Kyykky- ja mavekyssäreitä

Minullakaan ei taivu kaikki sormet sinne tangon alle etukyykyssä, ei toivoakaan. Itse kyykkään niin, että vain etu ja keskisormi ovat tangon alla.
Mulla jää tangon koko paino sormien varaan, joten ei kauheasti helpota vaikka vähentää käytössä olevien sormien määrää. 70 kg kohdalla tuntuu jo aika pahalta, kun venytys on äärimmillään ja ranteetkin alkavat olla melko solmussa :confused:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minullakaan ei taivu kaikki sormet sinne tangon alle etukyykyssä, ei toivoakaan. Itse kyykkään niin, että vain etu ja keskisormi ovat tangon alla.

Painonnostossahan ote otetaan koko kädellä, ei pelkillä sormilla. Muille suosittelen käyttämään remmejä jos ei ole kiinostusta parantaa venyvyyttä. Remmeillä saa asennon todella luontevaksi ja mukavaksi, tosin venyvyys paranee myös nopeasti kun vähän kestää kipua ja harjoittelee oikeata asentoa hieman kuormatulla tangolla.

Ei taipunu kädet mullakaan kun alotin etukyykyn. Mutta siitä ne on vetristyny sitkeästi kyykkäämällä, ranteita venyttelemällä ja ottamalla valakyykky viikottaiseen treeniin. Minusta on parempi etukyykätä kun on vain muutama sormi tangon alla. En ole tuntenut kipua missään. Remmikikkaa käytin kun oli sormivamma. Hyvin toimi. Mutta en käyttäisi muuten. Mielummin parantaisin liikkuvuutta.

Painonnostossahan ote otetaan koko kädellä, ei pelkillä sormilla. Muille suosittelen käyttämään remmejä jos ei ole kiinostusta parantaa venyvyyttä. Remmeillä saa asennon todella luontevaksi ja mukavaksi, tosin venyvyys paranee myös nopeasti kun vähän kestää kipua ja harjoittelee oikeata asentoa hieman kuormatulla tangolla.

Koitin tuon remmitouhunkin aikanaan mutta en tykännyt. Koitan kyllä leputtaa sitä tankoa niin paljon tuossa olkapäillä ettei niille muille sormille nyt kovin tarvetta ole ollut.

Testailin eilen taas sumomavea ja tuli selväksi että tartten pitkät sukat.
Hyvät kestävät sukat tuohon hommaan, mitä porukka käyttää?

Sumo äkkiseltään kyllä taitaa olla mulla heikompi, mutta alan treenata sitäkin. Sääret tarttee vaan tuossa näemmä suojaa enemmän kapeaan maveen nähden.

Testailin eilen taas sumomavea ja tuli selväksi että tartten pitkät sukat.
Hyvät kestävät sukat tuohon hommaan, mitä porukka käyttää?

Sumo äkkiseltään kyllä taitaa olla mulla heikompi, mutta alan treenata sitäkin. Sääret tarttee vaan tuossa näemmä suojaa enemmän kapeaan maveen nähden.

Kaikkia maailman halvimpia polveen ylettyviä sukkia (tai säärystimiä, Cittarista ostin kompressiosäärystimiä poistosta), sit siihe Rehbandin neopreenilämppärit päälle niin ei oo sen koommin rouhinu.

Mites olette ujuttanut Trap baria ohjelmaan maven kaveriksi?
Vai saisko tuosta hyötyö/haittaa maveen jos hetken vetelis pelkästään trap barilla?

Nyt tehnyt vaan satunnaisesti Trap baria maven tilalla, alemmilla otekahvoilla.
Mielessä siis myös siirtyä mavessa sumovetoon hetkeksi, ihan vaihtelun vuoksi.
Kyykkyä tulee siis treeneissä 3krt/vko, mavea vuoroviikoin 1 tai 2krt/vko.

Nyt olen minäkin saanut ensikosketukseni trap bariin. Kannoin sen pois jaloista, kun oli mokoma tiellä salini mavepaikalla :rolleyes: Vakavammin puhuen: pitää se tuotakin joskus koettaa, kunhan alkaa tämä normimave ensin jossain vaiheessa puuduttamaan/tökkimään. Saapahan ainakin sitä ärsykevaihtelua.

^Olen tuon lukenut aiemminkin, silloin jo mietin josko kokeilis hetkeksi korvata tankomaven kokonaan tuolla. Trapilla saattais saada hyötyä myös kyykkyyn?
Mavehan mulla on 2xomapaino, kyykky hädintuskin 1,3xomapaino.
Tuskin vaihtaminen trap bariin antais kauheasti takkiin mavessa, hyvin samankaltaisia kuitenkin? Kyykkyyn saattais saada apujakin trapista?

Ja vanhan ukon selkäkin kiittäis, kai.

Viimeksi muokattu:
^^
Tuossa kirjoituksessa oli ihan mielenkiintoisia pointteja. Trap barin kanssa voi käyttää isompia kuormia ja kiihtyvyys ja voimantuotto saadaan isommiksi -> parempi harjoitusvaikutus (oletettavasti). Etureidet saa paremmin mukaan -> voisi sitä(kin) kautta hyödyttää myös kyykkyä. Selän pyöristymisen vaara nostajan väsyessä on pienempi kuin normimavessa -> sopii myös volyymitreeniin ja pitkiin, uuvuttaviin sarjoihin. Liikerata on vapaampi. Tässä päällimmäiseksi mieleen jääneet asiat. Niin ja itselleni vähän negatiivinen juttu: pienikokoiselle nostajalle standardin trap barin oteleveys saattaa olla turhan iso.

JTO:ta pyysin trap barin ohjelmaan mukaan, niin kokeillaan vedon apuliikkeen paikalla. Mielenkiintoista nähdä mitä kaksi vetoa viikkoon vaikuttaa vedon ja kyykyn tuloksiin. :oujee:

Joo normiveto vetopäivänä ekana ja trapbar-veto kyykkypäivän kakkosena. Tuli tuosta kahvahommasta mieleen, että oishan sitä voinut omaan tankoon hitsata otteet hieman kapeammalle kuin kaupallisissa. Minun mitoilla kahvaleveys alkaa olemaan lähempänä tempaustaotetta..

Ok, kiitos selvennyksestä. Ja se tankohan kannattaa tosiaan räätälöidä omiin mittoihin, jos siihen on mahdollisuus. Hmm.. tempaus trap barilla voisi olla aika mielenkiintoisen näköinen suoritus :hyper:

Vai saisko tuosta hyötyö/haittaa maveen jos hetken vetelis pelkästään trap barilla?

Nyt tehnyt vaan satunnaisesti Trap baria maven tilalla, alemmilla otekahvoilla.
Mielessä siis myös siirtyä mavessa sumovetoon hetkeksi, ihan vaihtelun vuoksi.
Kyykkyä tulee siis treeneissä 3krt/vko, mavea vuoroviikoin 1 tai 2krt/vko.

Jos hyötyjä normi maveen haet niin henk.koht toiminut mave stopilla ja rinnalleveto loistavasti.

^Rinnalleveto ei ole mun juttu.
Ja ehkä mä tartten hyötyä kyykkyyn enemmän, jota trap bar vois myös antaa kuten @aikamies tuossa ounasteli.
Kyykky kun mulla on aivan jaska. Omaan maveen oon tällä hetkellä kohtuu tyytyväinen.
Saattais jopa vähän niinku läpsiä kahta kärpästä kerralla. Meinaan siis että trap bar kun menee vetona aika lähelle mavea kuitenkin?
Enpä mä tuossa mitään häviä jos kokeilis vedellä pelkkää trap baria aikansa. Oma kuitina on että voin jopa päästä voitolle. Kokeilemallahan se selviää. :whistle:

Milläs helvetillä fiksaisin omassa mavessa sen, että suoristan usein jalat liian aikaisin ennen selkää? Pelkkä sarjapainojen lasku ja tekniikkaan keskittyminen ei näköjään auta. Trapbarilla tätä ongelmaa ei luonnollisesti ole, mutta tangolla tehtynä kapealla jalkojen asennolla tuntuu että polvet on tiellä -> jalat suoristuu. Hyvin vähän mavea ylipäätään harrastanut, viimeiseen vuoteen en ollenkaan. Nyt kun taas aloitin niin huolimatta naurettavan varovaisista sarjapainoista, meinaa jalat suoristua väkisinkin etuajassa. Stoppivedot ainoa oikea ratkaisu tekniikan parantamiseen? Sumoa kanssa mietin, jos koittais opetella tekniikkaa sillä.

Milläs helvetillä fiksaisin omassa mavessa sen, että suoristan usein jalat liian aikaisin ennen selkää?

Vaikka Jeff ei mikään voimanostaja olekaan, niin itse ainakin sain tuosta videosta jotain irti. Ainakin itsellä auttoi tuo ajatus, kun tavallaan erotteli noston alkuun kahteen osaan. Ensin keskivartalo ja yläselkä tiukaksi ja painetaan jaloilla maahan, kuin jalkaprässiä tehdessä, kunnes tanko on polvissa. Sitten ojennetaan pakaroilla lonkka ja painetaan lantio eteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom