Kyykky- ja mavekyssäreitä

Tässä on aika hyvä video niille joita tuo mavettelu puolisumolla kiinnostaa:

Itse pyrin pitämään yläselän suorassa myös koska en osaa sitä pyöristää ilman että alaselkäkin pyöristyisi. (Saa nähdä tuleeko irrotuksen kanssa ongelmia suuremmilla painoilla.)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosta näkee, että Coanilla on kuitenkin todella hyvä asento voimantuoton kannalta. Perse ei ammu ylös ja selkä on tarpeeksi suorassa. Vähän tekisi itsekin mieli kokeilla tommosta puolisumoa lievästi pyöreällä yläselällä. Nuorempana tuli nostettua täyssumolla, mutta siinä on tosiaan tuo irroitus vaikea ja ei varmasti enää liikkuvuus riittäisi.

Olis tällänen kyykkykyssäri. Mistäs mahtaa johtua, että vasen pohje kipeytyy kyykätessä? Syvältä kyykin painonnosto -tyylillä polvilämppärit jalassa. Onko muilla alkanut pohje oireilemaan kyykyssä jos on niin mikä auttoi?

Olis tällänen kyykkykyssäri. Mistäs mahtaa johtua, että vasen pohje kipeytyy kyykätessä? Syvältä kyykin painonnosto -tyylillä polvilämppärit jalassa. Onko muilla alkanut pohje oireilemaan kyykyssä jos on niin mikä auttoi?

Meetkö suht vauhdilla pohjaan? Tuosta ainakin mulla ärtyi nuo ulkosivut ja on ilmeisesti tosi yleinen vaiva painonnostajilla.

Rauhallisesti meen alas, pientä pomputtelua saattaa kyl olla

e. Oot muuten oikeassa, että toi ulkosivu on se arka. Milläs lähdit hoitamaan?

Kysytääs nyt vielä kaikki selväksi: Miten usein siinä jto:n 3x viikkoon kyykky -ohjelmassa kannattaa pitää kevyt viikko? Joka neljäs, joka viides viikko? Sarjat on kyllä sen verran kevyitä, että vois mennä ilman kevyitä viikkojakin, mutta ennemmin otan nyt liian kevyesti kuin liian kovaa.

Kysytääs nyt vielä kaikki selväksi: Miten usein siinä jto:n 3x viikkoon kyykky -ohjelmassa kannattaa pitää kevyt viikko? Joka neljäs, joka viides viikko? Sarjat on kyllä sen verran kevyitä, että vois mennä ilman kevyitä viikkojakin, mutta ennemmin otan nyt liian kevyesti kuin liian kovaa.

Siinä on jo itsessään osa kevyempiä treenejä. Noi 2x3x80% 2x2x85% päivät on kevyitä prosenteistä huolimatta. Tee vaan niinkuin toi ohjelma sanoo, ei todellakaan ole liian raskas missään vaiheessa. Ai niin, itse olen tehnyt tossa vyön suhteen niin, että käytän 80% ja sitä isommissa sarjoissa.

- - - Updated - - -

Rauhallisesti meen alas, pientä pomputtelua saattaa kyl olla

e. Oot muuten oikeassa, että toi ulkosivu on se arka. Milläs lähdit hoitamaan?

Ööh lopetin pommikyykyt. :) Yritin kyllä ensin kylmää ja murjoa noita ulkosivuja, mutta vasta tekniikkamuutoksella meni ohi.

Voiko mavea vetää liian kapealla jalkojen asennolla? On tullut vedeltyä viime aikoina 10cm kantapäiden välissä, vähän enemmän varpaiden välissä.

Tietty yksilöllistä, mutta aika kapealta kuulostaa. Mave on nivelkulmiltaan tavallaan aika lähellä vertakaalihyppyä, joten voi auttaa jos kokeilet mikä jalka-asento tuntuu siihen luonnollisimmalta.

Siinä on jo itsessään osa kevyempiä treenejä. Noi 2x3x80% 2x2x85% päivät on kevyitä prosenteistä huolimatta. Tee vaan niinkuin toi ohjelma sanoo, ei todellakaan ole liian raskas missään vaiheessa. Ai niin, itse olen tehnyt tossa vyön suhteen niin, että käytän 80% ja sitä isommissa sarjoissa.

Jep jep, kiitos. Paitsi että just maanantaina olis ollut 2x3x80% 2x2x85%, mutta minä tyhmä sitten vasta salilla muistin, että ois pitäny kattoa etukäteen mitä sarjoja täytyy tehdä. Kaks jälkimmäistä sarjaa muistin, mutta ekat arvioin ihan ite. Teinpä sitten 3x4x80%. Mut kevyttä se silti oli, joten en usko kuolevani ylikuntoon nyttenkään.

Vyötä olen ite käyttänyt nyt aina. Osittain siksi, että haluan oppia sen käytön ihan kunnolla, koska olen vasta aloittanut vyöllä kyykkäämisen. Osittain myös siksi, että sen kanssa saa tehtyä toistot entistäkin räjähtävämmin ja tukevammin, eli tavallaan paremmin. Yksinkertaisesti vyöllä tehdyt räjähtävät kyykyt tuntuu myös tosi hyviltä. Vois kyllä alkaa osan nopeustreeneistä tekemään ilman vyötä.

no jos käyttää jotain ohjelmaa, ois kai aika vähän vaadittua katella etukäteen ja vaikka pitää se mukana. toi ohjelma ei oo mitään pään seinään hakkaamista, vaan suht räväkkää treeniä. kuormat nousee ja kehitystä tulee. vyötä en suosittelis tossakaan pikkupainoihin ja toi 80-85% on vallan hyvä raja.

no jos käyttää jotain ohjelmaa, ois kai aika vähän vaadittua katella etukäteen ja vaikka pitää se mukana. toi ohjelma ei oo mitään pään seinään hakkaamista, vaan suht räväkkää treeniä. kuormat nousee ja kehitystä tulee. vyötä en suosittelis tossakaan pikkupainoihin ja toi 80-85% on vallan hyvä raja.

Totta kai täytyis tietää etukäteen mitä tekee. Pääsipäs nyt vaan unohtumaan, kun olin niin innoissani sen päivän penkeistä.

Tulipa taas todettua et on heikko keskivartalo.. tein kyykkyä eka kertaa vyöllä voi vittu ku kulki ja 10kg nous näköjää sarjapainot? Hyviä keskivartalo liikkeitä juuri mitkä tuo voimaa? Jotenki puuttuu se "pito" kyykyissä että karkaa eteen herkästi pitkissä sarjoissa eli keskivartalo puutuu ennen jalkoja..

Tulipa taas todettua et on heikko keskivartalo.. tein kyykkyä eka kertaa vyöllä voi vittu ku kulki ja 10kg nous näköjää sarjapainot? Hyviä keskivartalo liikkeitä juuri mitkä tuo voimaa? Jotenki puuttuu se "pito" kyykyissä että karkaa eteen herkästi pitkissä sarjoissa eli keskivartalo puutuu ennen jalkoja..

Voimapyörä, jalkojennostot roikkuen, russian twist, lankku lisäpainolla, koklyaev-vatsat tangolla, kyljet smithissä, etukyykyt stopilla ilman vyötä. Jos tykkäät kuulailla niin ainakin turkish getup ja windmill on mahtavia. Tossapa äkkisiltään ne mitä tulee mieleen. Ja dragon flagit ja human flagit, jos voimat riittää. Ai niin ja maastavedot polvistopilla henkilökohtainen suosikki. Eli normaali mave, mutta polven kohdalla 1-2s stoppi ja siitä jatkat normaalisti ylös.

toi kannattaa tehdä polvet koukussa. aika paljon tota samaa on tehty yleisurheilupiireissä jne suht kauan. smithissäkin hyvä opetella. nimen hyväksyn toki :)

Sumomavessa kipeytyi lonkka, oikealta puolelta. Hetken googlailtuani totesin että se saattaisi olla lonkan limapussitulehdus, hoitona siis ymmärtääkseni vaan lepoa.
Mutta voiko tehdä salilla liikkeitä joissa tätä kipua ei ilmene? Eli tämä ei siis vaivaa muuta kuin sumomavessa, ehkä vähän kyykyssäkin. Jaloille olisi sitten prässiä, koukistuksia ja ojennuksia, kunnes lonkka kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom