Mikähän voisi kyykyssä olla vialla kun kantapäät meinaa nousta ilmaan kun nousen kyykystä ylös? En pysty kyykkäämään paino kantapäillä vaan paino pysyy pysyy päkiöillä, jos yritän olla ihan kantapäillä ja varpaat vähän ilmassa niin kaadun taaksepäin. Olen kokeillut kaikkia tangon paikkoja selässä ja kaikkia jalkojen leveyksiä, parhaiten onnistuu todella leveällä asennolla ja jalkaterät 45 astetta auki sivulle, onko tällä tekniikalla kyykkääminen haitallista? Pääsen siis kyllä ihan pohjaan kyykyssä mutta se painopiste on vaan edessä.
Etukyykyssä taas ei mitään ongelmaa, pääsen ihan pohjaan ja paino jakautuu tasaisesti koko jalkapohjalle ja liike pysyy suorana koko ajan. Minulla on notkoselkä voiko se vaikuttaa asiaan? Nilkkojen liikkuvuutta testasin semmoisella harjotteella että varpaat laitetaan ensin seinään kiinni ja siinä taivutetaan polvi seinää kohti, testataan paljonko jalkaa saa irti seinästä että polvi taipuu vielä seinään kiinni. Nyrkin mitta on kuulemma normaali liikkuvuus, itse sain 3 nyrkin mittaa niin liikkuvuus pitäisi ilmeisesti olla tosi hyvä.
Maastavedossa myös samanlaista ongelmaa etten saa oikein takareisistä voimaa vaan vedän hyvin pitkälti alaselällä ja etureisillä? Onkos tämä haitallista? Keskivartalossa kyllä riittää voima pitää selkä suorana ihan maksimivedoissakin ja kyykyissä, ei mitään ongelmaa. Jalat myös ylivoimaisesti vahvin lihasryhmä itsellä.