Kyykky- ja mavekyssäreitä

Väännettiin salilla kyykystä kun että kumpi on loppujen lopuksi parempi tapa, laittaa jtn pieniä lätkiä kantapään alle jotta se jänne(mikä akiles se nyt olikaan) ei rasitu liikoja, jopa poikki meno vaara mutta saa kyllä tangossa olla jo painoa melkosesti ja polvet saa mennä varpaiden etupuolelle jo aika huolella. Tai sitten tekee sen normaalisti että ei ole mitään lätkiä kantapään alla. Itse jälkimmäisen kannalla kun aina on sillain tullut tehtyä.

Voitte vääntää..

Öh, eikö sitä koroketta kantapäiden alla käytetä yleensä, jos on vaikka jonkinnäköinen liikkuvuusrajoite?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Väännettiin salilla kyykystä kun että kumpi on loppujen lopuksi parempi tapa, laittaa jtn pieniä lätkiä kantapään alle jotta se jänne(mikä akiles se nyt olikaan) ei rasitu liikoja, jopa poikki meno vaara mutta saa kyllä tangossa olla jo painoa melkosesti ja polvet saa mennä varpaiden etupuolelle jo aika huolella. Tai sitten tekee sen normaalisti että ei ole mitään lätkiä kantapään alla. Itse jälkimmäisen kannalla kun aina on sillain tullut tehtyä.

Aika jäykkä pitää jänteen olla, että poikki poksahtais kyykätessä. Mitään lätkiä tartte/ kannata käyttää, jos liikkuvuus on kunnossa ja kyykkyyn pääsee ilmankin. Harvalla on jänteet niin tiukat, että rajottais kyykkäämistä.

Jos on liikkuvuusrajoite, eikö kannattaisi notkistella se pois ja kyykkiä sitten ilman korokkeita kantojen alla?

Tai ihan vain opetella kyykkimään oikein, suurelta osalta kun tuo "liikkuvuusrajoite" katoaa kun hiukka katsellaan jalkojen asentoja kohilleen, eikä itsepäisesti jäkitetä kintut itselleen sopimattomassa asennossa vuodesta toiseen ja laitella korotuksia kantojen alle.

Ainakun kyykkään niin kantapäät nousee ilmaan, niin onko se haitaksi? Jos kantapäät ei nouse niin sitten en pääse edes kyykkyyn asti.

Ainakun kyykkään niin kantapäät nousee ilmaan, niin onko se haitaksi? Jos kantapäät ei nouse niin sitten en pääse edes kyykkyyn asti.

On haitaksi, ei hemmetti että pitää edes kyseenalaistaa..:wtf: Sulla on huono liikkuvuus jos et pääse kyykkyyn ilman että kantapäät nousee.

minulla käy aina sillein kun kyykkän jalkaterät suoraan eteenpäin jalat kapealla niin en pääse juurikaan alaspäin koska nivuset kiristävät sekä polvet eivät mene jalkaterien suuntaisesti taas jalat hieman v asennossa pääsen n.90. Ajattelin, että tämä olisi ihan ok mutta valmentajani sanoi että jalkaterien olisi hyvä osoittaa suoraan eteen pän. Siis onko se ok jos kyykkää kapealla jalkavälillä jalat hieman v asennossa?

minulla käy aina sillein kun kyykkän jalkaterät suoraan eteenpäin jalat kapealla niin en pääse juurikaan alaspäin koska nivuset kiristävät sekä polvet eivät mene jalkaterien suuntaisesti taas jalat hieman v asennossa pääsen n.90. Ajattelin, että tämä olisi ihan ok mutta valmentajani sanoi että jalkaterien olisi hyvä osoittaa suoraan eteen pän. Siis onko se ok jos kyykkää kapealla jalkavälillä jalat hieman v asennossa?

Mielestäni jalat eivät suorastaan SAA osoittaa suoraan eteen.. Kummalta tuntuu sun valmentajan ohjeet. Ei kunnon kyykkyä voi tehdä jalkaterät suoraan eteenpäin, vaan jalkaterien kuuluukin osoittaa hieman ulospäin.

On ok. Kuhan kyykkäät tosiaan siten, että ne polvet kulkevat jalkaterän suuntaan.

Edit. Hiiiiiiiidas

evan-centopani-squat.png

Mulla on kyykyssä usein ongelma että erityisesti ylös noustessa kaadun hieman etenpäin varsinkin 80% maksimi painosta. Käytän melko kapeaa jalka-asentoa joten parantuuko asennon leventäminen tämän ongelman? olen kokeillut leveämmällä asennolla mutta kireät sisä reidet estää jalkojen kovin leveälle laittamisen.

Ja olisko kellään ehdotuksia johonkin monipuoliseen keskivartalon tukilihasten treeniin? mieluiten minkä voi tehdä n3-4krt viikossa jalkakyykyn jälkeen.

Mulla on kyykyssä usein ongelma että erityisesti ylös noustessa kaadun hieman etenpäin varsinkin 80% maksimi painosta. Käytän melko kapeaa jalka-asentoa joten parantuuko asennon leventäminen tämän ongelman? olen kokeillut leveämmällä asennolla mutta kireät sisä reidet estää jalkojen kovin leveälle laittamisen.

Oliskos syynä heikko selkä.

Ja olisko kellään ehdotuksia johonkin monipuoliseen keskivartalon tukilihasten treeniin? mieluiten minkä voi tehdä n3-4krt viikossa jalkakyykyn jälkeen.[/QUOTE]

Kovat jullet joka kyykyn ja maven jälkeen. Tai skippaat pari viikkoa kyykyn kokonaan ja teet vielä kovemman jullen.

valmentajani sanoi että jalkaterien olisi hyvä osoittaa suoraan eteen pän. Siis onko se ok jos kyykkää kapealla jalkavälillä jalat hieman v asennossa?
Riippumatta siitä, kuinka leveä asentosi on kyykätessä, jalkaterien oikea suunta on se suunta, mihin polvet osoittavat. Jos siis käytät kapeaa asentoa, jalkaterien kuuluu osoittaa lähes suoraan eteenpäin - leveällä asennolla ulospäin.

Paitsi että jos jalkateriä pitää erillään suuremmassa kulmassa, on paljon helpompi mennä kyykkyyn. Tämä siksi että näin polveet pääsevät aukeamaan sivuille ja pääset "istumaan" polvien väliin. Siksi jalkaterät eivät ole suoraan eteenpäin. Vaikka fitness videolla joku leggins muija niin puolikyykkääkin :D

Mites muuten sitten kun on ollut vaikeuksia päästä kyykyssä alas kun selkä pyöristyy jo ennen 90 astetta? Itselläni ei ole eritysemmin ollut mikään paikka jumissa ainakaan tietääkseni olisko mitään hyviä vinkkejä miten pääsisin ainakin 90 asteen kulmaan??

Ja olisko kellään ehdotuksia johonkin monipuoliseen keskivartalon tukilihasten treeniin? mieluiten minkä voi tehdä n3-4krt viikossa jalkakyykyn jälkeen.

Leventäminen ei tuo helpotusta, mutta mikä ihmeen selitys on kireät lihakset? Niitä voi VENYTELLÄ, kyllä ne venyy ihan varmasti.

Selkätreeniä, sekä selän ojentajia että roppakaupalla yläselkätreeniä. Kyykkäätkö 3-4 kertaa viikossa? Kannattaa välillä tehdä jotain muutakin pääliikkeenä jalkapäivänä, kuten aiemmin ehdotettu jullea, kyykkyjä eri leveyksillä, etukyykkyä, mavea...

Itsellä tohon eteenpäin kaatumiseen autto se, kun laski tankoa roimasti alaspäin selässä. Olin ennen tottunut tekemään "niskakyykkyjä" ja siitä kun laski tangon tonne takaolkapäiden "monttuun", niin loppu eteenpäin kippailut. Ja kun muistaa myös pitää kyynärpäät mahdollisimman paljon tangon alla, eikä sojottaen taakse --> painopiste enemmän kantapäillä, jolloin ei kaadu eteenpäin niin helposti.

se että kyykky kaatuu eteenpäin on yleensä heikoista vatsalihaksista ja lantiosta johtuvaa. ei heikosta selästä. siinä kroppa nostaa niillä kulmilla jossa se vahviten toimii.
ja tohon venyttelyyn vaikka voiki nurin kuriseltä tuntua ku ns väärällä puolella on, mutta lonkankoukistajat jos jumissa niin hankalaa päästä syvälle selkä suorana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom