Kysymyksiä Jto:lle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muuten miten paha ajatus ottaa helpompia ykkösiä kyykyssä ja vedossa samassa reenissä? Molemmissa 1x1 noin 91%:lla päivän kunnon mukasesti ennen työsarjoja.

Jos ei muuten auttanut penkissä, niin ainakaan kädet ei enää täristä yli 90%:lla punnertaessa. Ihan pätevältä vaikuttaa siis :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen onnistunut nyt about kerran vuoteen venäyttämään alaselkäni maastavedoissa. Varsinkin tällaisina laiskempina treenikausina liike tuntuu olevan mulle turhan "vaativa", formi on videoiden perusteella kohtalainen - parempi voisi varmasti olla. Jatkan toki vetämistä pikkuhiljaa entistä suuremmalla maltilla ja keskittymisellä, mutta sillä välin:

Mitähän liikkeitä voisin tällaiseen yleisvoimailuun ottaa korvaamaan + täydentämään vetoa? Lähinnä alaselkää/yleistä keskivartalon voimaa ja takareisiä ajatellen. Julle varmaan ihan ykkönen?

Treeniohjelmani on siis tällä hetkellä sellainen, että teen pelkästään penkkivariaatioita, takakyykkyä ja tähän saakka vetoa, mutta nyt haluaisin jotain muuta selkä/takaosaston-liikettä sekaan. Hyperit on mulle jotenkin sellaista karseaa pyörrytystä aiheuttava liike ja salilta puuttuu ghr-teline, että se ei tule oikein kyseeseen.
 
nyybi: juu voi toki ottaa. toimii noi monella tasolla.

vaginaattori: erityylinen ja liikettä auttava tuki. keventää alaosan kuormitusta enemmän tai vähemmän. jos on pahoja vaurioita polvilumpion takapinnalla, ei kannata käyttää. ei tosin kyykätäkkää. hyvä ostos ne terveelle on.

jmp75: juu julle on se paras, ellet pukeilta vetele. en kyl tajua tota venäyttelyä. ellei vetoo pysty tekeen ei kyllä muutakaan kunnolla. mikä siellä venähtää? tekniikka kuntoon.
 
kahvis: on. tarkka se asennon rakentaminen ja pitäminen vaan.

vaginaattori: ihan perus kahen raidan titanit käy hyvin. maksaa reilu 30€. kiristystiukkuus ratkasee. sitäkin sun pitää opetella ja miten yleensä ne sidot. siihen löytyy tubesta paljon ok ohjeita. liian tiukka rikkoo sun tekniikkaa, joten maltilla alkuun.
 
kahvis: on. tarkka se asennon rakentaminen ja pitäminen vaan.

Onko joku erityinen teknine seikka mikä vaikuttaa? Koska mulla on kisa mielessä kohtalaisen hyvä tekniikka, olkapäät takana tiukasti ja rinta korkealla, tangon hallinta koko matkalta.
 
jos sun oma tekniikka ei satu, eipä siinä mitään. pieniä hienosäätöjähän noi on olkapään asennon suhteen. yleensä ellei oo lamaavia kipuja, nostaa voi. kannattaa kuitenki pitää hyvin monipuolisena se kaikki rinnan, hartioiden ja selän treenikin. paljo huoltotreenejä myös.
 
No tämä kysymys ei ehkä tänne ketjuun oikein kuuluisi, mutta enhän minä muualle osaa enää kysymyksiä laittaa :D Kävin työterveydessä ja siellähän huomattiin, että äijän verenpaine on aivan tapissa. Pitääkös nyt sitten salillakin välttää kunnon pinnistelyä, ainakin ennen kuin asiaa enemmänkin selvitellään? Raskaissa nostoissahan paineet nousevat hurjasti, eli onko siinä sitten ihan joku kohtausvaara olemassa...
 
no eka pitäs selvittää miksi ne paineet on korkeella. melki välttäsin älyttömyyksiä salilla hetken silti.
 
Joo toki tässä aletaan miestä perkaamaan tarkemminkin läpi. Mutta perinnöllistä taitaa pääosin olla, velipoika alkoi nappailemaan jo alle kolmivitosena lääkkeitä paineisiin vaikka on aina ollut hoikka ja hyväkuntoinen. Itse en sitä ole...

Aika lailla sapettaa, kun lueskelin nettiä ja vähän joka paikassa uhkaillaan että nyt olis "kovat" nostot sitten nostettu :( sauvakävelyksi ja kuntopiiriksikö hommat nyt sitten menee. No ei mahda mitään.
 
Miten hyödyllisenä näet reverse hyper machinen voimanostoa ajatellen? Omalla salilla kys. laitetta ei ole, olisiko korvaavaa liikettä olemassa? Vai pitäisikö hellittää kukkaron nyörejä ja ostaa sellainen sinne ihan itse?
 
jmp75: ite oon pian 47v. onhan täs kaikenlaista remppaaki ollu, mutta ei oikein semmosta mitä ei ois voinu ollu nuorempana. ilolla voin sanoo, että kehitystä tulee edelleen ja että esim. 25-vuotiaalla minulla ei olis mitään jakoja viivalle tullessa. laji ku laji.

vanha pantteri: ostoksen arvosena en nää. parempiaki apuja löytyy sekä kyykylle että vedolle. löytyykö mitään suht korkeeta penkkiä?
 
eikös siinä oo helppo tehdä nurinpäin reeniä? romua nilkkoihin köydellä ja siitä vaan ylös.
 
Joo toki tässä aletaan miestä perkaamaan tarkemminkin läpi. Mutta perinnöllistä taitaa pääosin olla, velipoika alkoi nappailemaan jo alle kolmivitosena lääkkeitä paineisiin vaikka on aina ollut hoikka ja hyväkuntoinen. Itse en sitä ole...

Aika lailla sapettaa, kun lueskelin nettiä ja vähän joka paikassa uhkaillaan että nyt olis "kovat" nostot sitten nostettu :( sauvakävelyksi ja kuntopiiriksikö hommat nyt sitten menee. No ei mahda mitään.

Tuskinpa tuossa vielä tarvii kovia nostoja lopullisesti lopettaa. Kun verenpaine saadaan kuriin, lienee taas ihan ok nostella painojakin kovaa. Ja asialle tietty mahtaa mitään: vaikkapa just sauvakävelyllä ja kuntopiirillä sekä tietysti ruokavaliomuutoksilla (erityisesti suolaa vähentämällä) ja mahdollisella lääkityksellä saadaan varmasti hyviä tuloksia.
 
Joo toki tässä aletaan miestä perkaamaan tarkemminkin läpi. Mutta perinnöllistä taitaa pääosin olla, velipoika alkoi nappailemaan jo alle kolmivitosena lääkkeitä paineisiin vaikka on aina ollut hoikka ja hyväkuntoinen. Itse en sitä ole...

Aika lailla sapettaa, kun lueskelin nettiä ja vähän joka paikassa uhkaillaan että nyt olis "kovat" nostot sitten nostettu :( sauvakävelyksi ja kuntopiiriksikö hommat nyt sitten menee. No ei mahda mitään.
Jos kerran ylipainoa on ja kunto heikko, niin niihin ensin korjaus. Ja liiat suolat pois ruokavaliosta. Noilla tippuu paineet varmasti enemmän tai vähemmän. Loppu sitten lääkkeillä kuntoon. Kyllä sen jälkeen voi ihan täysiä treenata, jos muuten terve olet.
 
mun mielipide penkistä...? no... mitäpä. hyvä yläkropan yleisliike ja jos voimanostossa meinaa kilpailla, pakko sitäkin on tehdä. ei se ranteisiinkaan ota, ellei tankoa makuuta siellä sormien lähellä. ei dippi sen kummemmin kehonpainoliike oo, jos lisäpainoja mukaan otat. hyvä liike sekin. idioottivarmaa progressiota ei ookkaan. liikkeen vaihto toiseen tuo alkuun kehitystä hermoston työkyvyn paranemisen kautta.
 
Toisaalla oli puhetta penkin lämmittelyistä, niin ooksää suosinut samanlaista systeemiä kyykkyyn ja jos et, niin kuinka paljon eroavaa? Toisekseen, kun siitä lämmittelysapluunasta puhuttiin huntin sarjapainoilla, niin pysyykö se lineaarisesti samanlaisena, jos sarjapainoja nostetaan, vai onko syytä ottaa ne pienemmät sarjat samanlaisina ja herätellä hermostoa suuremmilla harppauksilla ja kuormilla?

Tämä siis:

no semmonen yleisesti vahva lämppätyyli 100kg sarjoja varten ois 5min fillarin ja 5min keppijumpan jälkeen seuraava:
2*15*tanko, 2*8*50, 6*70, 4*80, 2*90
 
kauheen suurilla harppauksilla ei kannata tehdä, mutta sama suhteessa 5x200kg sarjaan vois mennä näin: 2x15xtanko, 2×8×70, 6×100, 6×130, 4×160, 2×190. ei nää oikeesti ole millilleen ollenkaan, mutta kyllä sillä työsarjoihin valmistavalla osalla iso merkitys on. fyysinen lämmitys ja hermoston herättely on ne pääalueet.
 
2x15xtanko, 2×8×70, 6×100, 6×130, 4×160, 2×190. ei nää oikeesti ole millilleen ollenkaan, mutta kyllä sillä työsarjoihin valmistavalla osalla iso merkitys on. fyysinen lämmitys ja hermoston herättely on ne pääalueet.
Jees, tattista. Tää oli suurin piirtein sitä, mitä itselläkin oli mielessä.
 
Back
Ylös Bottom