Kyykky- ja mavekyssäreitä

Adidas.fi:stä pari päivää sit pistin Power Perfect 3:t tiluuseen 55,97€ dhl:llä himaan tuotuna, ei paha :D Nyt tosiaan (15.1. alkaen)punaset ja roosat alessa ja mobiiliapilla tilaamalla vielä -20% checkoutissa.

Oliko sulla joku koodi tuohon -20% mobiililla? Ei ainakaan täällä anna sellaista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Adidas.fi:stä pari päivää sit pistin Power Perfect 3:t tiluuseen 55,97€ dhl:llä himaan tuotuna, ei paha :D Nyt tosiaan (15.1. alkaen)punaset ja roosat alessa ja mobiiliapilla tilaamalla vielä -20% checkoutissa.
Helevetti. Mä maksoin 2:sta 109€ :ROFLMAO:

Oliko sulla joku koodi tuohon -20% mobiililla? Ei ainakaan täällä anna sellaista

Se tulee vaan Adidas-mobiiliaplikaatiolla eli Applen iOS-storesta latasin Ipadiin niiden paskan sovelluksen ja katoin iphonen kokosta ruutua padin keskellä, mutta säästihän sitä kärsimällä 14€ eikä kauaa tarvinu katella ku samaan aikaan läppärillä katoin mitä piti tilata.

Nyt tänään punaset 49,98 € :D (toki ovelasti nyt sit toimituskulut tuleekin nyt, koska yli 50€ tilaukset vaan ilman kului)

https://www.adidas.fi/power-perfect-3-shoes/AC7465.html

Jäljellä koot 42 2/3, 44 2/3 ja 48 2/3... nyt tarvitsevat äkkii tilaamaan... 15.1. ton alkaes oli viel kaikkia alekokoja punasta ja roosaa siis.

Ja ohan tuol sit siniset Powerlift 3.1:t 44,98 ja valkoset 39,98€. Tekevät tilaa Powerlift 4:ille selvästi. Hyvä kenkä toi Powerlift 3.1, mulla löytyy ne ja vanhemmat 2-versiot, iso ero niissäkin...

Viimeksi muokattu:
Mulla DHL huomenna tuomassa. Saksasta Hampurista lähti paketti ja Adidas Suomi Oy toimittajana. Kerron huomenna lisää jos DHL ei ryssi

Nyt on kyykätty ssb:llä ja suoralla tangolla menemättä täysin alas. Jääty siihen ”voimanostosyvyyteen”. Suoralla tangolla kyykkäsin tänään uusien kenkien kanssa, ssb:llä ilman.
Kummallakin kerralla sain alaselän kipeäksi, ei pahasti. Pieniä tuntemuksia. Ikinä ei ole ottanut alaselkään kun on menty alas asti, vaikka butt winkin kera. (n)

Kengistä ensivaikutelma on hyvä, lisää tukevuuden tunnetta reilusti. Ihmeempää helpotusta itse kyykkyyn en noilla tuntenut saavani.
Toki vielä treenin jälkeen mallailin niin tunne on se että noiden kenkien kanssa saan himpun leventää asentoa, tuntuis toimivan paljon paremmin. Katsotaan ja kuulostellaan kun päästään kokeilemaan ihan treenipainoilla vielä.

Viimeksi muokattu:
alaselän DOMSit voi johtua uudesta staattisesta rasituksesta siellä alaselässä. aiemmin, jos oot menny sen kohdan läpi alas, se on tietenki erilainen juttu. sinänsä ei oo väliä, miten kukin kyykkii, ellei oll kisalavalla. terveys on kuitenki semmonen juttu, missä en anna liekaa niinkää. on aika kivaa reenailla terveenä.

sinänsä ei oo väliä, miten kukin kyykkii, ellei oll kisalavalla.

Tuo on oikeastaan ihan lohdullinen ajatus. Olen totuttelemassa kyykkyyn pitkän tauon jälkeen ja minulle luonteva syvyys tuntuu olevan sellainen 90 asteen polvikulma. Ilman tankoa jalkojen liikkuvuuden puolesta onnistuu sellainen ass to grass, mutta jo tyhjäkin tanko tekee sen, ettei tunnu luontevalta mennä syvemmälle.

Käsien huono liikkuvuus taaksepäin saattaa vaikuttaa asiaan: en pysty/ylety laskemaan tankoa kovin paljoa niskaa alemmas ja tuntuu että jos menisin syvemmälle, niin painopisteen kanssa voisi tulla jotain ongelmia. Ehkä vain kuvittelen ja kyse on harjoituksen puutteesta.

Kun ajattelen niitä jalkojen voimantuottokulmia, joita käytännössä koen tarvitsevani esim. asioita nostaessa, kantaessa, työntäessä jne., niin ei minun senkään takia hirveän syvälle tarvitsisi kyykkäillä. Ajan kanssa taidan kuitenkin pienemmillä painoilla kokeilla mennä syvemmällekin.

Jalkaprässissä toisaalta tykkään ottaa melkein polvet rintaan ja ala-asennosta pieni dynaaminen pomppu tuntuu luontevalta. Sitä kautta tulee sitten noillakin nivelkulmilla harjoitusta.

Hyvä pätkä. Itsellä ilmenee tuo tankolinjan eteenpäin kaatuminen tai heijaus, tai miksi sitä nyt sanoisi.
Oma tulkinta on että suurin syy mulla löytyy heikosta yläselästä/keskittymiskyvyn puutteesta ja itselle liian suurista painoista, ryhti pettää kun aletaan nousta.

Mulla DHL huomenna tuomassa. Saksasta Hampurista lähti paketti ja Adidas Suomi Oy toimittajana. Kerron huomenna lisää jos DHL ei ryssi

Tulihan sieltä Power Perfect 3:t perille asti, ihan aidot ja oikeat aivan pilkkahintaan. Huomenna testiin, jos näistä ois "vippaskonstiksi" kyykkyyn :D Jalkaholviin saa paljon enempi tukee ku Powerlift 2 tai 3.1:llä, itellä tosi korkeet holvit niin nää tuntuu hyviltä kun pohjaa enempi muotoiltu! Luulis saavan painettuu kantapäillä sitä kautta paremmin.

Kyllä taitaa olla niin etten pääse edes voimanostosyvyyteen, mikä on melkoinen yllätys itselle. Luuli taas suuria itsestään ja omaavansa hyvän liikkuvuuden.
Itsellä on se kanta, että minkäänmoinen alaselkäkipuilu ei kuulu kyykyyn.
Testasin eilen nilkkojen liikkuvuuden, se ei ainakaan ole ongelma. Se on siis eliminoitu.

Omat ongelmat kyykyssä liittyvät suurelta osin keskittymiskyvyn puutteseen, uskon. Rinnan painuminen kasaan alhaalla on hoidettavissa ajatustyöllä. Yläselässä en uskoisi heikoutta olevan joka sen aiheuttaa, mavetulokset kuitenkin ok? (toki tässäkin saattaa tulla nöyrtymisen paikka)
Ja syvyydestä on vaan tingittävä edelleen. Ikävä kyllä. Oma ajatusmaailma on sellainen että oikeaksi kyykyksi koen vain syväkyykyn. Muu on nypyttämistä. Vaati melkoista myöntymistä itseltä tämän hyväksyminen.

Kyykky näyttää olevan mulle helvetin vaikea liike. Vuosi on nyt opeteltu. Lähtökuopissa sitkutellaan edelleen.

Kyykyn voimantuoton huonouteen uskon mulla myös suuresti vaikuttavan tankolinjan heijauksen, joka on seurausta edellämainitusta ryhdin pettämisestä.
Jos katsoo vaikka @jsjarvn kyykkyä, tankolinja on luotisuora.
Vertauksena; tee heijaus penkissä, mitä seuraa voimantuotolle?

Kuvat kertonee oleellisen syvyydestä:

IMG_3930.PNG
IMG_3931.PNG

Viimeksi muokattu:
Hyvä kenkä toi Powerlift 3.1, mulla löytyy ne ja vanhemmat 2-versiot, iso ero niissäkin...

Sitten osaatkin varmaan kertoa, onko kakkosten ja kolmepisteykkösten kokomitoitus suunnilleen sama :)? Pitäisi pistää 3.1 tilaukseen ja olen juuri arponut, uskallanko suoraan tilata saman 44-koon kuin vanhassa 2-mallissa vai pitäisikö yrittää päästä sovittamaan jonnekin...

Sitten osaatkin varmaan kertoa, onko kakkosten ja kolmepisteykkösten kokomitoitus suunnilleen sama :)? Pitäisi pistää 3.1 tilaukseen ja olen juuri arponut, uskallanko suoraan tilata saman 44-koon kuin vanhassa 2-mallissa vai pitäisikö yrittää päästä sovittamaan jonnekin...

Mulla eio verrokkina kakkosia. Mutta 3.1 koko 44 irrotetun pohjallisen mitta on 28.5 cm. Normaalisti käytän 43 kokoisia kenkiä.

Tämä malli on ehkä haastava jos jalkapöytä on kapea. Mulla on suhteellisen leveä jalkapöytä ja kenkä istuu hyvin.

En ole ihan satavarma puhunko nyt juuri oikeasta mallista, mutta just eilen hokasin Kaaren Prismassa oli näitä Adidas 3-mallin powelifting punavalkoista ja (naisten?)sinivihreää vaikka kuinka paljon kokoja. 99,95.

Toisessa ketjussa tuli puheeksi Rippertoen opettama kyykkytyyli ja sen tehokkuus.

Alussa oma kyykky kaatui eteen ja kaatuu vieläkin jos painoa pannaan liikaa.
Osasyynä kuulemma Rippertoen opettama tyyli.
Onko siis linkkejä/videoita vaihtoehtoiseen tehokkaampaan kyykkytekniikkaan?

Kaivelin vanhoja videoita ja tätä ketjuakin. Ohessa video toukokuulta 2018 jolloin opettelin Rippetoen tyylillä tekemään.
Hylkäsin sen koska kuulemma paska tyyli.
Näyttää toimivan mulle, ei ois pitäny aloittelijana sivuraiteille lähteä opettelemaan jotain muuta. :whistle:
Toi kyykky on paljon parempi kuin mitä teen tänä päivänä. Imo.

Tuo on oikeastaan ihan lohdullinen ajatus. Olen totuttelemassa kyykkyyn pitkän tauon jälkeen ja minulle luonteva syvyys tuntuu olevan sellainen 90 asteen polvikulma. Ilman tankoa jalkojen liikkuvuuden puolesta onnistuu sellainen ass to grass, mutta jo tyhjäkin tanko tekee sen, ettei tunnu luontevalta mennä syvemmälle.

Käsien huono liikkuvuus taaksepäin saattaa vaikuttaa asiaan: en pysty/ylety laskemaan tankoa kovin paljoa niskaa alemmas ja tuntuu että jos menisin syvemmälle, niin painopisteen kanssa voisi tulla jotain ongelmia. Ehkä vain kuvittelen ja kyse on harjoituksen puutteesta.

Kun ajattelen niitä jalkojen voimantuottokulmia, joita käytännössä koen tarvitsevani esim. asioita nostaessa, kantaessa, työntäessä jne., niin ei minun senkään takia hirveän syvälle tarvitsisi kyykkäillä. Ajan kanssa taidan kuitenkin pienemmillä painoilla kokeilla mennä syvemmällekin.

Jalkaprässissä toisaalta tykkään ottaa melkein polvet rintaan ja ala-asennosta pieni dynaaminen pomppu tuntuu luontevalta. Sitä kautta tulee sitten noillakin nivelkulmilla harjoitusta.
Tuossa on riskinsä kun laskee prässissä pohjaan asti. Alaselkä pyöristyy. Meidän salilta vietiin yksi tyyppi lanssilla sairaalaan kun laski prässissä toistot pohjaan asti. Selkä pyöristy ja välilevy meni pahasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom