Mulla on ruvennu tuntuu lonkankoukistajissa ikävä tunne kun kykkää syvälle. samanlaisen tunteen saan aikaiseksi kun koukistan jalan ylös niin että lonkankoukistaja on täysin supistunut. Vinkkejä parantamiseen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mäkin kokeilin kyykyssä tänään ekaa kertaa tota.Tänään kokeilin lankun laittamista kantapäiden alle ja homma toimi loistavasti
Mulla on ruvennu tuntuu lonkankoukistajissa ikävä tunne kun kykkää syvälle. samanlaisen tunteen saan aikaiseksi kun koukistan jalan ylös niin että lonkankoukistaja on täysin supistunut. Vinkkejä parantamiseen?
Tänään kokeilin lankun laittamista kantapäiden alle ja homma toimi loistavasti
Hei mäkin kokeilin tätä perjantaina ekaa kertaa! :D
Maastavedossa tulee tehtyä lyhyempiä sarjoja kuin sjmv:ssä mutta mavessa painot on luokka 5*180 ja eilen otin sjmv:t 3x8 vain 90kg. Idea oli siinä että sain huomattavasti paremman tuntuman takareisiin kun tein pienellä painolla, on tuota vastaavaa sarjaa tullut tehtyä myös 3x8 ja 110kg mutta tuntumaa ei sillä ole meinannut saada. Mave ja sjmv:ssä pitäisi kyllä olla aika suuri ero koska sjmv:ssä haetaan kunnon tuntumaa negatiivisessa vaiheessa ja mavessa taas painot tiputetaa lattiaan.Missä suhteessa teillä menee sjmv ja mave?
Mulla on tavalliset sisäpelikengät salilla, kannattaako tehä ne päällä vai sukkasiltaan kyykkyä/mavea?
Se tosiaan riippuu paljon siitä miten sen tekee ja mitä sillä hakee. Tuntumaa hakemalla paino on pieni. Mä itse teen suorinjaloin vedossa lyhyttä sarjaa isolla painolla, enkä laske painoa maahan asti ja omat sarjapainot ovat suorinjaloin vedossa melko lähellä maastavedon sarjapainoja.Missä suhteessa teillä menee sjmv ja mave?
Maastavedossa tulee tehtyä lyhyempiä sarjoja kuin sjmv:ssä mutta mavessa painot on luokka 5*180 ja eilen otin sjmv:t 3x8 vain 90kg. Idea oli siinä että sain huomattavasti paremman tuntuman takareisiin kun tein pienellä painolla, on tuota vastaavaa sarjaa tullut tehtyä myös 3x8 ja 110kg mutta tuntumaa ei sillä ole meinannut saada. Mave ja sjmv:ssä pitäisi kyllä olla aika suuri ero koska sjmv:ssä haetaan kunnon tuntumaa negatiivisessa vaiheessa ja mavessa taas painot tiputetaa lattiaan.
Aika useasti kyllä kyykkäilet. Jos kipu tuntuu lihaksessa se on ihan ok. Pidä nyt kuitenkin välillä vähän pidempää taukoa jalkatreeneistä jos palautuminen ei ole riittävää.Onko normaalia, kun on nyt 4kk kyykännyt kolmesti viikossa ei perättäisinä päivinä, niin about 3vk on polvien sisäsyrjässä poikittain tuntunut lievää kipua? Kipu on siis hyvin lievää ja käytännössä se tuntuu koko ajan, ehkä lievä polttava tunne kuvaa paremmin. Mitään terävää kipua kyykkääminen ei ole missään vaiheessa aiheuttanut.
Eli "kipu" tuntuu siis polvinivelessä, nivelrustossa. Lihakset ehtii palautumaan hyvin ja progressio on ollut lähestulkoon lineaarista, poislukien ohjelman vaihdon yhteydessä tehty "reset". Tarkoituksena olisi tehdä 1-jakoisella viellä 2kk.