Kyykky- ja mavekyssäreitä

Sumomavessa kipeytyi lonkka, oikealta puolelta. Hetken googlailtuani totesin että se saattaisi olla lonkan limapussitulehdus, hoitona siis ymmärtääkseni vaan lepoa.
Mutta voiko tehdä salilla liikkeitä joissa tätä kipua ei ilmene? Eli tämä ei siis vaivaa muuta kuin sumomavessa, ehkä vähän kyykyssäkin. Jaloille olisi sitten prässiä, koukistuksia ja ojennuksia, kunnes lonkka kunnossa.

Riippuu siitä, onko se tulehdus. Jos on oikeasti tulehdus niin lepoa lonkalle rasittavista liikkeistä, mutta suosittelisin kovasti käyntiä fyssarilla:

Mä luulin aikanaan, että on limapussitulehdus. Ei ollut. Fyssarilla käynnin kautta selvisi, että on lähtökohtaisesti vähän vinossa oleva lonkkarakenne, joka todentuu mm. alaraajojen toisistaan havaittavasti poikkeavana ulko- ja sisäkiertoratana ja ilmenee salilla siten, että mm. sumomave kipeyttää lonkat aina. (Muita seurauksia samasta syntymäominaisuudesta on mm. alanikamien taipumus niksahdella helposti vinksalleen, lonkankoukistajan "jumittuminen" tehottomaksi ja vasemman jalan lonkkatoiminnan siirtyminen osin väärille lihaksille, jolloin alkaa selkäkin kipeytyä.)

Limapussiteorialla lepäisin tarpeettomasti vieläkin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumomavessa kipeytyi lonkka, oikealta puolelta. Hetken googlailtuani totesin että se saattaisi olla lonkan limapussitulehdus, hoitona siis ymmärtääkseni vaan lepoa.
Mutta voiko tehdä salilla liikkeitä joissa tätä kipua ei ilmene? Eli tämä ei siis vaivaa muuta kuin sumomavessa, ehkä vähän kyykyssäkin. Jaloille olisi sitten prässiä, koukistuksia ja ojennuksia, kunnes lonkka kunnossa.

Paljon mahdollista, että kyykystä tullut tuo vaiva. Johtuu yleensä paskasta tekniikasta(selkä notkolla) ja heikoista loitontajista. Tuo on erittäin yleistä.

Jos nuita Koklan vatsoja innostuu testailemaan, niin kannattaa testailla myös ilman tukea kintuille. Tosin jos tekee turkkilaisia, niin eipä ainakaan tuolle tuettomalle versiolle ole erikseen tarvetta.

Paljon mahdollista, että kyykystä tullut tuo vaiva. Johtuu yleensä paskasta tekniikasta(selkä notkolla) ja heikoista loitontajista. Tuo on erittäin yleistä.
No kyykky voi hyvinkin olla syypää koska tekniikka on yhä erittäin huono ja liikkuvuus todella heikko, oon vasta muutaman viikon kyykänny boksille, ennen sitä ei tätä vaivaa ollut. Tosin sumomaven alotin samoihin aikoihin kuin boksikyykyn. Kyykkään siis melko leveällä asennolla koska muuten ei tietoakaan että pääsis kovinkaan alas.

Jos sitä koittais koulun terkkarin kautta varata ajan fyssarille, tuskin siitä haittaakaan on.

Ja eikös rakenteellisen vian pitäisi ilmetä silloin muissakin liikkeissä joissa lonkka rasittuu?

Jaa, ei taida olla tulehdusta tuolla lonkassa, aamulla oli kipeähkö, nyt iltaa kohden ei tunnu yhtään, ja tod. näk. huomennakaan ei lainkaan kipeä, ja tulee pistävä kipu vaan ku kääntää jalkaa sivusuunnassa. Lienee vain ylirasitusta. Toivottavasti.
Mitä mieltä, uskaltaako huomenna vääntää prässiä tunnustelemalla, lonkan ehdoilla?

Jos kyykkää ilman varmistajaa / rautoja ja kävis niin paska mäihä että jää pohjaan, onko turvallista pudottaa tanko lattialle? Tai edes mahdollista?

Jos kyykkää ilman varmistajaa / rautoja ja kävis niin paska mäihä että jää pohjaan, onko turvallista pudottaa tanko lattialle? Tai edes mahdollista?
On. Pitää vaan kaatua reilusti taakse. On mahdollista pudottaa se vahingossa perseen/alaselän päälle.
Ei ehkä ihan typerin idea joskus tarkoituksella koittaa miten se onnistuu.

