Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pääsinpä syynäämään (en reenaamaan) Do Winin ns. uudenmallisia kenkiä tänään. Vaikuttavat hyviltä, kanta ei ole liian korkea ja lesti on leveä. Ellei Wei Ruista sovi koko 42, marssin Teamstoreen täällä Tampereella ja ostan tuommoiset uudemman malliset Do Winit. Mutta kattoo noi Wei Ruit ensin, kai ne pitäisi tulla alkuviikosta.

Intersportissa myydään ainakin Adidaksen Power Perfect II -kenkää. Tuli juuri itselle ostettua kyseiset tossut - maksoi 110e ja on kyllä jokaisen euron väärti ollut. Näissä on se about 3cm korko ja toimii mulla ainakin hyvin, kyykkäilen myös painonnostotyyliin high-barina ja syvältä.
Myyjä meinas ettei muita painnonnostokenkiä myytäisikään Suomen kivijalkaurheiluliikkeissä.

Mitä tulee noiden Adidasten hyvyyteen niin mun kokemus- ja vertailupohjalla on paha mennä sanomaan, mutta internetti oli sitä mieltä että nää on tositosi hyvät ja oon nähnyt myös tälläset muutaman kovan kyykkääjän jalassa salilla.

Kävin juuri Intersportin "mega storesta" kyselemässä Adidaksen Power Perfect II -kenkien perään, mutta sain kuulla, että Adidas Finland ei tuo ko. kenkiä (itseasiassa mitään painonnostokenkiä) suomeen. Mistä Intersportista olet siis omasi hakenut, vai puhuiko minun myyjäni palturia? :)

Kävin juuri Intersportin "mega storesta" kyselemässä Adidaksen Power Perfect II -kenkien perään, mutta sain kuulla, että Adidas Finland ei tuo ko. kenkiä (itseasiassa mitään painonnostokenkiä) suomeen. Mistä Intersportista olet siis omasi hakenut, vai puhuiko minun myyjäni palturia? :)

Itte ostin eilen Adidas Power Perfect II kengät Tampereen Koskikeskuksen Intersportista. Kengät himottanut jo vähän aikaa ja pakkohan se oli lopulta taipua. Torstaina koeajamaan salille :)

Itte ostin eilen Adidas Power Perfect II kengät Tampereen Koskikeskuksen Intersportista. Kengät himottanut jo vähän aikaa ja pakkohan se oli lopulta taipua. Torstaina koeajamaan salille :)

Hmm. Kummallista :)

Onko joku täältä hakenut omat Power Perfectinsä pääkaupunkiseudun intersportista?

Hmm. Kummallista :)

Onko joku täältä hakenut omat Power Perfectinsä pääkaupunkiseudun intersportista?

Enpä löytänyt pääkaupunkiseudun Intersporteista, vaikka yritin katsella aina silloin tällöin. Kävin ostamassa Klaukkalasta PTProStoresta paikan päällä. Näin sain kerralla oikean kokoiset kengät. Ostin uudet, kun entisten ikä alkoi olla about 12 vuotta, ovat kyllä edelleen pääosin ehjät ("merkkiä" Power Otahallista vuonna 1998 ostettuna). Kestäisköhän nuo Adidakset vastaavasti, olisi sitten ikääkin itsellä tuolloin lähempänä 60 vuotta...(minäkö vanha??)

Noniin, ma hain postista Wei Ruit. Ihme kyllä, koko 41 on sopiva, vaikka ovat kiinalaispopot. Yleensä pidän 42 koon jalkineita ja nastalenkkarit ovat peräti 43. Että kai noissa on suht tilava lesti/malli.

Hyvää:
+ erittäin pitävä pohja, on jotain pehmeää ja nihkeää kumia, ihan erilaista kuin vanhoissa Karhuissa
+ hinta/laatusuhde kaikesta huolimatta
+ päkiän ja kannan suhde, eli kanta ei ole kovin korkea, verrattavissa Karhun painonnostokenkiin

Huonoa:
- halvan hinnan huomaa myös materiaalien ja työn laadusta, onhan noissa eroa tuplasti kalliimpiin Adidaksen painonnostokenkiin (vaimolla on semmoiset, joten on helppo verrata)
- em. johtuen noi ovat muuten hieman veltot rakenteeltaan, ainoastaan pohja ja kantapään alue ovat suht jämeriä, eli onneksi ne painonnostokengissä tärkeimmät alueet

Jospa noilla kyykkäisi, rivettäisi ja penkkaisi kumminkin jonkun vuoden. Eilen meni Wei Ruit jalassa jo yksi pieni kyykkyreeni. Vähän on vielä totuttelemista älyttömän pitäviin pohjiin ja muutenkin kengän malliin, mutta onhan noilla niin paljon parempi kyykätä, kuin painitossuilla, kannan ja tukevuuden takia.

Jaa-a, vaikia sanua, kun hiplasin ja syynäsin vain ihan ohimennen sitä Do-Winin uudempaa mallia. Ainakin siinä oli samaa matskua pohja, eli hemmetin pitävää kumia ja leveä lesti. Kyllä mä senkin malliset kyykkykengät uskaltaisin sillä noin 70-80€ ostaa, millä niitä myydään.

Olen kuukauden verran käyttänyt uusia Do-Winejä ja täytyy kyllä kehua oikein hyviksi kengiksi, varsinkin kohtuulliseen hintaansa nähden.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viime lauantaina oli muutamallakin nostajalla TTY:n alasalin voimanostokisoissa Do-Winin uuden mallisia käytössä ja yhdellä vanhemman malliset, siis ekassa kahdessa nostajaryhmässä.

Erikoisen näköiset Adidaksen uudet huippumallit, Adipower 2012 painonnostokengät

282274_2095495718594_1581368650_2045330_5619769_n.jpg

näitä adipowereita hypistelin viikonloppuna Porissa, oikein hyvän oloiset kengät joskin kalliinpuoleiset ei-painonnostajille.

adidas-power-lifting-shoes.jpg

Ite tuossa mietin että minkäkokoiset kengät tilaisi. Jalkaterä on 27cm ja normaalisti tullut pidettyä eurokokoa 44,5 tai 45 (UK10.5) mikä on pituudeltaan reilu. Nostokenkä saisi olla napakka, joten varmaan maksimissaan UK10, eli 44 2/3 tai UK9.5=44..

Painikengät on itseasiassa 43,5 ja 27,5cm pitkät ja kyllähän nuokin jalkaan menee.

Mulla on do winit vissiin uuden malliset semmoset käytössä, erittäin hyvät popot painonnostossa ja kyykkäilyyn. Mitä mieltä vedon kanssa käytettynä?

Mulla on do winit vissiin uuden malliset semmoset käytössä, erittäin hyvät popot painonnostossa ja kyykkäilyyn. Mitä mieltä vedon kanssa käytettynä?

Perinteisesti maveen on suositeltu vain tasapohjaisia kenkiä.
Ite teen maastavedot painonnostokengät jalassa. Ne auttaa saamaan paremman lähtöasennon ja selän suoraksi. Lisäksi tuntuu että saan potkaistua paremmin jaloilla lähdössä. Raudat on aika pitkälti itellä samat tasapohjaisilla ja pn-kengillä. Tavan treenaajan kannattaa käyttää niitä kenkiä kummat tuntuu paremmalta meikän mielestä. Coach Rippetoe pitää ihan ok:na käyttää painonnostokenkiä mavessa. http://www.elitefts.com/documents/deeper_into_deadlift.htm

Kävin eilen hakemassa Turun länsikeskusken Intersportista tuollaiset Do Winit hintaan 89 euroa. Vaikuttavat ainakin todella hyville, tänään pääsee ensi kerran kokeilemaan salille. Tähän asti olen kyykkäillyt sukkasillaan, mutta varsinkin syvissä etukyykyissä tuota korkoa olen vähän kaivannut. Toivottavasti toimii myös tuollaisessa vähän hartioita leveämmässä takakyykyssäkin.

Olen koettanut ettiä All Star halpiskopioita. Prismassa koot loppuvat 40, Pirkkalan Halpa-Hallissa eilen tsekattuna 41, että kiitti vaan tyhjästä. Mutta Halpa-Hallin myyjä sanoi, että näin talvella heillä ei ole kevyitä kumiliparetossuja kummoista valikoimaa, että keväämmällä tulee lisää, että kai mä ostan sellaiset sitten. Maastanostoa vartenhan mä noita olen kaavaillut, koska en ole ihan tyytyväinen painitossuihin, koska niissä on hieman pyöreä pohja, pitäisi olla täysin tasainen. Eikä tule kyseeseen, että pulittaisin jostain kangas- ja kumitossuista 75-80€, minkä alkup. Conversen Chuck Taylor All Starit maksavat. Ei niissä alkup. ole halpiskopioihin tod.näk. juuri mitään eroa, mutta hintaero on noin 50-60€ kumminkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom