Kyykky- ja mavekyssäreitä

Itsellä sama vaiva joskus. Lämmittele hyvin ja tee tarpeeksi lämmittely sarjoja ihan kevyellä painolla. Venyttele myös niin, että istut penkillä jalat maassa vähintään kyykkyleveydellä. Sit kämmenet vastakkain ja kyynärpäillä painat polvia erilleen ja samalla yrität pitää selän suht suorassa. Saikohan tosta nyt tolkkua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon täältä pakkikselta tai jostain joskus lukenut, että kovat kyykkääjät ja hommaan tosissaan panostavat tekevät välipäivinä jtn. oheisharjottelua, kuten vetoja jne. Nyt tekisi mieli alkaa itsekin tekemään tämäntyyppisiä harjoitteita myös, eli mäkivetoja, spurtteja, hyppyjä jne. ja suorituksen kesto olisi vain jtn 5-10min, mutta syke olisi anaerobisella alueella ja näin kehittäisi myös maksimaalista hapenottokykyä. Ajattelin tehdä näitä vaikka 2 krt/vko ja näiden jälkeen sitten kotona staattiset venyttelyt päälle. Eli onko näistä harjoitteista tosissaan iso hyöty ja miten kannattaisi aloitela tekemään noita? Esim. mäkivedot 2x5 min, noin 30m täysillä mäki ylös ja hölkkäpalautuksilla alas ja uusiksi? Onko tollasella järkevä aloitella?

Minulla olisi yksi kysymys maastavetoon liittyen.

Mitä teen väärin, kun tankoa maahan laskiessa tanko osuu polviin?

Todella ärsyttävää kun jokaikinen laskeutuminen käy polviin ja ne on jatkuvasti mustelmilla.

Kallista ekana selkää eteenpäin kun alat laskeutumaan ja kun tanko on polvien korkeudella kyykistyt alas. Näin olen itse tehnyt alaslaskun ja on toiminut. Muista kuitenkin, että laskeutuessa alas siinä polvien kohalla sen pitäisi olla lähellä sääriäsi. Muuten tulee tyhmästi rasitettua alaselkää. Jätkät käy sen läpi tässä http://www.youtube.com/watch?v=1nRRlk6264I

Minulla olisi yksi kysymys maastavetoon liittyen.

Mitä teen väärin, kun tankoa maahan laskiessa tanko osuu polviin?

Todella ärsyttävää kun jokaikinen laskeutuminen käy polviin ja ne on jatkuvasti mustelmilla.

Itselläni tuli sama ongelma kun tekniikka laitettiin kuntoon. Välitykset ovat vain sellaiset että näin käy, pitkät reidet. Kyykyssäkin huomaa että polvet menevät väkisin yli polvi linjan. Ennen kun veti melkein suorin jaloin ei ollut tätä ongelmaa, mutta selkä ei ollut suorassa.

Kun on sääret mustelmilla niin tekniikka on hyvä :)

Kyllähän tuo veto kannattaa tehdä juuri sillä otteella kun saapi eniten rautaa liikkeelle. Ristiotteella jos vetää, niin ainakin normisarjapainoissa kannattaa opetella vetämään molemmin puolin, mutta taas ihan maksimissa (ennätysyritykset, kisanostot ym.) sitten sieltä vahvemmalta puolen tieten.

Jos taas vetää myötäotteella, niin eipä sillä sen ihmeempää merkitystä ole, onko se tanko siellä nyrkin sisässä vaiko osittain sormilla. Lyhyt sormisella se ei taida siellä kourassa pysyä vaikka kuinka yrittää, vaan aina valuu aavistuksen sinne sormille. Mutta jos kerta ote pitää, niin mitäpä väliä tuollakaan on? Varsinkin jo vielä kokee siitä ihan vallan jopa etua saavan lähtöasennon suhteen (uskoisin että suurin vaikutus tuossa löytyy korvien välistä, kuiten kropan asennon kannalta niin pieni muutos loppupeleissä), niin sitä suuremmalla syyllä sitten vedetään tanko siellä sormissa.

Mites sit lihasepätasapainot jos aina vedetään kovat raudat sillä paremmalla otteella, ite ainakin olen tehnyt niin että kun kolmosia olen vedellyt niin silloinkin joka toinen sarja on vaihtanut otetta.

Mites sit lihasepätasapainot jos aina vedetään kovat raudat sillä paremmalla otteella, ite ainakin olen tehnyt niin että kun kolmosia olen vedellyt niin silloinkin joka toinen sarja on vaihtanut otetta.

Noin se kannattaakin tehdä.

Sitten kun aivan ykkösmaksimia ottaa niin vahvemmalla puolella.

Crrc: -Kun sä kerta lainasitkin sitä mun tekstiä, niin kai sä nyt luit sen ensin? Siinähän lukee että normi treenisarjat vuoropuolin ja kisanostot/ennätysyritykset sitten sieltä vahvemmalta puolen aina.

Crrc: -Kun sä kerta lainasitkin sitä mun tekstiä, niin kai sä nyt luit sen ensin? Siinähän lukee että normi treenisarjat vuoropuolin ja kisanostot/ennätysyritykset sitten sieltä vahvemmalta puolen aina.

Luin eka vähän rivien välistä että kovimmat sarjat sillä vahvemmalla puolella. Mutta sitten huomasinkin että tarkoitit juuri kisanostoja ja maksimijuttuja,

Paljon veditte maasta kun aloitte tekemään mavea? Ite kokeilin tänää ekaa kertaa ja 100kg ei ollu kauheen tiukka ja sillä pysty vielä tekemään kolmosen että tekniikka pysy hyvänä. Mun mielestä toi oli aikamoinen yllätys, kun penkki maksimi oli 70kg kun alotin kunnolla treenaamaan ja nyt 95kg.

Paljon veditte maasta kun aloitte tekemään mavea? Ite kokeilin tänää ekaa kertaa ja 100kg ei ollu kauheen tiukka ja sillä pysty vielä tekemään kolmosen että tekniikka pysy hyvänä. Mun mielestä toi oli aikamoinen yllätys, kun penkki maksimi oli 70kg kun alotin kunnolla treenaamaan ja nyt 95kg.

Kun oli treeniä jo muutama kuukausi takana ja penkki max siinä 60kg (omapaino) niin 100kg nousi. Seuraavan kerran kokeilin puolentoista vuoden päästä niin 142,5kg nousi, penkki max tuolloin n. 75kg (vain vähän treeniä välissä). Edelleenkin mave kehittyy liikkeistä parhaiten, vaikka sentäs yli 200kg.

40kg tammikuun lopussa kun aloitin ._." Kuvitelkaa vain 195cm/74kg jätkä vetämään sitä siihe, joka ei ollut mitää rasittavaa harrastanut :D Nykyään 105kg, eli kohti parempaa huomista. Kyykky 5kg perässä.

salin kun alotin niin maven alotuspaino oli 70kg ja sillä meni se helppo vitonen. Nyt reilu 2kk jälkeen 125 hyvin raskas vitonen :D maximeja en ole kokeillut

Ikinä en oo mavessa maksimia koittanu mutta 4 viikon päästä pitäs seki tehdä. Ohjelman mukaan olis 162,5kg vedettävä... tähänastinen treeni näyttää ihan hyvältä, 6x6 ja 5x5 treenit menny "helposti" läpi

Paljon veditte maasta kun aloitte tekemään mavea?

En uskaltanut kuin sen mitä minimissään voi eli 40 kiloa. Nostin sitä sitten 10 tai 5 kiloa joka käyntikerralla kun tein. Pääsin sataan kiloon noin kymmenessä viikossa, välillä oli sairaudesta tai muusta johtuvaa poissaoloa. Varmaan olisi voinut aloittaa vähän isommasta painosta.

Mites mavessa tuo vetoremmien käyttö? Ostin sellaiset ja koitin tiistaina salilla ja en oikeen ymmärtänyt miten niitä pitäisi käyttää? :D 160kg ei noussut vetoremmeillä, mutta ilman remmejä ja magnesiumia nousi helposti tuo joten mahdan käyttää noita remmejä jotenkin väärin..

160kg ei noussut vetoremmeillä, mutta ilman remmejä ja magnesiumia nousi helposti tuo joten mahdan käyttää noita remmejä jotenkin väärin..

Kyllä remmeillä pitäisi pysyä kourissa melkein mitkä painot tahansa. Tuossa yksi esimerkkileffa niiden sitomisesta, yrititkö sinne päinkään tuolla tyylillä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Millä otteella Mavea tehdään?Olen nähnyt monia videoita , joissa ihmiset maastavetää ristiotteella , jota en ole itse ikinä käyttänyt.Onko oikea tekniikka / helpompaa vai ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom