Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo mulla on yks video viime viikolta. Toi on se korkeus mihin pääsen/uskallan ilman boksia ja ilman vyötä. :D joo ja turhaa tallailen jaloilla mutta en oo oikeen päässy selvyyteen et millä leveydellä on paras tehä. Leveällä pääsen alas paremmin mutta ottaa nivusiin.
Kyykyn yritystä. - YouTube
E: paska videoki ku ei tuosta näe mitää. :D
kun on paljon rautaa niskassa ja lantiopainotteinen kyykky toi ei ollenkaan onnistu niin helpolla ku tossa videossa. sen takia ei oo tyhmää treenailla. jos nyt yleensä on tarvetta joutuu siihen tilanteeseen, että tekee kyykyssä rajasarjoja yksin salilla, vatipää. siinä tulee nopeesti paha hätä ja itku, mutta antaa painua pohjaan vaan ja sitten alkaa kallistuun kantapäille. sit ku mennään tukipisteen yli ja kaadutaan tangon keventyessä niskassa, lantioo ja polvia eteen. etukyykyssä ei tollasia ongelmia koskaan ole. kunhan ei oo liian arka, jolloin se voi pudota polville.
En tiiä kuuluuko kyssäri tänne kun varsinaisesti ei liity maveen/kyykkyyn. Eli kengät nimenomaan jalkatreenejä varten vedot menee sukkasiltaan. Ongelma siinä ertä normi kengillä (converset) en saa tasapainoa säilymään ja korollisia "voimannosto" kengiä kokeilin kans ei toimi. Eli hakusessa on kengät jotka tukevat nilkaa, estävät polvien sisäänpäin menemiset (converseilla huomasin tämän että jalkaterä kaartuu sisäänpäin), pitää hyvin tasapainon varsinkin kyykyissä ja ei maksa älyttömiä kuten otomixit?
Sulla on siis jotain rakenteellista vikaa ja nilkka romahtaa sisään?
Öö.. siis ei. Hemmetti ku en osaa selittää :D tarkotin että jalkaterä kaartuu sisäänpäin johtuen converseista varmaa ku ylös noustessa tasapaino karkaa siinä kuin jalkaterät ns. Kaatuu sisäänpäin eli tukevat, tasapohjaiset kengät nimenomaan kyykkyyn ja jalkatreeniin yleisesti on mitä haen. Otomixin tyyliset mutta ehdottomasti halvemmat.
Mitäs vikaa sukkalsiltaan treenaamisessa on?
Mave-kysymys: Joskus mavea tehdessä tulee sellaisia toistoja, joissa tuntuu kuin nosto menisi kahdessa vaiheessa. Vaihe 1, tanko maasta noin polvien tasalle, voima tulee lähinnä jalkojen suoristamisesta. Sitten vaihe 2, melkein suorin jaloin maastavetona paino polvilta loppuun asti. Tuossa vaihe 2:ssa voima tulee pääasiassa alaselästä, eikä tunnu hirveän hyvältä (selkä alkaa pyöristymään). Nosto myös hieman hidastuu siihen polvien kohdalle.
Olen yrittänyt katsella netistä videoita, mutta en ole tullut oikein viisaammaksi. Olen mm. Rippetoe:n videoista opetellut hyvää aloitusasentoa ja se on mielestäni kohtuu hyvin hallussa (ts. tanko jalkaterien keskiosan päällä, sääret kiinni tangossa, rintaa ulos, persus melko ylhäällä). Mutta siitä huolimatta tuntuu, että itse noston aikana jokin menee pieleen. Tuntuu vähän, että teen helposta asiasta liian vaikeaa...
Valitettavasti ei ole laittaa videota, mutta ehkä tuosta yllä olevasta sai jotain selvää.
Mikähän tässä mättää ja millä sitä lähtisi korjaamaan?
Mave-kysymys: Joskus mavea tehdessä tulee sellaisia toistoja, joissa tuntuu kuin nosto menisi kahdessa vaiheessa. Vaihe 1, tanko maasta noin polvien tasalle, voima tulee lähinnä jalkojen suoristamisesta. Sitten vaihe 2, melkein suorin jaloin maastavetona paino polvilta loppuun asti. Tuossa vaihe 2:ssa voima tulee pääasiassa alaselästä, eikä tunnu hirveän hyvältä (selkä alkaa pyöristymään). Nosto myös hieman hidastuu siihen polvien kohdalle.
Olen yrittänyt katsella netistä videoita, mutta en ole tullut oikein viisaammaksi. Olen mm. Rippetoe:n videoista opetellut hyvää aloitusasentoa ja se on mielestäni kohtuu hyvin hallussa (ts. tanko jalkaterien keskiosan päällä, sääret kiinni tangossa, rintaa ulos, persus melko ylhäällä). Mutta siitä huolimatta tuntuu, että itse noston aikana jokin menee pieleen. Tuntuu vähän, että teen helposta asiasta liian vaikeaa...
Valitettavasti ei ole laittaa videota, mutta ehkä tuosta yllä olevasta sai jotain selvää.
Mikähän tässä mättää ja millä sitä lähtisi korjaamaan?