jpfux: tottakai kaikki ulokkeet pystyssä!
dingdango: kehon fosfaattivarastoja pystyy kehittään tekemällä enemmän submax- sarjoja. virallinen nimi toi ei ole, mutten nyt kehittänyt näppärämpää samantien. jos yleiskunto on todella paska eli ei pysty esim. reippaasti käveleen 8km tunnissa tai juokseen esim. 5km puoleen tuntiin kannattaa sitä puolta hieman siinä sivussa kehittää.
tohon sun treeniin kommentoiden, että tolla 5*10*70kg tyhjätään enempi lihasta ku luodaan pohjaa tehdä enemmän raskasta työtä. tää on solupuolen fakta. suurin osa mun vahvimmista asiakkaista ei juuri koskaan tee sarjoja loppuun asti, vaikka paljon töitä tehdäänki. noi nousut 20-60-100-145 on kyllä aika hätäilyä. mutta eipä siitä sen enempää. teet mitä teet.
Tohon ylläolevaan jatkokyssäri että mikä sitten on perusteena sille että useissa (vai useimmissa) ohjelmissa apuliikkeet tehdään pitkillä sarjoilla (westside, 5/3/1, RTS, Ed Coan), eikö kaikki apuliikket olisi järkevä tedä myös "voima-alueella"? Oma pääasiallinen tarkoitus noilla pitkillä sarjoilla on kasvattaa lihaskestävyyttä sekä lisätä lihasmassaa, viimeisimmän tarpeellisuudesta en ole aivan varma koska olen kyllä aiemmin pystynyt kasvattamaan lihasmassaa ihan pysymällä 3-6 toiston alueellakin.
Miten muuten on tarkoitus kasvattaa/ylläpitää lihasmassaa perusvoiman aikana jos ei tehdä bodaustyylistä treeniä ohessa? Itse olen aina suhtautunut hyvin skeptisesti noihin jaksotuksiin jossa aloitetaan tekemällä 2-4vko jotain bodailu tyylistä jonka jälkeen siirrytään voima treeniin. Kuinka paljon lihasmassaa kerkeää tuossa ajassa kasvattaa ja kuinka hyvin se säilyy ilman ylläpitoa?
P.S Tänään testailen teidän fiksumpien ohjeesta järkevämpää nousua penkeissä ja katotaan miten käy!