@brilleaux: Onhan tuo varmaan helpompaa lähteä ykkösmaksimia kokeilemaan mavessa kuin kyykyssä, kun ilman varmistajaa treenaa. Vaikka häkissä kyykkäisikin. Ja toisaalta kokemukseni mukaan mavessa on alaselkä äkkiä tukossa, jos kovin paljon toistoja tekee.
Tykkään silti tehdä ykkösmaksimit niin, että alla on jo vähintään neljän toiston sarjvoja viisi kiloa pienemmillä painoilla. Että varmasti paikat on valmiit siihen uuteen maksimiin.
Minä olen nyt ensimmäisten kuukausien laitteiden nitkuttamisen jälkeen treenannut kyykkyä ja mavea suunnilleen vuodenvaihteesta lähtien. Kyykky on tällä hetkellä 1,1 x omapaino ja mave melkein 1,5 x. Kaipa tämä ihan ok alku on, mutta tavoitteet ovat kyllä korkeammalla.
Mavettaminen tuntuu hyvältä ja luontevalta, maksimipainoilla tosin alkavat näpit olemaan jo aika lujilla. Kaipa ne siinä vahvistuvat samalla kun raudat kasvavat. Takakyykky edistyy hitaasti, mutta nihkeästi. Syvyyttä olen siihen sentään saanut nyt alkuvaihetta paremmin pl. maksimia lähellä olevat painot. Eteenpäin tuntuu tuokin menevän, kun vaan jaksaa tahkota.
Etukyykky ei tullut vielä ohjelmaan vaikka meinasin, ranteet ja näpit eivät taivu siihen perusversioon ja vaihtoehto sille on vielä opettelematta. Teen nyt sitten takakyykkyä kolme kertaa viikkoon ja mavea kroppa tuntuu hyvin kestävän kaksi kertaa viikossa. Kevyellä viikolla jätän maven yhteen kertaan ja kyykyn kahteen.