Maastaveto Gallup

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minkälaisella suhteella norm.vetoon teillä tuo, polven alta veto liikku?
Kaks kertaa oon vasta räkkivetoja polvenalta tehny, viimeks meni 12x160kg ja jäi reilusti varaa. Viimeks ku tavallista mavea tein nii meni 3x152,5kg eli aika iso ero on.. Jälkimmäisessä jäi korkeintaan yks toisto varaa.

Oma ennätykseni on 100 kg kolmen sarjana. Siihen en hirveästi harjoitellut, mutta pari kuukautta kumminkin meni ekasta maastavedosta ja sitä ennen olin käynyt salilla jo pari kuukautta.

Mitä te yli 100kg ensimmäisellä kerralla vetäneet olette tehneet? Tuletteko suoraan intistä ja kiskoneet siellä telamiinoja, harjoitelleet paljon muita selän ja jalan liikkeitä, teette siviilissä metsätöitä...? Luvut tuntuvat hämmentäviltä, ja toisaalta pakkotoistolla on useampi kuitenkin viestiensä mukaan aloittanut ainakin penkkipunnerruksen samoista suuruusluokista kuin minäkin.

Oma saliharrasttus on alotettu vasta myöhään, eli tuossa 24 vuotiaana ja omaan maastavetoon on varmasti vaikuttanut se, että olen maalta kotoisin ja tehnyt siis paljon metsätöitä ja koneremonttia joissa on joutunu väkisinkin nostelemaan raskaita kuormia.. Eli tuo on varmaankin sellaista niinsanottua "yleisvoimaa".. Ja ei tuo oma veto ole paljoa kehittyny suhteessa siihen mistä lähdettiin liikkeelle, mutta toisaalta ei sitä ole treenattukaan..

Ekan kerran kun kokeilin niin 100kg (60kg) ja tokan kerran niin 142,5kg (70kg) :)

Ja räkkivedossa ei paljon yhtään eroa itselläni normaaliin.

Tänään meni 6x90kg. Olen käynyt salilla 2 viikkoa jokatoinen päivä. Ja mavea vedän jokatoinen kerta (ja sjmv jokatoinen). Painoa oli 54kg tänään aamulla joten ihan hyvä mielestäni. Tyylistä en osaa sanoa, mutta ainakin sain loistavan tuntuman alaselkään joten ainakin otti oikeaan paikkaan! Aika outo suhde mielestäni kun penkistä saan 50kgx3. Samapa tuo..

Eka kerralla(19v.)meni n.125kg(53kg)ja 20v. muutaman kuukauden treenin jälkeen 140kg(62kg).vois mennä enemmänki mutta irtos käsiltä ku laitto lisää.

Myöhemmin tuli kuvioihin raviurheiluharrastus, jossa kroppa kuormittuu mukavasti

Höristäisin tupottomia korviani tälle mut oli hymiö perässä näköjääs.. Tuota penkkiäs en ihan paskaksi menis haukkumaan tosin.

Aika rautoja jätkät vetelee ekaksi kylmiltään. Toki veto on omasta mielestä helpoin kaikista kolmesta pääliikkeestä selvästikin, mut alaselän takia oli aikanaan pirun iso juttu kun löi satasen edes tankoon ja vetkutti sen ylös. Ilmaa aika paljon siinä oli kun tekniikat sai kuntoon jne., ja enkaksi jäi ainakin tälle haavaa 205kg. Koitetaan kyykkyä kehitellä tällä hetkellä kun junnasi tämän ansiosta aika pirusti.

Tänään meni 6x90kg. Olen käynyt salilla 2 viikkoa jokatoinen päivä. Ja mavea vedän jokatoinen kerta (ja sjmv jokatoinen). Painoa oli 54kg tänään aamulla joten ihan hyvä mielestäni. Tyylistä en osaa sanoa, mutta ainakin sain loistavan tuntuman alaselkään joten ainakin otti oikeaan paikkaan! Aika outo suhde mielestäni kun penkistä saan 50kgx3. Samapa tuo..

No emmä nyt tiedä millä tavalla tuo olis outo suhde, aika normaali suhde oikeestaan. Mave ehkä pikkiriikkisen eellä mutta seki voi johtua vaan välityksistä

Eka kerralla(19v.)meni n.125kg(53kg)ja 20v. muutaman kuukauden treenin jälkeen 140kg(62kg).vois mennä enemmänki mutta irtos käsiltä ku laitto lisää.

Aikamoinen karpaasi oot ku 53 kilosena ekalla kerralla 125 ylös. Sehän on vaatimattomat 235% kehonpainoon suhteutettuna =DD ettet vaan pistäny ton ykkösen tohon alkuun koristamaan tulosta =DD

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oisko ollu 50kg kun ekan kerran kokeilin maastavetoa

Ikää 20 ja treeniä noin 6kk. Kokeilin tuossa joulukuun alussa ekan kerran maastavetoa niin tein 100 kilolla kympin. Joulukuun lopulla nostin 180 kiloa ilman minkäänlaista tekniikkaa. Nyt sain opetusta maastavedosta ja sitä nyt harjoitellaan jonkun aikaa 140kg painolla tehden 5 toiston sarjoja.

Yllättävän hyvin maastavetoa jaksaa tehdä kun vertaa esim penkkiin jota on kuitenkin puolivuotta tullut väännettyä (maksimi 70kg). Kuulema johtuu pitkistä raajoista tämä voimien jakautuminen, pituutta löytyy 188cm.

Aikamoinen karpaasi oot ku 53 kilosena ekalla kerralla 125 ylös. Sehän on vaatimattomat 235% kehonpainoon suhteutettuna =DD ettet vaan pistäny ton ykkösen tohon alkuun koristamaan tulosta =DD

Eipä tuo minun mielestä mikään mahdoton tulos ole.Paino oli n.53-54kg(n.170cm) ennen armeijaa :D jonka jälkeen muutaman kuukauden treenin päästä n.62kg. Esim.15v.kaveri painaa saman verran(62kg)ja saa vedettyä maasta n.125-130kg.

Itse en epäile yhtään. Maastavedossa kehonpaino vaikuttaa ehkä vähiten, jos vertaa kyykkyyn ja penkkiin. Näin ainakin omien kokemusten perusteella. Tosin ihmettelisin että alipainonen kaveri vetäs 125kg maasta treenaamatta, tuossa ei varsinaisesti siitäkään ole kyse ollut kun pituuttakin noin vähän, mutta aika alipainon rajoillahan tuo on.

Tänään salilla katoin kun arviolta 185cm/70kg tyyppi veteli maasta, 160kg sarjaa, vai oliko välillä enempikin. Ei siinä lihaa varsinkaan raajoissa ollut yhtään, jos ei läskiäkään. Apinakädet oli, niin melkein kumartumatta sai tangosta otteen. Eli ainakin jos välitykset kohillaan niin tosi laihanakin voi vedellä kohtalaisia rautoja.

Itse vedin eka kerralla 140kg maasta, ikää oli 17v, ja jotain 180cm/70kg sillon. Mutta oli tullut jo vähän aikaa salilla käytyä, niin muita liikkeitä oli tehty jo jonkunverran ennenkä vetoa edes kokeilin. Välitykset oli/on kohdillaan maastavetoon. Vrt. esim. ensimmäisellä yrittämällä(16v) ei 60kg noussut kyykyssä ylös, ja penkissä meni 72,5kg. Jos ei yläasteen liikuntatunneilla tehtyjä satunnaisia veivailuja laske mukaan.

Pituutta ei tosiaankaan ole kuin n.167cm ja rasvaprosentti oli silloin vieläkin alhaisempi..ja reilu 50kg 6-7 luokkalainen serkkukin sai jo n.80kg.

Vuoden treeneillä (tehnyt vain yläselkää aiemmin) Nousi jotai 120kg varmaan enemmänkin olis menny, mutta nyt 120kg 4x4 sarja viiden vetotreenin jälkeen ja dieetillä ollaan. Paino ny 88kg ja optimaalinen paino olisi varmaan n.10 kiloa vähemmän. Mielestäni ihan hyvin ekoiksi vedoiksi, kun dieetilläkin ollaan ja tulokset siis ilman mitään varustetta ja ikää 15

Höristäisin tupottomia korviani tälle mut oli hymiö perässä näköjääs.. Tuota penkkiäs en ihan paskaksi menis haukkumaan tosin.

Aika rautoja jätkät vetelee ekaksi kylmiltään. Toki veto on omasta mielestä helpoin kaikista kolmesta pääliikkeestä selvästikin, mut alaselän takia oli aikanaan pirun iso juttu kun löi satasen edes tankoon ja vetkutti sen ylös. Ilmaa aika paljon siinä oli kun tekniikat sai kuntoon jne., ja enkaksi jäi ainakin tälle haavaa 205kg. Koitetaan kyykkyä kehitellä tällä hetkellä kun junnasi tämän ansiosta aika pirusti.

Veto mielestäni myöskin helpoin raskaista pääliikkeistä. Sitä olen itse ihmetelly, kun jotku tuppaa tekemään paljon isomilla painoilla alottaessa penkkiä suhteessaa maveen. Luulisi maven olevan paljon helpompaa suhteessa penkkiin. Kai se on kiinni niistä välityksistä sitten.

esim. penkki 3x10 80kg, mave 3x8 100kg.

Vedin joskus 17 vuotiaana 200kg maasta, 3kk mave treenin jälkeen, painoa oli tuolloin joku 80kg-85kg. Salilla olin käyny siihen mennessä jo 2v mut mavee en ollu treenannut kuin sen 3kk. Itse omistan todella vahvan alaselän vaikka sitä en ole paljon treenannutkaan, johtuu varmasti siitä että olen maalta kotoisin ja metsätöitä yms. on tullut tehtyä. Nykyään 100kg kaverina en ole 220kg enempää vetänyt, mut sarja ennätykset 5x5 185kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom