Kyykky- ja mavekyssäreitä

No se kai edelleen riippuu mitä sillä kyykyllä haetaan? Kovin on vaikeaa päästä pohjiin (takareisi koskee pohkeeseen) ilman, että polvi menee varvaslinjan yli. Tai jää ainakin painonnostajilta reenit tekemättä, urheilijoilta reiskoja niiden koko liikeradalla vahvistavat liikkeet väliin ja jyrkät portaat taviksilta kävelemättä. Siksi tuo "ketään" sana vähän häiritsee tuolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Itse saan ainakin enemmän nostettua huonolla tekniikalla, että jalat lähes suorina, selkä hieman pyöreänä ja tangon liikerata ei varmasti kovin suora. Tämä johtuu heikoista jaloista.

Treenaan toisin nykyään niin kuin pitää, mutta varmasti tekniikan takia en ainakaan enempää nosta, mutta selkä pysyy ehjänä ja jalkoihin tulee ruutia. Tulokset kyllä noussut pirusti viime aikoina.

No se kai edelleen riippuu mitä sillä kyykyllä haetaan? Kovin on vaikeaa päästä pohjiin (takareisi koskee pohkeeseen) ilman, että polvi menee varvaslinjan yli. Tai jää ainakin painonnostajilta reenit tekemättä, urheilijoilta reiskoja niiden koko liikeradalla vahvistavat liikkeet väliin ja jyrkät portaat taviksilta kävelemättä. Siksi tuo "ketään" sana vähän häiritsee tuolla.

Se että pääseekö sinne pohjaan on kyllä hyvin monesta muustakin asiasta kiinni kuin siitä että ylittääkö polvet varvaslinjan.

Itse saan ainakin enemmän nostettua huonolla tekniikalla, että jalat lähes suorina, selkä hieman pyöreänä ja tangon liikerata ei varmasti kovin suora. Tämä johtuu heikoista jaloista.

Treenaan toisin nykyään niin kuin pitää, mutta varmasti tekniikan takia en ainakaan enempää nosta, mutta selkä pysyy ehjänä ja jalkoihin tulee ruutia. Tulokset kyllä noussut pirusti viime aikoina.

Itsellä myös tekniikka alkaa lentämään pihalle, kun on vaan tarpeeksi painoa kehissä. Aika hyvä sääntö on, että jos painolla menee vain 3-4 toistoa, niin vähintään sarjan vika toisto tulee näyttämään aivan kamalalta. Vähän outo juttu mavessa, että porukka sanoo sitä selkäliikkeeksi, mutta oman kokemuksen mukaan se muttuu sitä enemmän selkäliikkeeksi, mitä paskemmalla tekniikalla nostaa. Tietty, jos olisi kokoajan keskittynyt pitämään tekniikan megapuhtaana, niin sarjapainot tuskin koskaan olisivat ylittäneet 100 kiloa.

Juu niin onkin. Mutta kerrotko vielä miten mennään pohjaan ilman että polvet ylittää varvaslinjan?

Väitätkö nyt ihan tosissas ettei pohjaan asti pääse ilman että polvet ylittää varvaslinjan? Tää kysymys itsessään on niin typerä etten edes vastaa siihen.

Väitätkö nyt ihan tosissas ettei pohjaan asti pääse ilman että polvet ylittää varvaslinjan? Tää kysymys itsessään on niin typerä etten edes vastaa siihen.
No jeesi tyhmää nyt plz. Alla videossa kyllä mennään mm. kehon painolla mutta harvemmin olen nähnyt kenenkään tekevän sitä painon kanssa, ihan puhtaasta mielenkiinnosta katsoisin miltä se näyttää. Löytyykö videota tms?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei voi enää editoida, joten uusi postaus. Eli puhun tässä kohtaa nyt siis enemmän tosta olympic style -kyykystä, eli miten siinä mennään alas ilman, että polvet ylittää varvaslinjan? Ja ei, minulla ei ole pakottavaa tarvetta olla oikeassa. Neuvokaa ihmeessä. Sen mitä aiheesta olen lueskellut niin super flexible -tyypeiltä tuo vissiin onnistuu (esim. Pavel videossa).

Tässä ei mene mutta tyyli enemmän mallia voimanosto (ehkä, ei näe jalkoja) eikä ihan hirveän syvälle mennä. Jälkimmäisessä ehkä mennään pari astetta syvemmälle mutta myös polvet näyttävät menevän vähän edemmäs (tai sitten muuttunut kuvakulma hämää).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
On kyllä hieno tyyli mutta mielestäni alaselkä pyöristyi noin 4 milliä.

Tuohon tyyliin tarvitsee varmasti vahvat jalat? Kun miettii omalla kohdalla että parhaat kyykkysarjat on siellä 100 kilon pinnassa ja vetoykkönen tällä hetkellä 180kg niin väkisinkin tulee aikamoisia selkävetoja... Takareidet on kyllä kanssa vahvat.

Mikähän siinä on, heti kun vähän (minulle) isoimmilla painoilla mavettaa, niin selkä rupeaa pyöristymään?! Jalat jaksaisi kyllä nostaa vaikka mitä, mutta kun se selkä...

Onse helponnäköistä kun osaa. Tomi osaa hienosti lähtä vetämään jaloilla.

Siinä on kyllä hienoa tekemistä. Tuollaiseksi mie olen maastavedon ymmärtäny. Suurimmalla osalla ainakin tuolla omia videoita-ketjun osanottajilla on tosiaan enemmän selkävetoja. Tuossakin tieten voi olla välityksistä kiinni, että sen saa näyttämään juuri tuolta.

Siinä on kyllä hienoa tekemistä. Tuollaiseksi mie olen maastavedon ymmärtäny. Suurimmalla osalla ainakin tuolla omia videoita-ketjun osanottajilla on tosiaan enemmän selkävetoja. Tuossakin tieten voi olla välityksistä kiinni, että sen saa näyttämään juuri tuolta.

Joo tuo on hienon näköistä vetoa.

Hyvä tekniikkaa vaatii tietysti paljon kropan opettamista oikeaan tekniikkaan. Maksimirauta kuitenkin usein kusee tekniikan ja tanko nousee lihastasapainon ehdoilla.
Saken maastanosto artikkelista "Heikko lihas on tärkein yksittäinen syy paitsi voimanpuutteeseen myös tekniikkavirheisiin. Riittämätön keskivartalon lihasten harjoittelu näkyy selän pyöreytenä. Mikäli takareisiä ja pakaroita ei treenata riittävästi, on koko nosto helposti selän varassa.

Se ei vaan aina (ainakaan meikän mielestä) ole ihan helppoa analysoida, että miten rupeisi parantamaan lihastasapainoa jotta tekniikka paranisi.

Haha, olisihan se pitänyt arvata. Turhauttavaa vaan nykiä jotai 55 kg ku jalat jaksais siis enemmän.. No eipä auta itku markkinoilla.

Vetoon auttaa parhaiten veto. Mutta jos jotain nyt välttämättä haluaa koittaa tehdä toisin, niin kokeile suorin jaloin vetoa ja "jullea", eli "hyvää huomenta" liikettä. Vaikka jotain 5x10 sarjaa vetelet niitä.

Mikähän siinä on, heti kun vähän (minulle) isoimmilla painoilla mavettaa, niin selkä rupeaa pyöristymään?! Jalat jaksaisi kyllä nostaa vaikka mitä, mutta kun se selkä...

Lähteeks sulla selkä pyöristymään sen takia että se on vaan raskasta vai sen takia että se nousee helpommin kun pyöristät selkää? Jos jälkimmäinen niin kysehän on siitä että keskittyy kunnolla siihen nostoon. Itse ainakin välillä huomannut että jos se keskittyminen herpaantuu kesken sarjan niin saattaa yksi toisto neljästä olla aivan surkea. Sekin korjaantuu sillä että pakottaa sen selän pysymään suorassa ja vetää sen painon ylös ei nosta.

Back
Ylös Bottom