Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minä ainakin kyykkään aina melko kapealla ja siltikään tanko ei ole niskassa vaan alempana.. Kyllä se oikea kohta löytyy kun kokeilee
Teen kyykkyä 2 kertaa viiikossa ja mavea kerran (kuolettamalla). Tekniikoitten pitäisi olla ihan kunnossa eikä alaselkä pyöristy omasta mielestäni liikkeitä tehtäessä.
Silti alaselkä kipuilee välillä istuessa ilman selkänojaa ja joissain satunnaisissa asennoissa.. kipu on 'pistävää'. Liikkeitä tehdessä ei kipua tunnu.
Jossain videossa/foorumilla hulkki kertoi että hänellä oli kanssa kipua alaselässä kunnes lopetti kuolettamisen.. mutta miksi ihmeessä sitten neuvotaan kuolettamaan?
Kuinka pitkiä sarja- ja toistomääriä kannattaa tehdä maastavedossa?
Laitetaanpa nyt tänne:
Eli pitkän tauon jälkeen aloin viime viikolla tehdä takakyykkyä. Ajattelin hyvän lämmittelyn jälkeen herätellä kroppaa ja laitoin 60kg tankoon ja aloitin. Jokaisessa ylöstulovaiheessa alavatsassani alkoi pisto, joka tuntui kuin naulalla olis pistelty :(
mistäköhän mahtaisi johtua? Olen kuitenkin salilla käyny lähiaikoina ja vatsalihaksetki pitäis olla suht hyvässä kunnossa..
En usko että johtuu mistään lihasheikkoudesta. Treenasitko vatsalihaksia päivää - kahta ennen kyykyn tekoa? Kuulostaa enemmän siltä, että vatsalihaksissa olisi pieni venähdys joka menee hiljalleen ohi. Ootko viime viikon jälkeen tehny kyykkyä? Uskaltaisin veikata, ettei enää seuraavalla kyykkimiskerralla pistele, ellei ole kyse vakavammasta asiasta.
Edit. Juuhikselle siis tuo. Olikin tullut postauksia väliin.
Aiwass
tuli tuossa huomattua kyykätessä että painojen ollessa vähänkään kovemmat pylly tekee outoa sivuttaisliikettä, eli alemmas mentäessä takapuoli kaartaa oikealle. on muuten hämmentävän tuntuista, kun tuntuu että menee suoraan ja peiliin katsoessa meneekin ihan miten sattuu.
Sellainen kysymys tuli mieleen että mihin suuntaan ne jalkaterät pitää olla kyykätessä että olisi mahdollisimman terveellistä polville? Itse olen pitänyt jalkoja n. hartianlevyisesti ja jalkaterät hieman ulospäin. Tuleeko jalkateriä pitää täysin kohtisuoraan eteenpäin? Mitä nyt olen joitain videoita katsellut niin hyvin monessa jalkaterät ovat ainakin hieman ulospäin. Kiitoksia jo etukäteen mahdollisista vastauksista
Venyteltyä on tullut, mutta voisi tosiaan venytellä vielä enemmänkin, takareisissä ja pakaroissa on venyvyys ihan hyvä mutta lonkan koukistajat kipuilevat ja kiristävät usein, eli voisi karkeasti tuplata niiden venyttämisen ja katsoa mitä se tekee.Toi toiseen suuntaan kaartaminen itsestään tuo lähinnä mieleen lihas epätasapainon, tai sitten lihas kireyttä.
Mulla oli toinen takareisi ja lonkan koukistaja hieman toista kireämpi ja vasen selkälihas oikeaa suurempi joten kyykyn nousu vaiheessa vartalo kiertyi hieman.
Suosittelisin monipuolista venyttelyä ala vartalolle (etu- ja takareidet, lonkankoukistajat ja alaselkää) eri liikkeitä löytyy Pakkotoiston venyttely oppaasta. Lisäksi tuolla http://www.mobilat.fi/opas_lantio.php#top on lantion alueen venyttely liikkeitä, joita voi myös tehdä.
Toivottavasti jotain apua löytyy näistä.