Kyykky- ja mavekyssäreitä

Millä otteella Mavea tehdään?Olen nähnyt monia videoita , joissa ihmiset maastavetää ristiotteella , jota en ole itse ikinä käyttänyt.Onko oikea tekniikka / helpompaa vai ?
Ristiotteella pysyy paremmin tanko käsissä. Se on oikeastaan silti huonompi kuin myötäote lihasten epätasaisen kuormittavuuden takia, mutta silti mielummin niin aluksi kuin heti vetoremmeillä.

Rintalalle sen verran että itsekkin pyöritin aluksi vetoremmit samoinpäin kuin sormet tangon ympäri, ei ihme ettei pysynyt senkään vertaa :) Eilen tuli (ainakin hikisillä käsillä) seinä mavessa vastaan: 182,5kg ei pysynyt ruikulikäsissä enää kiinni sarjassa, remmit taitavat kutsua... Kuolettamalla jokaisen toistonhan ei ole ongelmaa koska voi aina ottaa uuden otteen (mutua).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ristiotteella pysyy paremmin tanko käsissä. Se on oikeastaan silti huonompi kuin myötäote lihasten epätasaisen kuormittavuuden takia, mutta silti mielummin niin aluksi kuin heti vetoremmeillä.

Tuota epätasapainoa kannattaa sitten tasoittaa tekemällä joka toinen sarja kädet vastakkaisiin suuntiin kuin edellisessä.

Kyllä remmeillä pitäisi pysyä kourissa melkein mitkä painot tahansa. Tuossa yksi esimerkkileffa niiden sitomisesta, yrititkö sinne päinkään tuolla tyylillä?

Kiitos no-body! Joo mulla oli kyllä ihan päin vittua ne tiistaina :D Mutta nyt tiedän miten sidotaan. Kiitän!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jep, tarkoitus ei ollutkaan alkaa vielä säännöllisesti käyttämään remmejä, vaan ajattelin nyt vaan kokeilla niitä, että miten toimivat ja ei siitäkään sitten mitään tullut kun en osannut sitoa niitä oikein :D Nyt osaan ja alan käyttämään niitä sitten kun ei enää pysy tanko näpeissä millään ilveellä.. samaten kun salilla ei aina ole mankkua käytössä kun se loppuu aika nopeasti, niin on sitten remmit mukana niin ei jää ainakaan siitä sitten kiinni. Ajattelin kyllä nyt tilata mankkua ison läjän vielä :) Luulen että 170kg tulis mankun kanssa kun tiistaina tuli ilman mitään 160kg.

Ja mankku vaikuttaa ihan perkeleesti, sitä kannattaa kokeilla ennen remmien käyttöönottoa.

Itse muuten hommasin itselleni ajan myötä selkäongelmia aina samalla ristiotteella tekemällä ja kun asian tajusin, en väkisinkään oppinut enää vetämään vastakkaissuuntaisella ristiotteella joten piti keksiä muu ratkaisu. Aloin vetämään suosiolla isommat sarjat remmeillä ja opettelin samalla sormilukon kanssa myötäotteella vetoa. Viime viikolla vedin 200 paljain käsin sormilukolla eikä otteen puolesta tehnyt edes tiukkaa, vaikka mulla on aina ollut tosi heikot sormivoimat. Tuo sormilukko on siis myös yksi vähän eksoottisempi vaihtoehto, jos remmit ja ristiote eivät kumpikaan maistu syystä tai toisesta. Peukaloihin toki sattuu alussa paljon ja myöhemminkin vähän, mutta mua se ei kiinnosta tippaakaan kun tanko kerran pysyy näpeissä ja saa vetää symmetrisellä otteella.

Kysymys liittyy kyykkyyn, vaikka ei tangolla tehtyyn. Sain synttärilahjaksi 12 kilon kahvakuulan. Ensi ajattelin, että salillahan mä käyn, mihin tuota tarvitsee. No, satuinpa huvin vuoksi kokeilemaan kyykkyä (kuula olkapään päällä, eli etukyykky?). Menin yli 90 asteen kulmaan, ja se sujui yllättävän hyvin. Ainut asia on, että minulla "dippaa" alaselkä kun laskeudun alas. No, tieto on valttia ja laitoin kirjat kantapäitteni alle ja kyykky onnistui paremmin.

Onko tuollaisesta pienestä dipisti haittaa? Kyse ei ole enää isosta, uskoisimpa että harjoittelulla katoaa.(?)
Voinko huoletta mennä yli 90 asteen kulman?

Pitäs kyllä videolta nähdä millanen dippi se on. Itsellä on pientä lantion seudun pyöristymistä justiin ennen kuin stretch reflex (mikäs tämä suomeksi on ?) takareisistä pompauttaa ylöspäin. Kipuja ei ole aiheutunut. Voi myös olla liian tiukat takareidet, jotka sen kaatevuuden aiheuttaa.

Onko normaalia, että kyykkämisen jälkeen alaselässä tuntuu usein ns. "painetta", mutta siihen ei kuitenkaan koske? Selän pitäisi oman peilistä katsomisen perusteella olla suorassa, eikä pyöristyä, mutta perse välillä tekee sellaista omituista liikettä.

Onko normaalia, että kyykkämisen jälkeen alaselässä tuntuu usein ns. "painetta", mutta siihen ei kuitenkaan koske? Selän pitäisi oman peilistä katsomisen perusteella olla suorassa, eikä pyöristyä, mutta perse välillä tekee sellaista omituista liikettä.

Eli mitä todennäkösemmin lantio kippaa ja se selkä pyöristyy.

Ok, mutta semmonen jännä juttu, kun oon joskus peilin edessä kyykänny ilman painoja kotona ja kattonu, että meneekö seläkä kaarelle, niin siinä vaikka perse onkin onkin tehny sitä omistuista liikettä, niin silti selkä on pysynyt täysin suorana. Joten siis täytyykö olla huolissaan siitä "paineesta" selässä ja harjotella tekniikka uuvestaan?

Pitäs kyllä videolta nähdä millanen dippi se on. Itsellä on pientä lantion seudun pyöristymistä justiin ennen kuin stretch reflex (mikäs tämä suomeksi on ?) takareisistä pompauttaa ylöspäin. Kipuja ei ole aiheutunut. Voi myös olla liian tiukat takareidet, jotka sen kaatevuuden aiheuttaa.

Olen pahoillani, mutta en halua laittaa itsestäni videoita nettiin. Mielestäni Marde mainitsi jossain threadissa, että hänellä olisi ollut myös samainen ongelma, mutta saatan muistaa väärin. (?)

e. Kireät takareidet voivat kyllä olla yksi syy, niitä pitää venytellä huolella.

Kirjoita hakusanaksi suorin jaloin maastaveto tai romanialainen maastaveto, eiköhän tuota kautta löydy ohjeet.

On kyykkääminen pikkuhiljaa ruvennut ottaan ikävästi alaselkään. Sarjapainoina 85 kg (3x10) ja oma paino 64 kg. Pitäisköhän tässä ehkä ottaa jo vyö käyttöön?

Eli mitä todennäkösemmin lantio kippaa ja se selkä pyöristyy.

Missähän kohtaa se muuten menee liian pahaksi? Esim. tossa alla olevassa videossa näyttää loppua kohden aika kauhelta alaselän kannalta. Vai onko kyseessä "Isot pojat kyllä tietää mitä ne tekee" -ilmiö. :D

Missähän kohtaa se muuten menee liian pahaksi? Esim. tossa alla olevassa videossa näyttää loppua kohden aika kauhelta alaselän kannalta. Vai onko kyseessä "Isot pojat kyllä tietää mitä ne tekee" -ilmiö. :D

Sanoisin että se on henkilökohtaista missä vaiheessa se rupee siellä selässä ilmenemään kipuna tai jomotuksena.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom