Kiitos erinomaisen hienosta artikkelista ja ohjelmastakin, arvoisa JTO.
Ohjelman "perusviikot" (5x5) sekä kevyet viikot kahlattu nyt läpi ja maksimejakin kokeiltu, ylläpidetty, kevennelty ja kokeiltu uudestaan.
Nyt tosiaan maksimijakso menossa seuraavasti:
1. viikko (max. testi): lämpät, 3*70%, 2*80% 1*90%, 1*100%, 1*uusi maksimi (102,5%, eli vain 2,5% nousu uuteen maksimiiin)
2. viikko (vakautus, lasketaan uudesta maksimista): lämpät, 2*2*90%, 3*1*95%, 2*2*90%
3. viikko (kevennys): lämpät, 2*3*80%, 2*2*85%, 2*3*80%
4. viikko (max testi - laskin vanhoista enkoista prosentit): lämpät, 3*70%, 2*80% 1*90%, 1*100%, 1*uusi maksimi <------- tässä nyt tuli uudesta maksimista failure ja vanhasta 100% myös failure sen perään
Osaatko sanoa, mitä olisi järkevää tehdä seuraavaksi? Yrittää vielä vai vaihtaa suosiolla vaikka bodypainotteisempaan tms.? Mielenkiintoista on, että failure tuntui nimenomaan johtuvan latseista. Eli noston laskuvaiheessa tuntui latseissa siltä, että ei riitä pito ja sitten laskin rinnalle ja siihen jäi.
Olen rykinyt tuon perusjakson läpi aika rajulla (?) painotuksella, oisko siitä sitten paikat mennyt tukkoon vai mikähän lie? Toi alkuperäisen ohjelman 5*70, 5*80, 5*90, 5*88 ja 5*85 tuli kyllä ylös. Ohjelmassa olen "pääpäivänä" rinnalle runtannut ensin 5*5 penkkiä, sitten 3*10 kapeaa penkkiä, 3*7 vinopenkkiä tangolla, 3*6 pystypunnerrusta ja 3*10 push down taljassa ojentajille apuliikkeissä RIR 1-2 noudattaen.
Toisena rintapäivänä on sitten ollut nopeuspenkkiä 7*3*60-70% ja muuta humppaa ojentajille sekä olkapäille. Lieköhän nopeuspenkistä johtuvaa vai ehkä kokonaisrasituksesta vai mistä, mutta kyynärpäät tuntuvat ottaneen kipeää tämän ohjelman aikana...
Jalat ja selän olen tehnyt vielä eri päivinä rintatreenien välissä. Koko syklin kesto on ollut viikko, eli 4krt viikossa treenit. Eli MA (rinta, olkapäät ja ojentajat), TI (jalat, TO (rinta, olkapäät ja ojentajat - nopeustreeni penkissä), PE (selkä).
Iso kiitos, jos vielä jaksat vastailla vanhaan ketjuun. Tai miksei joku muukin.