Varmaan tässä ketjussa jo maininnut, mutta kulmasoutu vastaotteella. Oijoi mikä liike latseille. Saa laittaa kunnolla romua ja saa tehdä vähän ronskimmalla tekniikallakin ja perille menee!!
Nyt kekseinkin taas uuden liikeparin joka itsellä toimii. Kulmasoutu vastaotteella ja alatalja superina. Alataljassa keskittyy siihen että ne lavat varmasti liikkuu, ei silti mitään jumppapainoja tarvita. Näitä niin että 6-8 toistoa molemmissa ja neljä settiä selkätreenin alkuun. Sitten vaan ylätalja ja leuanvetoliikkeisiin ja loppuun vielä polvista mavetusta.
Tämä supersarja on aivan loistava, itsekin vasta jokin aika sitten löysin tuon.
Selkätreenin alkuun otan leuanvetoja 5x12-15 ilman lisäpainoja, leveällä tai ylileveällä otteella ja lyhyellä, puolen minuutin-minuutin tauoilla. Ja sitten tuo kulmasoutu-alatalja superina, niin aivan huikeen toimiva, facebook termein, tykkään.
Tämän jälkeen mave, niin siihen on jo hyvät lämmöt ja kokonaisvaltaisena liikkeenä ei haittaa missään, että selkä on vedetty loppuun jo leuoissa ja tuossa superissa. Pitkään tein siten, että otin maven aina ensimmäisenä. "Kylmiltään" mave ei välttämättä kulkenut ja sen jälkeen oli puhti poissa muihin liikkeisiin siirryttäessä. Itsellä ainakin mave toimii parhaiten, kun hengitys-ja verenkierto on herännyt, tullut hiukan hiki sekä kroppa on täysin lämmin. Näin siis toimii itselläni, mutta monelle muulle ei sitten varmasti taas sopisi ollenkaan.
Jokainen löytää henkilökohtaisesti toimivimmat liikkeet ja liikeparit, sen vuoksi toisen tekemät valmiit ohjelmat ei minun mielestäni ole kehityksen kannalta hyvä. Aloittelijalle tietysti on paras saada apua muilta, mutta kun itse alkaa tajuta enemmän ja tuntee kroppansa, niin kyllä sitä itse pitää valita tehtävät liikkeet.
Kehityksen kannalta vähän sama, kuin että isoa selkää ei saa varmasti ikinä, jos kulmasoudussa ei pysty liikuttamaan pitkälle yli sadan kilon painoja. Kyllä välillä pitää huonommallakin tekniikalla rytkäytellä isoja rautoja, sillä siitä saa eväitä kehitykseen. Kulmasoudussakin myötäote ei sovi toiselle ja vastaote toiselle, niin pitää vaan osata löytää toimivimmat tavat.