Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onkohan järkevää kyykkäillä niiden pohjallisten kanssa? Eikö ne ole joustavaa materiaalia?

Edit: kun käsittääkseni et ihan pikkuhiluilla kyykkäile.

Onkohan järkevää kyykkäillä niiden pohjallisten kanssa? Eikö ne ole joustavaa materiaalia?

Edit: kun käsittääkseni et ihan pikkuhiluilla kyykkäile.
200 oon kyykänny. En nyt pysty pistään kuvaa, mutta mulla on jalat ihan helvetillisessä sisäkierrossa jos seison lättänä. Tilasin salille jotkut halvemmat pohjalliset oikein isoilla korotuksilla. Saa nähä painuuko (ainakin varaa painuakkin). Raskaammilla painoilla aina vetää polvet sisää ellen kyykkää leveenä lowbarina jalat niin auki, ettei pysty taittamaan sisään mitenkään. Oikee lonkka mulla vetää aina jumiin ilman pohjallisia jos kävelen.

Oon ymmärtäny, että jos kyykkää leveällä lowbarilla, niin kantojen alla ei tarvis niin isoja korkoja.

Jos vedän kapeaa atg:tä, niin heitän kilon kiekot kantapäiden alle kuitenkin.

Tähä asti kyykkykenkinä ollu jotkut prisman lättäpohjat. Täytyy varmaan lähteä sovitteleen niitä kenkiä. Valikoima liikkeissä vaan aika paska.

Joo ja kunnon pn-kengillä on hyvä tehdä mitä vain reeniä, paitsi pohkeita. Mutta tosiaan, jos kyykkää leveällä asennolla, niin ehkä kannalliset pn-kengät eivät ole paras vaihtoehto. Metalin nahkaiset jalkineet voisivat olla silloin hyvät, tai ne painitossut, mitkä ovat oman jalkansa mallin mukaan mahd. sopivat. Conversen Chuck Tayloreitakin kannattanee harkita.

Mulla on pn-kengät (power perfect) aina jalassa. Ihmiset sanovat, että ei niitä viitsi pitää jalassa kuin kyykyn aikana, mutta mielestäni ne on melkeen kuin tavalliset kengät. Ei häiritse mua henkilökohtasesti yhtään. En mä siellä salilla kuitenkaa juokse ympäriinsä, vaan suurimman osan ajasta pyrin olemaan mahdollisimman maadoittunut, eli voimansiirto maasta mahdollisimman hyvä. Tosin en tuollaisia eristäviä pohjeliikkeitä enkä muitakaan eristäviä niin hirveästi tee.

Kyykkyjen ja painonostoliikkeiden lisäksi pn-kengillä on hyvä tehdä pystypunnerrukset, kulmasoudut ja jopa hauiskäännöt seisovalteen. Maastavedot tosin vedän yleensä sukkasiltaan, mutta sanotaan, että joka neljäs kerta pn-kengillä, koska silloin saa mukavaa vaihtelua ja erilaista ärsykettä (enemmän "legdriveä"). Kannattaa muuten koittaa maastavetoa painonnostokengillä. Jos ei kerran kisoihin treenaa, niin turha sitä nostovälimatkaa on aina pitää mahdollisimman pienenä. Itellä ainaki asento pysyy paremmin pystyssä, eli alaselkä ei pääse nii helposti kamelille ja veto pysyy paremmin paketissa.

Mulla on pn-kengät (power perfect) aina jalassa. Ihmiset sanovat, että ei niitä viitsi pitää jalassa kuin kyykyn aikana, mutta mielestäni ne on melkeen kuin tavalliset kengät. Ei häiritse mua henkilökohtasesti yhtään. En mä siellä salilla kuitenkaa juokse ympäriinsä, vaan suurimman osan ajasta pyrin olemaan mahdollisimman maadoittunut, eli voimansiirto maasta mahdollisimman hyvä. Tosin en tuollaisia eristäviä pohjeliikkeitä enkä muitakaan eristäviä niin hirveästi tee.

Kyykkyjen ja painonostoliikkeiden lisäksi pn-kengillä on hyvä tehdä pystypunnerrukset, kulmasoudut ja jopa hauiskäännöt seisovalteen. Maastavedot tosin vedän yleensä sukkasiltaan, mutta sanotaan, että joka neljäs kerta pn-kengillä, koska silloin saa mukavaa vaihtelua ja erilaista ärsykettä (enemmän "legdriveä"). Kannattaa muuten koittaa maastavetoa painonnostokengillä. Jos ei kerran kisoihin treenaa, niin turha sitä nostovälimatkaa on aina pitää mahdollisimman pienenä. Itellä ainaki asento pysyy paremmin pystyssä, eli alaselkä ei pääse nii helposti kamelille ja veto pysyy paremmin paketissa.

Ite olen pohtinut jos löytäis aika matalakantaset pn-kengät tai jotkut muut kovapohjaset kengät. Turvakengät pitää varmaan laittaa sieviltä jalkaan :D

Adidas powerlift 2.0:ssa on vähemmän korkoa kantapäässä, kuin perus painonnostokengissä, mutta muuten ominaisuudet ovat samanlaiset. Senttejä en nyt muista.. Itsellä ollut nyt vuoden käytössä, eikä näy kulumisen merkkejä, vaikka ovatkin suht edulliset ja tekonahkaa.

Itsellä on ollu käytössä nyt 3kk Inov Fast lift 335. Toimineet tosi hyvin ja sopivan tukevat jalassa. Plussana on pohjan malli joka mahdollistaa hyvin myös pohkeiden treenauksen kengät jalassa.

Mitäs mieltä olette käytettyjen kyykkykenkien hankkimisesta? Käsitykseni mukaan kengät kannattaisi ostaa kireinä ja ne muokkautuvat käytössä omaan jalkaan.. Kannattaako siis tässä tapauksessa ostaa "muutaman" kerran käytettyjä kyykkykenkiä halvemmalla vai panostaa uusin kenkiin?

Eivät muovautuneet taannoin Karhun painonnostokengät vuosien kovalla reenilläkään. Siksipä en suostunut mitään Adidaksen mallia itelleni ostamaan, koska kaikissa niissä oli mulle liian kapea lesti, eikä mulla ollut (eikä ole) minkäänlaista luottamusta siihen, että venyisivät ajan kuluessa sopiviksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on jalkatreeneissä adidaksen power perfect 2 ja muuten käytän lonsdaleja nimenomaan sen takia kun on mahdollisimman ohut pohja, käytän siis mavessakin.

Mulla on jalkatreeneissä adidaksen power perfect 2 ja muuten käytän lonsdaleja nimenomaan sen takia kun on mahdollisimman ohut pohja, käytän siis mavessakin.

Painikengässä, Converseissa tai Feelmaxeissa on ohuempi pohja. Lonsdalen Stormeissa on pieni kanta.

Tykkääkö löysästä ohuests pohjasta vai jämäkämmästä pohjasta mikä nyrkkeilykengässä on.

Painikengässä, Converseissa tai Feelmaxeissa on ohuempi pohja. Lonsdalen Stormeissa on pieni kanta.

Tykkääkö löysästä ohuests pohjasta vai jämäkämmästä pohjasta mikä nyrkkeilykengässä on.
Onhan niissä pieni kanta ja mä tykkään nimenomaan sen kengän jämäkkyydestä mutta samalla keveydestä. Converseja tai tennarit ylipäätään en kyllä tykkää käyttää edes salin ulkopuolella, aivan hirveät jalassa. Noi stormit on mun mielestä hyvä ja edullinen vaihtoehto.

Inov-8 Fastlift BOA 370:t tuli vanhojen Do-Win kenkien tilalle hommattua, joissa oli alkanut vähän ärsyttämään korkea 4cm kanta. Pääsin testaamaan myös Fastlift 355:t ja Adipowerit, mutta kummatkaan ei istuneet. 355:t hankasi ikävästi nilkkaa ja Adipowereissa se paljon puhuttu aivan liian kapea lesti, mutta noi BOA:t istuu kyllä erittäin hyvin. Sen näkee sitten käytössä miten tuo sinänsä kätevä kiristys systeemi toimii. Vähän ne muoviremmit ja räikät epäilyttää, mutta toivottavasti osoittautuu luulot vääräksi. On niissä onneksi sentään vuoden takuu.

Harmi, kun noita Niken kenkiä ei oikein päässyt missään testaamaan. Itsellä ainakin vaihtelee valmistajittain sopiva koko väliltä 44-45, niin sokkona ei pysty tilaamaan. Tai toki pystyisi, jos jaksaisi sitä vaihtorumbaa.

Reebok M CF lifter plus 2.0. Onko noi jollekkin tutut kengät? Harkitsen painonnostokenkien ostoa lähinnä kyykkäämistä varten. Onko noissa tarpeeksi koroketta kannassa, että soveltuvat hyvin kyykkäämiseen? Adidaksella näyttäisi ainakin olevan parempia vaihtoehtoja kyykkykengiksi, mutta Stadiumista löytyy vaan Reebokin kenkiä. Ja Stadiumista siksi koska mulla on sinne lahjakortti, enkä viitsisi maksaa noin paljoa pelkistä kyykkykengistä, ihan peruspunttaaja kun olen. Tähän mennessä olen käyttänyt semmosia pikkukiekkoja korokkeena kantapäiden alla, mutta tuntuu vaan saatanan epävarmalle tepastella tanko niskassa niitten päälle ja yrittää löytää hyvää asentoa.

Back
Ylös Bottom