Kyykky- ja mavekyssäreitä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälaisia kenkiä käytätte kyykätessä/vetäessä? Itse oon käyttänyt lättäpohjaisia savate-monoja, mutta kyykätessä on kuulemma hyödyllistä, jossa kengässä on vähän enemmän pohjaa ( vrt. lankku kantapäiden alla ).

^^ veto menee sukkasillaan ja kyykky painikengillä

Minkälaisia kenkiä käytätte kyykätessä/vetäessä? Itse oon käyttänyt lättäpohjaisia savate-monoja, mutta kyykätessä on kuulemma hyödyllistä, jossa kengässä on vähän enemmän pohjaa ( vrt. lankku kantapäiden alla ).

tullu kyykättyä ilman kenkiä, joku sentin parin paksunen vanerin pätkä kantapäiden alla :kippis1:

Perkele, joku muukin käyttää savate-tossuja :D

Mulla ne on toiminut ihan ok:sti vedossa, mutta kyykkyyn vois jotku muut toimia paremminkin.

Joka tapauksessa rupes pohja murenemaan kohta 10v vanhoista kengistä, joten uusia joutuu etsimään...

Mullakin on tuo eteenpäin kippaus ongelma, mutta kun kaatuan eteenpäin niin ei selkä pyöristy laisinkaan. Kippauksen jälkeenpäin ei satu mihinkään, ei etenkään selkään. Mulla on varmaan vaan tasapaino-ongelma... ?

Kannattaisko toi maastaveto tehdä samana päivänä kuin selkä vai samana päivänä kuin jalat? Kun se kuitenkin ottaa kumpaankin aika hyvin.

^^ selkäpäivänä

Ei sitä mikään estä jalkapäivänäkään tekemästä. Kannattaa sovittaa omaan treeniohjelmaan siten, että alaselkä ehtii palautua kyykkyjen ja vetojen välissä yms.

sumoveto

Elikkäs nytten oon normivedon tilalle kokeillu tuota sumovetoa ottaa ja ihan hyvin se on mielestäni onnistunu ihan teknisestikkin... jotain tässä kuitenkin ilmeisesti mättää, koska lähentäjät ja nivuset on nytten ihan paskana eilisestä reenistä! Kovia rautoja en siis liikutellu vaan ihan pitkää sarjaa mutta onkohan tässä kyseessä nyt revähdys tai jotain kun ei anna jalat kyykky asentoonkaan mennä?

Elikkäs nytten oon normivedon tilalle kokeillu tuota sumovetoa ottaa ja ihan hyvin se on mielestäni onnistunu ihan teknisestikkin... jotain tässä kuitenkin ilmeisesti mättää, koska lähentäjät ja nivuset on nytten ihan paskana eilisestä reenistä! Kovia rautoja en siis liikutellu vaan ihan pitkää sarjaa mutta onkohan tässä kyseessä nyt revähdys tai jotain kun ei anna jalat kyykky asentoonkaan mennä?

Lihaskipuja? Nivusten alueella on aina helvetin kovat, kun ne alkaa saamaan kunnon treeniä, kun harvemmin ne muuten liikaa rasittuu missään muussa, kuin esim sumovedossa. Itellä nyt toista viikkoa kipeenä ja alussa meinas melkeen itkettää.

Joo kai ne sitten lihaskipuja on... varmaan kannattaa rasitusta välttää nytten lähiaikoina? eli kyykky ja sumo pois? Mutta huomenna meinasin kyllä normi maven vetää :) Ei oo tosissaan kivan tuntunen ja kun kylmägeeliä laittaa niin pallerot ottaa vähän hittiä :D

sellasta että mulla on nyt pari viikko ollu vasen puoli yläkropasta aivan totaalisen jumissa ja mavea aloin tekeen suurin piirtein kolme viikkoo sitte kunnolla.. nostan siten että vasen käsi on vastaotteella ja oikea käsi myötäotteella enkä muista aina pitää hartioita rentona ja huomaan sen myös itse.

voiko johtua siitä että en vaihda käsien otteita päinvastoin vaan pidän aina samoin päin?
entäs tuo hartiat?

joku viisaampi voisi kertoa että mitä vi**** :dance2:

Ite ainakin vedän lämmittely sarjat vasen käsi vasta ja oikea käsi myötä otteella. Kovat sarjat otan aina oikea käsi vasta ja vasen myötä otteella. Itellä ei ainakaan ole haitannut se että vedän aina kädet samalla lailla tietyt sarjat, mutta jos vaikka selkä kipeytyy niin kyllä kannattaa vaihtaa ristiotetta,mutta omalla kohdallani en ole pitänyt sitä kovin oleellisena,sillä mikääm paikka ei ole kipeytynyt eikä myöskään ole tullut lihas epätasapainoa.

Ite ainakin vedän lämmittely sarjat vasen käsi vasta ja oikea käsi myötä otteella. Kovat sarjat otan aina oikea käsi vasta ja vasen myötä otteella. Itellä ei ainakaan ole haitannut se että vedän aina kädet samalla lailla tietyt sarjat, mutta jos vaikka selkä kipeytyy niin kyllä kannattaa vaihtaa ristiotetta,mutta omalla kohdallani en ole pitänyt sitä kovin oleellisena,sillä mikääm paikka ei ole kipeytynyt eikä myöskään ole tullut lihas epätasapainoa.
Kiitos!!

Sumossa lähentäjät ja nivuset ovat todella kovilla, koska niihin kohdistuu kova venytys, vähän toki riippuen asennon leveydestä. Kannattaa kiinnittää erityistä huomiota venyvyyteen ja lämmitellä myös lähentäjät hyvin ennen treeniä! Lonkkien pyörittelyt yms on hyviä. Lonkankoukistajiakin voi sääliä sen verran, ettei loppuasentoa vedä ihan selkä kaarella takaseinään asti, pystyasento riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom