Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ohoi, ethän oo unohtanu?jto sanoi:kool. saatan tehä muutaman muutoksen. laitan sen vkonlopun aikana kokonaan.
oho..sori...mää laitan sulle mailin. ööö...mikä toi yksityisviesti on?jto sanoi:mä mitään unohda...
ootkos lukenut yksityisviestisi?
eli laita maili mulle. sun osote on jonnekin menny piiloon.
darvinisti sanoi:Tästä osoitteesta lähinnä olen käsitykseni ammentanut: http://www.cc.jyu.fi/~jthyvama/lentis/nopeusvoima.htm ja lisäksi erinäisistä keskusteluista täältä ja joistain muista satunnaisista artikkeleista.
Olen ymmärtänyt että räjähtävä voima on enemmän suurta kiihtyvyyttä ja pikavoima suurta nopeutta sen lisäksi, että on jatkuvaa liikettä. Vastusprosentit ovat räjähtävässä 50-90% ja pikavoimassa 40-70%. Suoraan tuolta, kun en sen paremmin tiedä.
Kummatkin suoritetaan freesinä eli käytännössä omana harjoituksenaan tai kuten minun tapauksessani ennen ennen vastaavan liikkeen voimaharjoittelua treenin alussa. Syklittämisestä en sen tarkemmin tiedä, kuin että räjähtävä ilmeisesti suuremmista painoista pienempään päin. Käsittääkseni sillä idealla, että kiihtyvyyttä kasvatetaan treeni treeniltä. Pienemmät painot -> suurempi kiihtyvyys. Pikavoiman suhteen en tiedä , mihin suuntaan pitäisi treeniä muuttaa, joten näillä tiedoilla koitan kumpaakin suuntaan. En myöskään tiedä, miten nämä kaksi pitäisi suhteuttaa toisiinsa. Samaan aikaan kumpaakin vai vuorotelleen?
Kiitos vastauksesta.jto sanoi:en tunne hermostoasi henkilökohtaisesti . kaikki ovat yksilöitä ja palautuminen hermostollisesti ja aineenvaihdunnallisesti on hyvinkin erilaista.
esittämäsi malli kuitenkin on ihan hyvä. mun mielestä kevyet jaksot kannattaa pitää ohjelmoidusti, eikä vaan sillon, kun siltä tuntuu. pitkällä tähtäimellä parempi niin.
missä on sun kiertäjäkalvosintreenit? niillä se olkapääosasto kunnossa pysyy parhaiten.
Jylli81 sanoi:Mitä kiertäjäkalvosimille tarkalleen ottaen sitten pitäisi tehdä? Ulko- ja sisäkiertoja taljassa pitkiä sarjoja pienillä painoilla? Ei ilmeisesti kovin kovaa, vaan ihan varovasti jumpaten? Vielä jotain muuta ehkä noiden lisäksi? Entä sarjamäärät ja -pituudet kiertäjäkalvosimille?