Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Voimanosto-kyykky
Noin ite oon asian ajatellu
Now that you mentioned it... provoa kehiin ihmiset, provoa kehiin.Potentiaalia legendaariseen syväkyykky vs voimanostokyykky vöittelyyn leijuu ilmassa :D
Eikös voimanostokyykyssä pidä reiden yläpinta laskeutua alemmas kuin polvi eli noinkin massiivisella reiskalla toi kuvan kyykky ei olis kisasyvyydeltä?
Sen olen huomannut, että reidet ja perse ovat kivasti kipeenä reenin jälkeen, kun ei kyykkää niin alas kuin mahdollista. Pari kertaa selässäkin on hieman vihlaissut, kun on pitänyt esittää "hyvää" kyykkytekniikkaa.
Miksi rikkoa paikat liian syvällä kyykyllä?
Itse olen treenannut joka toinen päivä hst-treenillä ja tehnyt yhden kovan kyykkysarjan/treeni. Vuoden aikana on reisiin tullut mittaa n.10cm lisää. Harmi vaan, kun oikea jalka on 1-1,5cm pidempi, kuin vasen. Kiva, kun oikee reisi on yli 70cm ja vasen monta senttiä alle. :D
Reilu vuosi sitten luulin, että en koskaan pysty kyykkyä tekemään, kun on ollut semmonen polven ihmeellinen "naksunta" kyykistyessä. Nyt on kaikki ongelmat hävinneet ja olo on paras mahdollinen.
Mutta asiasta kolmanteen: Näkee kyllä mitä ihmeellisimpiä kyykkytekniikoita salilla. Voiko kyykkytuloksia ilmotella, jos ne on semmosia 15cm niiauksia?
Mielestäni ei voi ilmoittaa. Pientä pyllistystä ei lasketa :D Voiman-osto kyykyssä ja syväkyykyssä ei kyllä mielestäni juuri muuta eroa ole, kuin että voiman-osto kyykky tehdään useimmiten mielettömän leveällä haara-asennolla, kun taas normikyykkyyn riittää huomattavasti kapeampi. Kyllä se kyykky on tarpeeksi syvä voiman-osto kriteereillä katsottuna IMO, kun haara-asento ei ole niin leveä kuin voiman-ostajilla.
Ööö? Se kyykky on yhtä syvä vaikka se olisi kyykätty leveällä asennolla.
Äh, onko kyykyssä siis tarkoituksena luoda mahdollisimman huonot nivelkulmat ja tehdä siitä liikkeestä myös mahdollisimman raskas ja epätaloudellinen voiman tuoton kannalta?
Äh, onko kyykyssä siis tarkoituksena luoda mahdollisimman huonot nivelkulmat ja tehdä siitä liikkeestä myös mahdollisimman raskas ja epätaloudellinen voiman tuoton kannalta?
Tottakai. Penkissäkin tanko kannattaa laskea kapealla otteella kurkulle ja vedossa pitää jalat suorassa ja polvet lukossa. :D
Ei toi jalat helvetin leveellä nyt enää kyykyltä(siis siltä mitä kyykkyyn menolla yleiskielessä tarkoitetaan) näytä vaan lähinnä pöntöttä paskantamiselta
Mutta eikö voima ole naturaalin kaveri jos aikoo lihasmassaa rakentaa?
Miksi rikkoa paikat liian syvällä kyykyllä?