Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole jto, mutta:

kyseessä painonnostaja jolla vahva tekniikka - eli kapea syvä kyykky pienellä pompulla tukee lajia.

PS. Milkon videot ovat lajiviihdettä parhaassa muodossaan, niin asenteella vetää :D

mitäpä siitä mieltä pitäs olla. hyviä kyykkyjä, kunhan ei polvet ala tvistaan noustessa. ei se vauhti oo se paha, jos paikat kestää. vahvoilla yleensä kestääkin. noi on kuitenki aika lepposia vielä verrattuna kunnon pommikyykkyihin. ne vaatii elastisuudelta, liikkuvuudelta ja tekniikalta aika paljon.

Jeps, en oikein ymmärrä miten välillä kuulee tuota arvostelua Milkon kyykyistä, että polvet ei kestä tms. Milkolla on kuitenkin hyvät välitykset tollaseen kyykkyyn ja polvet ei matkusta paljoa eteen, jolloin se isoin stressi suunnanmuutoksessa tulee ihan muualle kuin polviniveleen.

milko on sen verran lyhyt kaveri, että sopii tollaseen tekemiseen täysin. kyllä senki kroppa kertois, jos jotaki hajalle ois menossa. yksilöllisiä tyylejä tehdä on tosi paljon pitkin maailmaa ja eri lajeja ja ne poikkeaa suht usein ns. koulukirjamalleista. michael johnsoninki juoksusta sanottiin, ettei se koskaan, IKINÄ, voi tuottaa tulosta. esimerkkejä on paljon. ja milkon kyykyt nyt on ihan normaaleja mun silmään.

Pitkin päivää, kun treenaa niin millaisissa prosenteissa maksimista liikuttaessa olisi hyvä tehdä pienet lämmöt aina ennen työsarjaa? Olen mennyt tähän mennessä aina ilman vaikka kuorma ollut 85%, jopa 90%.

Reenailen tällä hetkellä modatulla 2-jakosella 3*4->6*6 progressiota mukaillen. Kesällä olisi mahdollista muutama kuukausi reenailla pari kertaa päivässä. Ajattelin tehdä aamutreenissä pääliikkeen ja illalla apuliikkeet eli penkki aamulla penkin avut illalla, seuraavassa kyykky aamulla ja maven avut illalla jne. Olisiko järkevämpää kuitenkin tehdä sekä aamulla että illalla pääliikettä eli aamulla penkki+apu ja illalla penkki+apu? Oletuksena, että määrät kummassakin vaihtoehdossa samat. Tällä hetkellä reenit kestää 1,5h-2,5h. Ja perusvoimakausi siis kyseessä.

rytmo: vähä riippuu kuormasta. en suosittelis tekeen 200kg kyykkysarjaa ilman lämppiä...heh. riippuu myös kuin usein treenaat ja mitä. avaas hieman.

oupa: kumpikin käy. eka reeni ei liian aikasin että saat tehoja hyvin ja kroppa hereillä. esim
1: penkki ja apu, 2: leuat ja loput. tai kinttutreenissä 1: kyykky ja yks keskikroppaliike, 2: julle ja loput.

Jatkokysymys vielä. Jonkun näköinen hybridijakso myös suunnitteilla niin olisiko 2*päivässä reenatessa järkevämpää tehdä aamulla max osuus ja illalla perusvoimasarjat vai aamulla molemmat ja illalla avut?

käy hyvin kummatki. mutta taas se kropan herättely merkkaa. kaikki ei saa aamulla irti. jos klo 12 alottaa on jo aika jees.

Juu lomalla se aamutreeni menee sinne puolille päivin ja siihen aikaan oon tottunut reenaileen ettei se pitäis ongelma olla. Koitetaan tollein siis miten kroppa reagoi. Kiitti

No siis väännän nyt vain etukyykkyä pitkin päivää aina silloin, kun siihen on mahdollisuuksia. 2-4 päivänä viikossa ja alotin kolmosilla 50kg:lla vajaa pari kuukautta sitte ja nyt kolmosia 90kg:lla, eli kuormahan on nyt vielä aika pieni. Olen lisännyt kuormaa aina 10kg:lla, kun edellisellä on mennyt vitosia ja viimessä sarjassa kymppi. Sarjoja päivässä 10-15. Ollut aika lineaarinen etenemistapa, mutta, kun on toiminut niin hyvin niin olen pysynyt siinä.

rytmo: juu ei siihen tarvi tolla menolla ku jossain vaiheessa pari lämppää. peruslämpö ja koordinaatio pysyy, mutta loukkaantumisia estääkses kannattaa tehdä esim. tulevista työraudoista 5*50, 3*70%

aksu: oli mennyt roskapostiin jostain syystä. vastaan nyt.

no riippuu miten usein treenaat. jos teet 3 kyykkytreeniä päivässä esim. klo 12, 16, 20, kannattaa ekaan lämpätä huolella. oon esittäny omia kaavoja täälläkin. tokaan treeniin sit 5*60, 5*80, 3*100, 1*120-130kg. kolmanteen suht sama tai 5*60, 5*90, 2*120. suurempi sarjamäärä nostaa kuntookin.

Ihan kuriositeettina, mitä mieltä olet 2xomapaino merkkipenkistä? eli miten "kovana" suorituksena pidät? onko kaikilla mahdollisuus, vai vaatiko jo lahjoja/"lisäravinteita" ? :)

Maastaveto peruskuntokaudella.
Millaisissa toistomäärissä per sarja kannattaisi pyöriä? Tähän asti en yli 5 toiston ole mennyt oikeestaan ollenkaan, paitsi jos oon ottanut jonkun sarjamaksimi-testin tai kontrastisarjan erilaista ärsykettä antamaan.
Suorinjaloin maastavedossa ym. apuliikkeissä olen mennyt sitten jo ihan 10 toistoon astikin.
Pukki- ja paussivedot lyhyttä sarjaa.
Kyykyissä teen pidempääkin, mutta vedon olen tehnyt yleensä nopeus edellä, jolloin sarjat on lyhyitä mutta teräviä.
Ja kuntotasohan mulla oli tällä hetkellä 250kg@87kg.

blazer: oikein hyvä suoritus ja mahdollinen kyllä isolle osalle treenaajia. jotkut saavuttaa sen nopeemmin ku toiset, joten siitä on aika turhaa lähtee heitteleen läppää. "juu helppoo hommaa, sain ite sen kahessa vuodessa, joten kaikilta taatusti onnistuu"...jne. ei se vaan niin mee, vaikka kuinka fiksusti treenais. mutta periksi ei oo tarve antaa ja sitä fiksua treenaamista pitää nimenomaisesti tavoitella. vaatii siis toki lahjoja, mutta ne yleensä vaan nopeuttaa sitä tavoitteen saavutusta. "lisäravinteista" ei tollasessa tuloksessa vielä oo tarve puhua.

mazarus: kyllä peruskaudella voi vedellä kasejakin, mutta vähän tyyppikysymys taas, miten niistä palautuu. en ite käytä ohjelmissani juurikaan yli kutosia, paitsi toistomaksimitesteissä satunnaisesti. niissä voi joku rykiä yli 10 toistoa hyvinkin. tunteepahan tehneensä.

Oon kyllä ite erimieltä tosta penkistä. Ei toi 2x penkki todellakaan ole suurelle osalle treenaajista mikään päiväselvä homma, riippuen toki siitä elopainosta. Mulla paras tulos muutama vuosi sitten 104 kiloisena 180kg suht tiukka siisti salipenkki ja siihen meni 4 vuotta treeniä, vähän vaihtelevasti tosin. Kyllä 100 kiloiselle on aika temppu se 200 penkata natuna ja pidän näitä paljon kovempina tuloksina, kuin jotain 60 kilon höyhensarjalaisen 120kg penkkejä, vaikka suhteessa "yhtä kova" tulos. Kyllä se nyt vaan enemmän duunia vaatii penkata 150 kiloisena 300, kuin 50 kiloisena 100kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom