Maastaveto Gallup

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ite tossa ekan kerran mavea kokeilin viime viikolla nii se 120 tuli suht kevyeen, huomenna tarkotus se 130 kokeilla ja varmaa sarjoja satasella :p
takana siis yhden mavekerran tekniikkaan perehtyminen 80kg:lla. nyt enemmän panostusta maveen, 10kk jo reenannu ni korkee aikaki alottaa mave (ja samalla kyykky)

E: oho, tuliki vasta tarkistettua ni suhteellisen vanhaan threadiin tuliki vastattua :D

Ekan kerran ohjelmassa nyt mave, en oo ykköstä koettanu mut vikalla sarjalla vedin 4x100kg Ois jokunen kilo enemmänki menny mut ei kehtaa vielä kun tekniikka tuntuu niin epävarmalta. Ensimmäinen laji missä markka rikkoontu! :D

treenaamisen aloitin 8. luokalla, mutta mavea taisin kokeilla joskus 9-vuotiaana ensimmäisen kerran. 100 kilua tais mennä silloin. ja mitä nyt mieleen tulee niin tekniikka oli aivan räkänen... :lol2: nyt reilu 2 vuotta treeniä niin menee 180 killoo :) 200 tavoitteena :D

Oon joskus kirjotellut, miten suomalaiset on luontasesti vahvoja mavettajia, mut....jätkähän hakkaa hampaisiin asti horkatun Richard "Little Hercules" Sandrakin ihan 6-0...mad respect:worship::worship::worship:

...vai oliko se sittenkin 9. luokalla :D

Ihan ekaa kertaa ku kokeilin nii nousi 1x50kg mutta sillon ku otin maven mukaan treeniohjelmaan nii meni 4x5x52kg. Vajaa puolitoista vuotta sen jälkeen meni 1x180kg.

En paljoa valehtele jos sanon että 120-140kg meni eka kerralla kun koitin. Kyykyssä meni sitten alle 100kg en muista kuinka paljon alle.

En paljoa valehtele jos sanon että 120-140kg meni eka kerralla kun koitin. Kyykyssä meni sitten alle 100kg en muista kuinka paljon alle.

Itellä sama kun ekaa kertaa mavea kokeilin ni ykkönen oli pakko ottaa tietysti ja aivan hirveellä tekniikalla meni tasan 140 kilua :dance: Nyttemmin ei oo paljoa mavea tullut tehtyä mutta polvien alta vetoja kylläkin ja siinä paras sarja on 2x270kg "pienellä" pompulla :rock:

Oon joskus kirjotellut, miten suomalaiset on luontasesti vahvoja mavettajia, mut....jätkähän hakkaa hampaisiin asti horkatun Richard "Little Hercules" Sandrakin ihan 6-0...mad respect:worship::worship::worship:

...vai oliko se sittenkin 9. luokalla :D

hahah, vai oon joskus tollee kirjottanu... :D kyllähän siinä kuuluis lukea että 9. luokalla, tai näin ainakin olettaisin, ei voi muistaa ku on jo koht 5 vuotta vanha posti... :D nii ja mainittakoon, että nykyää menee 210 kiloo.. heikko kehitys viidessä vuodessa, kun vertaa toho 180kg tulokseen, mut kehitystä sekin. :)

P.S. ku luin ton lainauksen, ni aloin vähä nauraa, että hahaha, joku kirjottanu vähä pielee tai muuten vaa valehtelee, sit katoin tarkemmin, että mitä vittua, minä? :D:D

Miten te oikein olette aloittaneet? Itse olen joka ainoan liikkeen aloittanut pienimmällä mahdollisella painolla, siis kyykyt tangolla, maven 40 kg:lla jne. Vai kokeilitteko ensin että "50 kg, olipa helppoa" ja jatkatte "taidanpa sitten kokeilla 150 kg"?