Niin siis, kaatua taakse, ennenkuin hyppää alta pois. Ei sinne tangon päälle ole tarkoitus kaatua.

Ohho. Melko helpon näkösesti toveri Oranki:n videossa mies tekee ton, no toki kevyt tankokin. Itse olen pitänyt vähän mörkönä tuota alle jäämistä kyykyssä, kun siellähän sitten olet.. Täytyypä alkaa henkisesti harjoitella tuota. Kai se toimii treenipainoillakin. polviparat..

tollai sen oon ite joskus tumpannu 200kg niskassa ku ei noussu pohjista enää. ei nyt mitään herkkua, mutta suht turvallista. nilkat kannattaa ojentaa vielä.

Kannattaa harjoitella totakin joskus ihan tarkoituksella. Samalla tavalla kun ihan turvaraudoillekin jättämistä kannattaa harjoitella. Kun on oikeasti etukäteen kokeillut, että sinne tangon alle ei todennäköisesti kuole, viitsii paljon paremmin lähteä kyykkäämään niiden isompien painojen kanssa.

kun on paljon rautaa niskassa ja lantiopainotteinen kyykky toi ei ollenkaan onnistu niin helpolla ku tossa videossa. sen takia ei oo tyhmää treenailla. jos nyt yleensä on tarvetta joutuu siihen tilanteeseen, että tekee kyykyssä rajasarjoja yksin salilla, vatipää. siinä tulee nopeesti paha hätä ja itku, mutta antaa painua pohjaan vaan ja sitten alkaa kallistuun kantapäille. sit ku mennään tukipisteen yli ja kaadutaan tangon keventyessä niskassa, lantioo ja polvia eteen. etukyykyssä ei tollasia ongelmia koskaan ole. kunhan ei oo liian arka, jolloin se voi pudota polville.

Tuossa videossahan kaveri aloittaa pakoliikkeen (kantapäät irtoaa lattiasta) ennen kuin reidet menee edes vaakatasoon. Harvempi päättää jo ylhäällä että nyt muuten ei nouse :) Todellinen tilanne on vähän toisen näköinen ja rautaa tangossa toivottavasti himpun enemmän.

Jos Kokla oli mallina jo päkin treenaamisessakin, niin annetaan herran myös näyttää miten niistä painoista pääsee kyykkiessä eroon voiman loppuessa. Välttämättä kyseistä tekniikkaa ei voi kovinkaan varauksetta kenelekkään suositella, mutta onnistuu se noinkin :)

RAW Squat 300 KG / 660 LB , 9 REPS AND 1 FOR FUNNY )))))) - YouTube

- - - Updated - - -

Jos Kokla oli mallina jo päkin treenaamisessakin, niin annetaan herran myös näyttää miten niistä painoista pääsee kyykkiessä eroon voiman loppuessa. Välttämättä kyseistä tekniikkaa ei voi kovinkaan varauksetta kenelekkään suositella, mutta onnistuu se noinkin :)

http://www.youtube.com/watch?v=R7pebAX-BeQ

Jepjep.
Tota arnoldia tehny pari kuukautta. Tein kyykkyä jo vissiin 90llä ja kokoajan sai lisätä painoa.. Sitte tuli nivunen niin kipeeksi että ei pystyny tehä kyykkyä pariin viikkoon. Ja totesin että oon tehny liian vajaita, ku ei oo peiliä tuol kotisalilla. Nyt päätin että teen pikkupainolla niin kauan että homma rupee skulaan. Otin boksikyykyn nyt sit avuksi. Ongelma on nyt se että 60 on ihan maksimi millä pystyy tekeen puhtaasti noi sarjat. Vähintään reisi vaakatasoon siis. Keskivartalo pettää jotenki ja menee jesseksi. Selkä pysyy kyllä suoras. Eihän täs muuten mitää, mut jalois olis kyllä voimaa raakasti ja en saa mitään tuntumaan niihin tolla 60llä. Kokeilin väsyttää etukäteen etu ja takareiskat edelliskerralla ja sain vähän edes tuntumaa. Tänään en muutaku lämmitelly ennen kyykkyä ja jaloista ei edes huomaa että olis treenannu.:D vyötä oon kokeillu sillon ennemmin pari kertaa ja sillä pystyy meneen vaikka pohjaan asti ilman ongelmaa. Ilman vyötä siis on very paha päästä siihen reisi vaakatasoon korkeuteen. Mutta oon tehny kumminki. Millä vahvistaa keskikroppaa vai ottaakko vyö jo vaan käyttöön? Prkl, en muista ees enää mitä oon kirjottanu.. Mut v*tuttaa s**tana. Tsori.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom