Akulla on tietty määrä syklejä mitä se keskimäärin kestää, niin pienellä hybridin akulla syklit ja käyttöikä menee umpeen paljon nopeammin kuin täyssähköautossa kun parhaillaan/pahimmillaan ladataan pari kertaa päivässä tyhjästä täyteen. Eli ei pitäis ajaa koko ajan isoa autoa pienellä akulla, antaa polttomoottorinkin tehdä töitä. Ja samoin polttomoottorin kannalta hyvä ettei bensa ja öljyt seiso paikoillaan pitkiä aikoja vaan toiminta olis jotenkin tasaista.
Ihmeen hyvin kuitenkin kestävät, eiväthän hybridit edes mitenkään lämmitä sitä polttomoottoria, sitten yhtäkkiä vaan pakkasella jossain isossa ylämäessä 100km/h viikon seisonut polttomoottori paukahtaa päälle kun sähkömoottori ei jaksa. Luulis että hirveä stressi moottorille, mutta en ole kyllä kuullut että lauennut vehkeitä noiden takia.
Akkupuoli enempikin kokenut noissa kovia.
View: https://www.youtube.com/watch?v=sqCGNgrSuCo