Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Täytyypä kokeilla vaikka tuollaista settiä. Kulmasoudussa olen surkea verrattuna ylä tai alataljaan joissa onnistuu paremmin ja tuntuma löytyy helpommin. Jotenkin se "hankala" asento tekee sen.

Jos vetää pelkkää alataljaa eikä kulmasoutua ollenkaan niin häviääköhän siinä paljonkin?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Täytyypä kokeilla vaikka tuollaista settiä. Kulmasoudussa olen surkea verrattuna ylä tai alataljaan joissa onnistuu paremmin ja tuntuma löytyy helpommin. Jotenkin se "hankala" asento tekee sen.

Jos vetää pelkkää alataljaa eikä kulmasoutua ollenkaan niin häviääköhän siinä paljonkin?
Opettele vaan se kulmasoutu, se on ihan verraton liike selälle ku tekniikka löytyy.

Mites onko paljon eroa kulmasoudussa kun tekee tangolla tai käsipainolla. Ite tehnyt nyt pelkästään käsipainolla. Pitäisikö tehdä tangolla?

Mites onko paljon eroa kulmasoudussa kun tekee tangolla tai käsipainolla. Ite tehnyt nyt pelkästään käsipainolla. Pitäisikö tehdä tangolla?

Hyvähän noitakin on vaihdella. Vaikka joka toinen viikko tangolla. Itse teen nykyään pelkästään tangolla, koska käsipainoilla en saa niin hyvää tuntumaa. Molemmathan nuo kuitenkin on massaliikkeitä.

Mä tein ainakin ennen joka toisen treeniin käsipainolla ja joka toisen tangolla.. Mut nykysin vaan tangolla, kun ei salilta löydy tarpeeksi suurta käsipainoa.. Syksyllä onneks salin vaihto edessä, jospa sieltä löytyisi :)

Ei kai sitä mikään estä koittamasta. Kunhan ruoto pysyy kasassa. Painot kulman jyrkkenemisen myötä tippuu aina.:)

Ei tipu,jos on jätkän vahvuinen :D

Kannattaa tehdä pullover, ennen kulmasoutua. Menee toistot ainakin perille..

Kannattaa tehdä pullover, ennen kulmasoutua. Menee toistot ainakin perille..
Tuo ohje pätee muuten yleisesti lähes kaikkiin lihaksiin. Jos ette meinaa saada tuntumaa, niin tehkää pientä etukäteisväsytystä että lihassa on vähän painetta ennen varsinaisia työsarjoja niin on helpompi oppia se oikea suoritustekniikka.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oon vähän kujalla, että onko tämä sama liike kuin pendlay row?

Pendlay rowissa ollaan alempana (vartalo lattian mukaisesti) ja tanko lasketaan joka toiston välissä maahan. Pendlay rowissa ei myöskään keskitytä negatiiviseen vaiheeseen, vaan räjähtävään kosentriseen vaiheeseen. Kulmasoutu taas tehdään hitaammin ja vähän pystymmässä ja siinä painotetaan niin eksentristä kuin kosentristakin vaihetta ja tankoa ei lasketa toistojen välissä maahan.

Melkeen, pendlay tehdään vaan isommassa kulmassa.

- - - Updated - - -

Hidas..

Mulla on ongelma tossa kulmasoudussa tangon kanssa eli kun seison suorassa latsit menevät taakse hyvin mutta kyn taivutan yläkroppaani lähemmäs 90 kulmaa niin latsit ei enää taivu taaksepäin lähes ollenkaan ja täten en saa tuntumaa pahemmin ollenkaan selkään.Kässäreillä kyllä kohdistuu selälle todella hyvin.

Onko teillä ollut ranteiden liikkeiden kanssa mitään ongelmaa?

Saan tuntuman hyvin (yllättäen) keveillä painoilla, kun ei tartte kuin roikottaa tankoa tavallaan puoli nyrkissä. Heti kun lisään painoa ja pitää olla kunnon ote ettei lipeä, niin tuntuu että lähentyessä yläasentoa/loppuasentoa ranteet jotenkin automaattisesti pompauttaa/kääntyy ja oikasee liikkeessä, eikä tuntuma ole niin hyvä. Kokeilin kevyillä painoilla myös että puristin kunnolla tankoa ja sama tapahtui..

Toivottavasti joku ymmärtää mitä haen takaa :)

Zone-sarja -42%
En nyt ehkä ihan tajunnu mitä haet takaa, mut mulla tuntuu ranteissa kans vähän jotain hassua välillä kumasoutua tehdessä. Ei siis mitään ongelmaa oikeestaan, mut johtuu kans varmaan siitä, et ote ei välttämättä ole ihan yhtä hyvä kun vois olla. Sen sais tietysti korjattua sormilukolla tai vetoremmeillä, mut mua se ei haittaa ollenkaan ni jatkan ihan normaalilla myötäotteella tekemistä.

Saiskos kulmasoudusta(tangolla) oteleveyttä tms. muuttamalla, selkää(latseja) leventävän liikkeen?? Meinaan tällä hetkellä pienoinen ongelma, ettei ole kunnon leveää leuanvetotankoa eikä taljoja käytettävissä. Jäljelle jää aikalailla käsipainot ja tangot. :(

Varmaan tässä ketjussa jo maininnut, mutta kulmasoutu vastaotteella. Oijoi mikä liike latseille. Saa laittaa kunnolla romua ja saa tehdä vähän ronskimmalla tekniikallakin ja perille menee!!

Nyt kekseinkin taas uuden liikeparin joka itsellä toimii. Kulmasoutu vastaotteella ja alatalja superina. Alataljassa keskittyy siihen että ne lavat varmasti liikkuu, ei silti mitään jumppapainoja tarvita. Näitä niin että 6-8 toistoa molemmissa ja neljä settiä selkätreenin alkuun. Sitten vaan ylätalja ja leuanvetoliikkeisiin ja loppuun vielä polvista mavetusta.

Saiskos kulmasoudusta(tangolla) oteleveyttä tms. muuttamalla, selkää(latseja) leventävän liikkeen?? Meinaan tällä hetkellä pienoinen ongelma, ettei ole kunnon leveää leuanvetotankoa eikä taljoja käytettävissä. Jäljelle jää aikalailla käsipainot ja tangot. :(

Kokeile myös Steve Reevesin mavea ;) sillä tulee leveyttä selkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom