Kysymyksiä Jto:lle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
oranki: erittäin hyvältä näyttää ja mikä tärkeintä, hyvin luonnolliselta.

eipä mulla mitään kuvailuja vastaan oo.

Laitan uudestaan tänne tuosta videota sitten kunhan pikkuhiljaa nostelen painoja. Noin pienellä ei tuu mitään heikkouksia vielä näkyviin ja vaikea arvioida millainen tuo lähtö on suhteessa mun perinteisiin vetoihin. Mutta kivantuntuinen versio ainakin.

edit. tää haluaa taas postata kaiken kahtena?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Löysin netin syövereistä seuraavanlaisen 3/5/1 muunnelman, osaako joku sanoa tästä mitään negattivista? Suhteellisen alottelijavaiheessa vielä menen voimanostoissa (160,110,185), toimisiko tällainen volyymi? Olen vasta tuonut 5/3/1 systeemin omiin treeneihin ja sen takia haluan sillä jatkaa.

Esimerkkinä kyykkypäivä:

Kyykky 3/5/1
Mave
W1: 5x5x80%
W2: 3x5x90%
W3: 5x5x80-82%
Deload tai alusta

Muut päivät toimisi samalla tavalla, kakkosliikkeen prosentit laskettaisiin kyseisen syklin treenipainoista.

Ja vielä toinen kysymys, olisiko penkkiä ajatellen järkea vaihtaa pystäri kapeaan penkkiin Wendlerin systeemissä?

Viimeksi muokattu:
Moi, ja kiitos jo suunnattomasti etukäteen mikäli kerkeät näkemyksesi antamaan tähän.

Treenaan BJJ:tä ja lukkopainia 6 tai 7 treeniä viikossa, jonka lisäksi olen tehnyt starting strengthiä kolmesti viikkoon. Olen tällä hetkellä painoluokkien välissä, 76 on puvun kanssa mahdottoman vaikea tiputus, mutta 82,3 olen jonkin verran alipainoinen. Minulla ei ole ollut ongelmia palautumisen kanssa tähän mennessä lainkaan, olen ajatellut, että jos syön suht maltillisia plussia, vaikkapa 500 pintaan, niin onko mahdollista saada jonkin verran lihasmassaa kasattua, että tuo 82,3 tulisi hyvin täyteen? Painoa tällä hetkellä se 77, puku painaa pari kiloa.

Minulla on kokemusta tästä ( 5/3/1 and Bodybuilding - JimWendler.com ) ohjelmasta aiemmilta vuosilta, kun tuli voimatreeniin keskityttyä, ja sain todella suuria voimatasojen nousua aikaan. Olen kuullut aiemmin tähän kysymykseen vastauksen, ettei lihasmassan kasvu ole tällä lajiharjoittelumäärällä mahdollista, haluaisin asiaan kuitenkin ammattilaisen mielipiteen.

Kiitos!

- - - Updated - - -

Moi, ja kiitos jo suunnattomasti etukäteen mikäli kerkeät näkemyksesi antamaan tähän.

Treenaan BJJ:tä ja lukkopainia 6 tai 7 treeniä viikossa, jonka lisäksi olen tehnyt starting strengthiä kolmesti viikkoon. Olen tällä hetkellä painoluokkien välissä, 76 on puvun kanssa mahdottoman vaikea tiputus, mutta 82,3 olen jonkin verran alipainoinen. Minulla ei ole ollut ongelmia palautumisen kanssa tähän mennessä lainkaan, olen ajatellut, että jos syön suht maltillisia plussia, vaikkapa 500 pintaan, niin onko mahdollista saada jonkin verran lihasmassaa kasattua, että tuo 82,3 tulisi hyvin täyteen? Painoa tällä hetkellä se 77, puku painaa pari kiloa.

Minulla on kokemusta tästä ( http://www.jimwendler.com/2012/09/531-and-bodybuilding/ ) ohjelmasta aiemmilta vuosilta, kun tuli voimatreeniin keskityttyä, ja sain todella suuria voimatasojen nousua aikaan. Olen kuullut aiemmin tähän kysymykseen vastauksen, ettei lihasmassan kasvu ole tällä lajiharjoittelumäärällä mahdollista, haluaisin asiaan kuitenkin ammattilaisen mielipiteen.

Kiitos!

Löysin netin syövereistä seuraavanlaisen 3/5/1 muunnelman, osaako joku sanoa tästä mitään negattivista? Suhteellisen alottelijavaiheessa vielä menen voimanostoissa (160,110,185), toimisiko tällainen volyymi? Olen vasta tuonut 5/3/1 systeemin omiin treeneihin ja sen takia haluan sillä jatkaa.

Esimerkkinä kyykkypäivä:

Kyykky 3/5/1
Mave
W1: 5x5x80%
W2: 5x3x90%
W3: 5x5x80-82%
Deload tai alusta

Muut päivät toimisi samalla tavalla, kakkosliikkeen prosentit laskettaisiin kyseisen syklin treenipainoista.

Ja vielä toinen kysymys, olisiko penkkiä ajatellen järkea vaihtaa pystäri kapeaan penkkiin Wendlerin systeemissä?

Pieni typo näköjään, siis W2 on tietenkin 5x3 eikä 3x5. Korjattu.

jfh: no jos wendlerillä haluat mennä, toi on siihen nähden aika ok. oletan että 3/5/1 on sama ku 5/3/1 sulle? sun tasolla suuri osa treeneistä kannattaa tehdä myös pidempinä sarjoina.

acegimo: kyllä tolla treenimäärällä lihaa saa. sun lajitreenitkin on osaksi voimatreeniä, joten nou hätä. lihasmassaa wendlerillä ei välttämättä monet saa, mutta jos se on sulla toiminut, eipä sitä kannata korjata.

jfh: no jos wendlerillä haluat mennä, toi on siihen nähden aika ok. oletan että 3/5/1 on sama ku 5/3/1 sulle? sun tasolla suuri osa treeneistä kannattaa tehdä myös pidempinä sarjoina.

Kiitos vastauksesta. Miten pitkiä sarjoja suosittelisit? Mitä mieltä olet pystärin vaihtamisesta kapeaan penkkiin, olisiko siitä penkille hyötyä?

- - - Updated - - -

Kiitos vastauksesta. Miten pitkiä sarjoja suosittelisit? Mitä mieltä olet pystärin vaihtamisesta kapeaan penkkiin, olisiko siitä penkille hyötyä?

juu kapee mukaan ehdottomasti. aika paljon pääliikkeissäkin kannattaa viljellä 6-10 mittaista sarjaa.

Toimisko etunojapunnerruksissa samantyyppinen järjestelmä kuin siinä leuanvetojärjestelmässä, jossa vedellään päivittäin pisin päivää helppoja sarjoja hiljalleen volyymia kasvatellen? Mulla maalaisjärki sanoo, että toimisi, mutta kun kyse on työntävästä liikkeestä, niin omalla kohdalla epäilyttää tuo työmäärä pienestä vastuksesta huolimatta. Hartiat mulla on olleet ihan terveet, mutta en oo kyllä ikinä kokeillu tehä tollasta määrää työntävää liikettä.

kierojalka: toimii. lisäpainoja lapojen väliin vaan. vastuksen tarkemman mittauksen voit tehdä menemällä puntarille punnerrusasennossa.

Olet valmentanut paljon yksilöitä ja varmasti monia jotka pyörivät lähellä sitä kuuluisaa "natumaksimia", onko vastaan tullut tilanteita joissa voima ei enää vain kasva kaikesta vaihtelusta huolimatta? esim maastaveto tai penkki stoppaa totaalisesti.

saukki: ei ole. oikein hyvä liike mutta esim. voimanostajalle käyttö on enempi satunnaisempaa, ettei olkapäät rasitu yli.

jackmullings: ei oo. kyl siinä aina jotain keksitään. toki jos valmennussuhde on vain 6kk ei siinä keritä noin rajoille pääseen, vaikka kyseessä ois hyvinkin kokenut nostaja. mun pisimmät asiakassuhteet on kestäneet vuositolkulla ja kehitystä tulee yhä. aina se on semmosta suunnittelua ja sumplimista kuitenki. en mä koskaan ajattele tollasia natumaksimijuttuja. pyritään kehittyyn mahdollisimman hyvin vaan.

- - - Updated - - -

saukki: ei ole. oikein hyvä liike mutta esim. voimanostajalle käyttö on enempi satunnaisempaa, ettei olkapäät rasitu yli.

jackmullings: ei oo. kyl siinä aina jotain keksitään. toki jos valmennussuhde on vain 6kk ei siinä keritä noin rajoille pääseen, vaikka kyseessä ois hyvinkin kokenut nostaja. mun pisimmät asiakassuhteet on kestäneet vuositolkulla ja kehitystä tulee yhä. aina se on semmosta suunnittelua ja sumplimista kuitenki. en mä koskaan ajattele tollasia natumaksimijuttuja. pyritään kehittyyn mahdollisimman hyvin vaan.

Annappas joku mahtava esimerkki puristusvoimatreenistä. Leuanvetotankoa ei kämpillä tällähetkellä ole, mutta salilla tulee käytyä se 5krt viikossa. Näppivoimat ihan ok omasta mielestä, myötäotteella vedin kuukausi sitten maasta 190 melko helposti, jos toi nyt mitään osviittaa antaa mutta koskaanhan ne liian hyvät ei voi olla, ja pidemmissä sarjoissa ne ongelmat mulla yleensä alkaa. Mutta siis, tangossa roikkumista ja/tai tangon pitämistä näpeissä isoilla malmeilla?

sitäpä sitä mutta toistoperiaatteella. ihan niinku muussakin treenissä mutta staattisen toiston pituus määritellään. roikkuminen tangossa käsi nyrkissä tai auki on jo aika jees vaihteluksi. toiston pituus perusvoimaa ajatellen 5-10s. toistotauko 2-5s. roikuttu kokonaisaika sarjassa 25-50s. sarjatauko 2-5min. esim yksi sarja: 6x6s x30kg/ 4s.

Itse pystyn salilla normaalin levytangon laittamaan smithiin sillein, että se pyörii siinä vapaasti. Olisiko siinä parempi roikkua kuin kiinteässä tankossa lisäpainojen kanssa, jos tavoitteena on saada lisää grippiä maastavetoon?

vaikeempi eli parempi. laakeroituja roikkumistankojakin on markkinoilla grippitarkotuksiin. tai sitten ihan kiipeilijöiden sormilautoja. toki semmosen voi helposti rakentaa itekin, mistä ite eniten tykkään. siirtovaikutus suoraan maastavetoon tapahtuu kuitenkin nyrkkiotteella. kannattaa kuitenkin roikkua myös avokämmenellä ihan vaihteluksi. hartiassa jännitys sitten, eli älä löysänä roikuttele.

lihastonus laskee juu mutta on siellä hermostopuolellakin kaikenlaista häikkää tarjolla. aiheesta löytyy pidempää tekstiä aika paljon netistä. grippipuolella toi toistojuttu hakkaa ton sun ehdottaman 100000000 - 0. hieman sama jos vertaisit kummalla tulee paremmin voimaa vaikkapa penkkiin, kutosen sarjalla vai 5 minuutin sarjalla?

Näetkö mitään järkeä tehdä esimerkiksi jotain soutuliikettä ihan yhdellä tai kahdella toistolla, kuten Freddi joskus tekee? Sen tiedän, ettei minun sellaisia kannatta varmastikaan tehdä, mutta onko esimerkiks tosta Smulterin soutamista mitään hyötyä?

E: Kylläpä tää Pakkis nyt on sekaisin... Lähetin viestin, ja sitten tohon tuli teksti, että ei voi, koska sama viesti on lähetetty jo just äsken. Sitten siinä alla oli tälleen tosi selvästi, no, jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom