastanostoa tekemään? Tietenkin mahdollisimman puhtaasti yritän, mutta kertokaas mielipiteenne.
Ja minkäslaisia sarjoja pitäisiä tehdä, montako toistoa per sarja ja montako sarjaa.

-Largo- sanoi:
Tiedä kuuluuko tähän, mutta en löytänyt parempaakaan.
Elikkä, oon nyt 16 ja sitä voimaa ei ole vielä paljoa, jotkut on sanonu että maastanostoa ei kannata vielä alkaa tekemään, jotkut taas ovat sanoneet että parhaimpia liikkeitä koko kropalle..
Niin kannattaako alkaa tässä iässä vielä tuota maastanostoa tekemään? Tietenkin mahdollisimman puhtaasti yritän, mutta kertokaas mielipiteenne.
Ja minkäslaisia sarjoja pitäisiä tehdä, montako toistoa per sarja ja montako sarjaa.

Mitenkäs tuon pituuskasvusi laita on? Vaikka pituuskasvu ei pysähtyisikään, niin raskaat vedot eivät välttämättä tee hyvää kasvavalle selälle. Maastavetoa harjoitellaan yleensä hieman lyhyemmillä sarjoilla kuin muita liikkeitä, mutta kasvun ollessa kesken en ehkä lähtisi tekemään alle 5 toiston sarjoja koskaan. Mitäs mieltä kokeneemmat ovat?
Sinänsä en kuitenkaan näe mitään estettä maastavedon harjoittelulle. Suosittelenkin ottamaan sen mukaan ohjelmaan, sen verran mahtava liike on kuitenkin kyseessä. Keskity tekniikkaan ja tee hieman kevyemmillä painoilla. Itse olen 10 vuotta sinua vanhempi, mutta olen maastavetänyt nyt vasta reilut pari vuotta. Aloitin ottamalla maastavedon mukaan selkäpäivän ensimmäiseksi liikkeeksi, tehden aluksi vain 3*6*60kg. Enemmänkin olisi mennyt, mutta keskityin tekniikkaan lisäten 2,5 kiloa tankoon viikottain. Voisin suositella samaa systeemiä sinulle, käytä ensimmäinen puoli vuotta (tai vaikka pidempäänkin) opetteluun, isoja rautoja ehdit vetämään myöhemmin. Tuollakin systeemillä selkä kipeytyi aluksi, treenimotivaatio pysyi yllä raudan lisääntyessä viikottain ja uskon omaavani hyvän tekniikan siihen nähden ettei kukaan ole koskaan minua opettanut.

Tosiaan onhan se maastaveto koko kropan ykkösliike (omasta mielestä).

Asiaan...se että pystytkö nyt jo alkaa vetämään kunnolla riippu paljon siitä että oletko mielestäsi kasvanut/kehittynyt tarpeeksi.

Jos et ole vielä kasvanut lähellekkään loppua voi maastavetoa siitä huolimatta mielestäni tehdä mutta aika kevyesti ,tekniikka enempi harjoitellen.
esimerkiksi hivutat sarjat 3-4*8-10 joko selkä tai jalka treenin yhteyteen. Nämä sarjat kannattaisi tehdä painolla joka ei periaatteessa tunnu missään esim. jos saisit nostettua 100kg niin nostaisit sarjat 50-60kg:lla oikea oppisella tekniikalla . Painojen lisäys ei sinäänsä ole tässä vaiheessa hirveän tärkeä esim. 2.5kg 2 viikossa.

Tilanteessa jossa olet kasvanut lähes loppuun/ mielestäsi tarpeeksi niin kannattaa myös aloittaa samalla tavalla kuin äsken kuvatun esimerkin kaltaisesti. Tekniikka on tässäkin aluksi se tärkein asia. Ainoana erona vaan että painojen lisäys voisi olla kovempaa vauhtia esim. 2.5-5kg viikossa toisto määrään samalla laskien esim.

1. 3-4*10*50 2. 3-4*8*55 3. 3-4*8*60 4. 3-4*6*65 5. 3-4*6*70 jne. tämän kaltaisesti sinne asti sitten vaan kun maksimi sarjat tulee vastaan.

Vielä sen verran pitää sanoa että itse aloitin tekemään maastavetoa ja kyykkyä jo 15 vuotiaana ja silloin pituutta oli n. 174cm ja nyt siis 19 vuotiaana on kuiteski pituutta kertyny jo lähes 187cm

Treeni intoa :kippis1:

Tuota 1. sivulla olevaa ohjelmaahan voi soveltaa myös penkkiin ja kyykkyyn?...no miksi ei voisi...?

Porkkanaraastin sanoi:
Tuota 1. sivulla olevaa ohjelmaahan voi soveltaa myös penkkiin ja kyykkyyn?...no miksi ei voisi...?

Kyykkyä silmälläpitäenhän jto sen kai alunperin tekikin, eli siihen soveltuu varmaan parhaiten. Mitenkäs penkkiä ajatellen, onko tuossa ohjelmassa jotain ongelmaa? Ajattelin kokeilla sitä kyykkyyn, ja pohdiskelin pystyisikö samaan aikaan vetämään tuon läpi penkinkin osalta. Maastavedon jättäisin kahden kuukauden ajaksi kokonaan pois, se kun on edellä muusta kehityksestä ja kehittyy tuon kyykyn mukana kuitenkin. Maven apuliikkeitä tekisin toki.

Edit: Kyykky lukee tuolla aikaisemmin kyllä, mutta onko kukaan testannut penkkiin?

Willie sanoi:
Tuollakin systeemillä selkä kipeytyi aluksi, treenimotivaatio pysyi yllä raudan lisääntyessä viikottain ja uskon omaavani hyvän tekniikan siihen nähden ettei kukaan ole koskaan minua opettanut.

Selkä siis kipeytyi hyvällä tavalla, en hajottanut itseäni :) Maastavedon ansiosta omistan ensimmäistä kertaa elämässäni kohtuullisen vahvan (tämä on sitten suhteellinen käsite) keskivartalon ja olen päässyt eroon alaselän vaivoista.

Kiitokset neuvoista. Kerran kun salilla yksi vähän vanhempi, varmaankin 60 vuotias mies neuvoi (oli itse harrastanut voimannostoa SM-tasolla) että sen maastanoston voi tehä myös sillain että siinä kyykkytelineessä pistää stopparit sillain että tanko on noin 50cm irti maasta, niin ei tule niin kovaa rasitusta.
Itse sanoin että ei tämä liike oikeen tunnu, voi olla liian kevyistä painoistakin tai väärästä tekniikasta, mutta hän neuvoi vaan pistämään niin paljon rautaa että alkaa tuntumaan.
Mitäs mieltä olette tästä?

(pituutta minulla on 179-180cm ja olen aivan tyytyväinen tähän, olenkohan vielä keskimääräistä suomalaista miestä pidempikin..? :) )

willie: en nää mitään syytä, ettei toimis penkissäkin. suosittelen kyllä myös muiden oteleveyksien käyttöö, ku kisaleveys.

largo: pukeiltaveto n. 10cm polven alapuolelta on erinomainen perinteisen vedon apu, mutta siinä tulee sen verran ylikuormia selälle, etten sulle suosittelis vielä. tee paljon perusvetoja nopeusperiaatteella (vajaay sarjat, kova teho, puhdas tekniikka).

Suositut

Back
Ylös Bottom