Itse en edes uskaltaisi kokeilla jotain 100 kilon rautaa ellei vähintään 80 kiloa olisi mennyt kevyesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Maksimiykköstä en kokeillut heti, mutta kolmen viikon treenin jälkeen 3x90 tuli. Siitä vajaa puoltoista vuotta eteenpäin ykkönen 170 kilolla. Molemmat suoritukset ilman vyötä tai muita varusteita. En yhtään ihmettelis jos nää luvut olis jonkun tilaston mukaan tismalleen keskitasoa.
Ja painoindeksi muuttui tuona aikana 18,5 -> 23,4. Kroppa ei ehkä oo ihanteellinen maastavetoon, mutta en nyt sanois että mittasuhteista valtavaa haittaakaan on (kyykky vn-syvyydestä 140-145, penkki ilman stoppia 107,5 ja kaikkia liikkeitä harjoteltu alusta asti tasaisesti).

heh, sillon kun sai 100 penkistä niin piti kokeilla se maastakin :D ja tuli!! ja siis tietenkin sitä oli aiemmin vähän veivattua jollain 60 mutta ei siis todellakaan täysillä voimilla joten siksi tuo sata.. koska ekan kerran kun nostettiin "kovaa"

Miten te oikein olette aloittaneet? Itse olen joka ainoan liikkeen aloittanut pienimmällä mahdollisella painolla, siis kyykyt tangolla, maven 40 kg:lla jne. Vai kokeilitteko ensin että "50 kg, olipa helppoa" ja jatkatte "taidanpa sitten kokeilla 150 kg"?

Itse en edes uskaltaisi kokeilla jotain 100 kilon rautaa ellei vähintään 80 kiloa olisi mennyt kevyesti.

40kg:sta kympin nostoilla maksimiin asti ja sitten sopivilla sarjatreeniä seuraavalla kerralla

Joskus puoltoista vuotta sitten kokeillin muistaakseni ekan kerran, taisin satkulla ottaa pari toistoa aika kevyesti. Sitten siitä parin kuukauden päästä nelosia 170:llä, hirveetä repimistä ---> rasitusmurtuma alaselkään ja 6kk totaalitauko mavesta ja kyykystä. Vasta viime vuoden syksyllä 21.9 alotin maven kunnolla, 130kg:sta lähdettiin hiljalleen ylöspäin, nyt paras sarja 6x180 (paljon paremmalla tekniikalla kun silloin joskus) Omasta mielestäni kroppani ei kyllä ole mikään optimaalinen mavelle, lyhyet kädet lähinnä omistan, kovin alhaalta lähtee mun mavet, tarkotan siis selän kulma on aika lähellä vaakatasoa... Eli mulla on ainakin hyvä tekosyy sitten mun huonolle mavelleni :D

Ensimmäisen mavetreenin romuja en muista...kait ne jossain siinä 150-160kg hujakoilla taisi olla. Mutta sen muistan, että eräänä tammikuuna (joitakin kuukausia ensimmäisestä mavereenistä) otin ensimmäisen kerran 200kg...ja 7kk myöhemmin 250kg. Tuon jälkeen onkin sitten tulosta petrattu "hieman" hillitymmällä tahdilla :D Penkissä ja kyykkyssä vielä hillitymmin :jahas:

Kun taas harrastukset tuli alotettua yli puolenvuoden tauon jälkee ja mave otettua ohjelmaan niin aluksi oli alaselän lihakset todella hellänä.

Maksimeja en tiedä ja uudelleen loukkaantumisen pelossa en periaatteessa missään liikkeessä "uskalla" kokeilla maksimeja mutta.

Nyt 1½ kk käyty salilla ja 6x4 sarjoja 125 kg tulee tehtyä.

en tiedä isommista romuista miten menee, mutta mielummin teen teknisesti oikein kuin että alan tekemää kompromisseja maksimien hakemisessa.

Ja vähän verottaa sekin että punttailu on "vaa" kakkoslaji mulle :)

Reilu puoli vuotta sitten ekan kerran koitin mavea ja silloin tietenkin piti koittaa maksimi, joka oli 115kg. N.3-4 kuukautta sen jälkeen nousi 160kg ja nyt en ole tehnyt mavea vähään aikaan, koska vaihdoin ohjelmaa.

Mahto aika paljon alle sadan olla. Aika monta vuotta myöhemmin kaksijapuolisataa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom