Kysymys jto:lle 5*5:sta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylli81
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä mieltä jto on 5*5:en sovelamista sekä kyykkyyn että rinnallevetoon sellasenaan ainakin tonne 5*5*80% asti?

Harjoitukset etenisi seuraavasti:
vko1 To: rv 5*5*70
Su: kyykky 5*5*70
vko2 To: rv 5*5*73
Su: kyykky 5*5*73
vko3 To: rv 5*5*75
Su: lepo
vko4 To: kyykky 5*5*75
Su: rv 5*5*78
vko5 To: kyykky 5*5*78
Su: rv 5*5*80
vko6 To: kyykky 5*5*80
Su: lepo

Mahtaisiko toimia ollenkaan??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mahtaisi. ei se vitonen oo millään tavalla maaginen luku. ihan hyvin ekat kaks kiertoo vois olla 4*6 ja toiset 6*4 jne. tai 2*6, 2*5, 2*4 tai 6,4,6,4,6,4 tai 6, 4*4*, 6 tai... tai...

Ois kysymys, että mimmonen se kevyt viikko pitäs olla? Että millä painolla pitäs tehä ja monta sarjaa, miten nopeesti?

kevyt viikko voimailijalle vois pääliikkeen osalta olla nopeuspainotteinen, esim. 4*4*65% tai 5*3*70%. apuliikkeissä samat painot kuin ennen, mutta lyhyemmät sarjat TAI kevyet raudat ja hieman pidempää sarjaa TAI noita yhdistellen.

Olen yrittänyt seurata keskustelua aiheesta, mutta onkohan mennyt ohitse.
Eli tossa 5*5 penkkiohjelmassa, pidetäänkö siinä kevyet viikot myös?
Siis itse penkkiohjelmalle, tai vain apuliikkeille? Meinaan onko vaaraa tukkia paikat.

kyllä mä aina oon suositellu pidemmille jaksoille myös kevyitä viikkoja/treenejä eri suhteissa. perusjaksolle sopii 3:1 ihan hyvin ja maksimitouhuihin 2:1. hyvä ja hauska rytmittely on myös
4kovaa, 1kevyt, 3kovaa, 1kevyt, 2kovaa, 1kevyt, 1kova, 1kevyt.

mä olin ajatellu pitää keveitä viikkoja tässä 5*5:ssa perusjaksolla 5,6 viikon välissä keveän esim.penkki 2*3*70%,ja apuliikkeet myös keveämmin,viikko 9 kevyt ja samantyyppinen kuin edellinen ja eikös tuossa maximijaksolla olekkin kevennys viikko joka kolmas viikko vai olenko ymmärtänyt väärin?

Oon ottanu nyt 4 viikkoa 5x5 + nopeusvoima-boxkyykky, ny ois tarkotus kaivaa sitä uutta maximia esiin. Miltä kuulostaa seuraavanlainen viritys:

1. 72x3,77x3,85x3x3 + nopeusvoima-boxkyykky
2. 72x3,80x3,86x3x3 + ---------------
3. 72x3,82x3,90x2x3 + ---------------
4. 72x3,82x3,93x2x3 ei muuta kyykkyä.
5. lämmittelyt ja uus maximi.

Olen ottanut myös vedon raskaan kyykyn päälle ja sitte eri päivänä tämä box-kyykky.

neljä viikkoa niillä alemmilla prossilla ei välttämättä vielä rakenna kovin vahvaa perusvoimapohjaa. mihin asti niillä oot nyt päässy sarjoissa?

tossa tulee progressiota viis viikkoa, mikä on joillekin ihan ok, mutta suurin osa tarvii hieman kevennystä superkompensaation aikaansaantiin ennen varsinaisia maksimijuttuja.

joo ei munkaan mielestä tossa oikein tollasenaan mitään järkee ole. peruskaudeksi se 4 vkoa kuitenkin on aika lyhyt. yleensä suosittelen 2-3kk sisältäen 3-4 vkon välien submax-herättelyjä.

anyway, tollanen piikkaus on aika pitkä ilman kevennyksiä, eikä välttämättä tuo sitä parasta ykkösmaksimia. ainakin ton jälkeen kannattaa tehdä yks kevyt viikko ja sit vielä 1-2 vkoa pelkkää maksimihakua.

Nyt on toinen peruskausi menossa .Edellisen kauden lopussa pieni piikkaus ja penkkimaksimiksi 107kg. Kaipasin vähän enemmän haastetta tähän peruskauteen, joten laskinkin prosentit 115 kilon mukaan. Neljä viikkoa on mennyt ihan mukavasti. Edellinen treeni 5*5*78% oli jo raskaan tuntuinen, mutta meni vielä puhtaasti. Voi olla, että tässä tulee nyt tehtyä vähän liian raskaita treenejä kauden alkupäässä, mutta ihan kiva kokeilla saanko vietyä ohjelman loppuun. Taitaa olla melkoinen ylikunnon vaara? Onko järkevää jatkaa?

anna mennä vaan. voithan sä myös alottaa aiemmin sen vitospyramidienkin teon. esim. nykyraudoissa 5*75, 77, 80, 77, 75 ja sit vaan rautaa lisää per sarja per viikko, kunnes pääset vitosmaksimiin. sitten piikkaus taas.

Ok. 5*90% on tavoitteena, siis 5*103,5kg. Täytyy myöntää, että kilomääränä tuo 90% tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta. Mutta pakko siihen on uskoa, ei se muuten tule.

Ymmärsinköhän nyt oikein että kun treenaan 2-jakoisella bodytyylisellä ohjelmalla niin voin siihen ottaa mukaan ton 5*5 penkki ohjelman toho 8vko asti ja max kaudella jättää sit bodailut pois ? Toi penkki tulisi kerran viikkoon ja nopeuspena myös.
Olisiko parempi jos pitäs kevyen viikon 5 ja 6 vko välis vai tossa kun siirrytään max kaudelle ?

kevyt viikko sopii vaikkapas joka neljännelle viikolle.

varsinaiset bodailut kannattaa voimaa tehdessä unohtaa ja keskittyä olennaiseen. jos tarkotit perusvoiman tekemistä apuliikkeissä, se on eri asia. niissä voi toistot olla sen 5-15 ihan hyvin. sitten maksimikaudella hieman keventää ja terävöittää. osa hyvin kevyesti lähinnä vaan huoltavina.

Ojelma menis niin että ekana päivänä etureidet,rinta,olkapäät ja ojentajat ja toisena päivänä takareidet,selkä,pohkeet,hauikset. Toistot on kaikissa muissa liikkeissä 8-15 paitsi mavessa. Järkeä ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom