Kyykkykengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse vaihdoin juuri Do-Win PN kengät tasapohjaisiin painitossuihin kyykätessä. Tuntuu taas hyvältä polvissa. Do-Winin kanta ehkä hieman liian korkea (ainakin mulle). Tai sitten en osaa tekniikkaa vieläkään, vaikka on kyykkäilty jo kohta 10 v.

Kun ei ole vissiin kellään kokemusta nyrkkeilykengillä kyykkäämisestä niin pitänee tehdä pioneerityötä ja hommata itselle nuo Lonsdale Rapidit. Sitten onkin neljät erilaiset jalkineet salille. Kunnon välineurheilua prkl.

Minkä laisia kenkiä suosittelette kun pitäis saada yhdet kengät jolla pystyis kyykkäämään ja tekemään hyvin kaikki muutkin askareet salilla? Olisko jotkut painitossu hyvät tai tasapohjaiset sisäpeli kengät? Sitte mulla on vapaa-ajalla käytössä tälläset http://www.google.fi/imgres?q=puma+...6-002-whtnew-navy/a41647&docid=CQO8Vo3E9ILNEM noissa ei anna kantapää kyykätessä periksi, kun ei ole mitään ilman tyynyjä yms. Pohjakin on täysin tasainen. Conversetkin löytyy.

Tuli sitten ostettua asicsin foray combat painitossut satasella. Tukee hyvin kantapäätä ja sopii omaan jalkaan hyvin. En tiedä sitten miten nuo kyykkäilyyn sopii, mutta pitää laittaa vaikka converset tms. varalta mukaan. Onko muilla kokemuksia kyseisistä painitossuista?

Onko kellään tietoa löytyykö Adidaksen Power Perfect II painonnostokenkiä jonkun kaupan hyllyltä PK seudulla? Olisi ihan jees jos näitä saisi sovittaa ja kokeilla miltä tuntuu jalassa ettei vaan tilaisi netistä sokkona?

Kannattaa kysästä, jonkun urheilukaupan (intersportissa on joskus ollu) kassalta. Yleensä niiltä löytyy tietokannat tietokoneelta, että jos vaikka jossain Vantaalla on yks pari hyllyssä niin ne tietävät kertoa sen sulle Helsingin myymälässä... Mutta mielestäni koot ovat suhteellisen 1:1 muiden Adidaksen kenkien kanssa, eli siitä vaan kokeilemaan. Joskus taisi olla juttua että Addun superstarit ovat ulkonäöltäänkin hiukan samanlaiset, niin niitä kokeilemalla sais hyvin osviittaa omasta koosta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli sitten ostettua asicsin foray combat painitossut satasella. Tukee hyvin kantapäätä ja sopii omaan jalkaan hyvin. En tiedä sitten miten nuo kyykkäilyyn sopii, mutta pitää laittaa vaikka converset tms. varalta mukaan. Onko muilla kokemuksia kyseisistä painitossuista?
Itse olen kolmisen vuotta treenannut painitossujen kanssa ja hyvin toimii. Kyykkyyn sopii hyvin jos notkeutta löytyy, eli jos pystyt kyykkäämään ilman kenkiä niin homma onnistuu hyvin myös painikengällä. Jos kuitenkin on ongelmia että kyykyissä meinaa kantapää irrota maasta niin suosittelen pn-kenkää...

Kävin Jumbon urheiluliikkeet läpi tänään eikä löytynyt mistään :(
Superstarsit on käytössä ja koko 45 1/3 (tosin vähän hajurakoa löytyy niistä), ja esim. Niken Bowerman juoksutossut on 44.5 ja Salomonin vaelluskengät vissiin joku 44 2/3

Niin oiskohan Power Perfect II:n sopiva koko minulle tuo 44 2/3

Itse vaihdoin kyykyssä pitkän vatvomisen jälkeen painonnostokengistä feelmaxeihin, tuntuu paremmalta voimanostokyykyssä. Penkissä taas sitten painonnostokengät, kun saa kantapäät tukevammin lattiaan.

Kävin Jumbon urheiluliikkeet läpi tänään eikä löytynyt mistään :(
Superstarsit on käytössä ja koko 45 1/3 (tosin vähän hajurakoa löytyy niistä), ja esim. Niken Bowerman juoksutossut on 44.5 ja Salomonin vaelluskengät vissiin joku 44 2/3

Niin oiskohan Power Perfect II:n sopiva koko minulle tuo 44 2/3

Minulla on Addun Power Perfect II , joissa sama koko kuin kyseisen firman juoksukengissä. Hyvin osu koko kohdalleen.
Ero perus lenkki- tai painitossuun on selkeä ja parempaan suuntaan. Varsinkin kun itse on risukinttu, eikä jaloissa mitään tukea on hyvä, että jalkojen alla on tukeva alusta. Pysyy painokin paremmin jalkaterän keskiosan kohdalla, eikä seilaa..

Kuinka moni täällä kyykkää ja penkkaa kengillä, kuin moni sukkasillaan? Ite kävin eilen 2kk tauon jälkee aamulla ennen töitä vetämässä vähän tunnustelutreeniä ja kerta kengät jäi epähuomiossa himaan ni kyykkäsin sit sukkasiltaan. Ensimmäinen huomio eli et prkl on voimat tippunu aika rankasti, mutta seuraavana välähti et ilman kenkiähä on helvetin mukava kyykätä. Tasapaino tuntu paljon paremmalta ja asento oli parempi, ainut jonka huomasin ni persettä ei saa yhtä alas mitä normaalisti kengät jalassa kyykkäämällä. Taitaa sekin johtua kenkien korkeemmasta kantapääosiosta ja takareisien kireyksistä, mutta tuollaha ne kireydetki pitäs helpottaa ku joutuu venymää mahd. alas kyykätessä :)

Itsekin käytin alkuun halpoja converse-kopioita, mutta ostin sitten hetkellisen painonnostoinnostuksen takia adiadaksen PP II kengät. En ole kyllä katunut, kyykyssä vallan mainiot ja satunnaisissa rive,tempaus ja työntö liikkeissä hyvät kun ei anna pohja periksi. Ja se ääni kun pohjat lävähtää lattiaan pn-liikkeissä... :whip:

Itekkin tein monta vuotta sukkasillaan, mutta nyt kun ei ole jaksanu yli kolmeen vuoteen venytellä niin karhun painonnostokengillä oon nostanu, pääsee pohjaan helpommin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom