Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
no menee varmasti. myös vaikka se käsi koripallolla ja yks jalka maassa ja toinen jalka soittaa Maamme-laulua xylofonilla samalla, ku opetetut jänikset istuu selässä.

ei toi jalat yhdessä mikään mahdoton ole. miksi olis, jos säkin lähes harjottelematta teet tollasia omanlaisias useempia. pikkusen haastetta mokomaan tulis lisää, jos pitäs pitää kroppa suorana, eikä taivuttaa tasapainoksi. jänisten koulutus lienee myös melko haastavaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
.
pikkusen haastetta mokomaan tulis lisää, jos pitäs pitää kroppa suorana, eikä taivuttaa tasapainoksi.
Juu hitusen tulee haastetta kun koittaa rikkoa fysiikan lakeja. Mä luulen että jalat yhdessä ja kroppa suorassa se on yksinkertaisesti mahdotonta koska siinä asennossa ei ole tasapainossa. Sama kun koittaisi kyykätä polvet 90 asteen kulmaan ja lantio 90 asteen kulmaan. Lentää perseelleen vaikka olisi kuinka paljon voimaa.
 
ei siinä kummemmin mitään lakeja rikota. oikeella kädellä ruoto suorana tehdessä paine pitää olla hieman enempi vasemmalla jalalla ja kämmenen taas tarpeeksi kropan alla. ei hartian alla, jolloin se tasapaino tosiaan olis haaste. suurin haaste on edelleen ne jänikset.
 
Mitä mieltä olet slingshot rätistä? Miltä kuulostaa jos tekis kolme penkkiä viikossa: normipenkki, mediumpenkki slingshotilla sekä kapea penkki? Vai onko järkevämpiä ehdotuksia tuon käyttöön? Loppuojennustahan tuo luonnollisesti vahvistaa, joten tuskin mikään ihan jonninjoutava härpäke? Tuossahan saa ihan kivasti levyjä lätkiä tankoon lisää, eli voisi kuvitella kun siinä saa rautaa lisättyä niin se korreloi raakapenkkiinkin. Normipenkin ajattelin tehdä todella rauhallisesti, jopa ehkä ykkösinä kaikki toistot jotta rinnaltalähtö vahvistuisi eikä loppuojennus ottaisi liian dominoivaa osaa nostosta.
 
ookoo väline, mutta voi ajaa ne ojentajat helpolla myös yli. vaatii aika hyvää intuitioo käyttäjältä. raakapenkki tarvii vahvat ojentajat juu, mutta se alaosa on paljo paljo kriittisempi ku varustenostajilla.
 
Kannattaisko sitten suosiolla jättää kapea penkki vähemmälle tai kokonaan pois, eikös tolla tehden nyt ole ihan täysin lajinomaista treeniä ojentajille normipenkkiä silmälläpitäen? Toi vaan tuntuu paremmalta kuin lattiapunnerrukset tai lankkupenkit joten siksi tuon puoleen käännyn.
 
älä pois jätä, mutta tee maltilla tollaset erityisemmät lisät. tee alkuun vähä liika helppoina, että kroppa pääsee jyvälle.
 
Rintaontelon painetta voimakkaasti nostamalla voidaan saada vagus-hermoa aktivoitua, jolla on parasympaattinen vaikutus. Sydämen syke hidastuu --> verenpaine laskee --> pyörtyminen. Toiset ihmiset ovat alttiimpia tälle kuin toiset.
 
Rintaontelon painetta voimakkaasti nostamalla voidaan saada vagus-hermoa aktivoitua, jolla on parasympaattinen vaikutus. Sydämen syke hidastuu --> verenpaine laskee --> pyörtyminen. Toiset ihmiset ovat alttiimpia tälle kuin toiset.

Kiinnostavaa mun mielestä tässä on se, että kun henkilö joka työntää 200kg ja pyörtyy sen jälkeen, nostaa voimatasojaan 10kg:lla niin hän ei enää pyörry 200kg:n alle. Luulisi, että se rintaontelon paine ois aina melko "maksimi", oli kyse sitten 200 tai 210kg:sta.
 
Kiinnostavaa mun mielestä tässä on se, että kun henkilö joka työntää 200kg ja pyörtyy sen jälkeen, nostaa voimatasojaan 10kg:lla niin hän ei enää pyörry 200kg:n alle. Luulisi, että se rintaontelon paine ois aina melko "maksimi", oli kyse sitten 200 tai 210kg:sta.

Se on kyllä melko mielenkiintoista. Voimanostosta en tiedä mitään, lähinnä tuon valsalvan fysiologisia vaikutuksia kommentoin. Kai se on mahdollista, että lähempänä maksimirautoja "ponnistus" on kuitenkin aavistuksen voimakkaampi jolloin eroa myös syntyy sen verran, että vasovagaalista heijastetta ei synny enää kevyemmällä painolla. Toki tämä on pelkkää mutuilua.
 
kaikki kehittyy. ei ne luutkaa oo samanvahvusia ku rautaa pinotaan enemmän niskaan. joillain tosin taju lähtee helpommin ku toisilla, mutta se on enempi ominaisuus ku vika. periaatteessa.
 
kunnossa pysyy mahdollisesti kuolemaan saakka, jos hyvin menee. kehittymisen määrittely on sit eri asia.

punttipuolella se tietenki tarkottas yksinkertaisesti kilojen lisäämistä. no...sekin on suhteellista. en usko että freddi esim tulee kehittyyn nykylukemista 50-vuotiaana ja yli. toivoa voin tietenki :)

jos taas joku on alotellu ns. kuntosaliharjoittelun vaikka 30-vuotiaana, voi semmonen lepposa kehitys jatkua eläkeiässäkin jopa. paljo pitää mennä asioita oikein kuitenki.

ite oon pian 47v ja kiipeilyssä oon kehittyny viimesen 16v. joka vuosi se tulee oleen vaikeempaa aina, mutta johtuu myös siitä että tasokin on aika kova jo.

eli eihän tohon vastata voi, mutta jos elämäntavat on kunnossa ja geenit varsinki puoltaa... hyvin paljon on mahdollista.
 
Tuossa pari kuukautta sitten kyselin sulta kestävyysurheilun ja voimailun yhdistämisestä.
Tuli sairasteltua tuossa tovi ja nyt kuukauden oon päässyt reenailee ja kovaa vauhtia menossa kohti entisiä rautoja ja entisiä juoksu kilometrejä. Olen nyt tehnyt kaksi punttia ja kolme juoksua viikkoon. Mikä on toiminut hyvin. Ehdotit tuossa taannoin, että voisin kokeilla 4vko systeemiä:
1 puntti määrä, kesto teho
2 puntti teho, kesto määrä
3 puntti määrä, kesto määrä
4. kevennys kummassakin

Voisitko vähän avata tuota. Puntti määrä, kesto teho? meinaatko että puntilla käydään useasti vai tehdään paljon sarjoja/toistoja ja kestossa tehdään intervallia, vauhtileikittelyä/ vauhti kestävyyttä?
puntti teho, kesto määrä?
 
Back
Ylös Bottom