Teinpäs vaihteeksi kyykkyä hauiskäännön tilalla. Aika jännä asia jonka huomasin, kyykyssä yläviistoon katsomisesta on oikeasti hyötyä nousuvaiheessa, toisin kuin esim. mavessa. Olen aina ennen tuijotellut lattiaan kyykätessä, kuten Rippetoe neuvoo Starting Strengthissä. Tämä tekniikka toimii ihan hyvin lämppäreissä, mutta nyt tajusin ekaa kertaa, että se saattaa olla alaselälle aika kuolettavaa. Nyt ei nimittäin alaselässä tuntunut treenin jälkeen mitään, vaan kaikki kipu meni jalkoihin, kuten kuuluu. Yksi asia on kuitenkin se, että alaspäin katsellessa ja tekemällä selällä sellaisen julle-hybridi-liikkeen, nousee enemmän rautaa vähemmällä vaivalla. Vähemmällä vaivalla, koska yläselän ei tarvitse tehdä niin paljon töitä kropan pitämiseksi pystyssä.
Tämä oli varmaan monelle aika itsestäänselvää, mutta mulle se oli jonkinlainen ahaa-elämys. En kuitenkaan mene sanomaan, kumpi tyyli on loppupeleissä parempi, sillä itse opin aikoinaan takareisien käytön kyykyssä nimenomaan katsomalla alas nousuvaiheessa. Mutta jos on alaselän kanssa ongelmia eikä kyykkyraudat ole nouseet pitkään aikaan, kuten mulla, niin tekniikkaan kannattaa kiinnittää huomiota ( no shit, tiedän).