Kulmasoutu, selän tinkimätön massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onko järkeä tehdä ensin kulmasoutua tangolla ja sitten tehdä perään kulmasoutua käsipainoilla ?

Riippuu treenijaosta ja selkätreenistäsi ylipäätään. Itse pyrin tekeen 2 soutavaa liiketta ja kaksi ylhäältä vedettävää + mavetusta. Eli siis vaikka näin voisi mennä

- Kulmasoutu tangolla
- Leuat
- Kulmasoutu kp
- Ylätalja

Yhtä hyvin voi tehdä vaikka alataljaa tai t-soutua tai mitä tahansa tuossa toisena liikkeenä.

Tangolla ehkä vähän lyhyempää sarjaa ja kp:lla pidempää voisi olla hyvä.

EDIT: Tämä siis 4-jakosen selätreeni. Jos tekee vaikka 2-jakosella, niin ei siihen mahdu kuin yksi soutava ja yksi yhäältä vedettävä liike.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onko järkeä tehdä ensin kulmasoutua tangolla ja sitten tehdä perään kulmasoutua käsipainoilla ?

Kuten Timba tuossa jo sanokin ni riippuu pitkälti treenijaosta. Ite tein 2-jakosella viikon ekassa selkätreenissä kulmasoudun tangolla ja ylätaljan kapeella kahvalla lyhyttä sarjaa. Viikon tokassa treenissä sitten alatalja, ylätalja leveellä ja kulmasoutu kässäreillä pidempää sarjaa tuntumaa hakien.

Nyt nelijakosessa tehny seuraavasti:
-Ylätalja levee (lyhyttä sarjaa 6-8)
-Ylätalja kapee (pidempää sarjaa 10-12)
-Kulmasoutu tanko (lyhyttä sarjaa 4-6, ei tartte niin paljon rautaa ku on jo yläselkä väsytetty taljalla)
-Kulmasoutu kp (pisimmät sarjat 12-15)

Joskus teen tuon tankosoudun ekana liikkeenä, riippuu ihan miltä itestä tuntuu eli onko energiaa niin paljon et jaksaa runtata ennätyspainoja ja mitä suorituspaikkoja on salilla vapaana treeniä alottaessa.

Voikos tämän tehdä taljassa, kun ei treeni paikalla ole aina vapaana tankoa. vai tekeekö sitten istualteen?

Voit vaihdella tätä alataljan kanssa tai sitten teet käsipainoilla kulmasoudun, mutta siinä onkin sitten täysin eri tekniikka kuin tangolla...

Itsellä tulee tämä kulmasoutu tehtyä aina aika paljon jyrkemmässä kulmassa kun tuntuu jos teen melko pystyasennossa niin se rasitus karkaa lähinnä tuonne epäkäslihaksen yläosaan. Eli menee vähän kohautuksien puolelle...

Paljonko on eroa on tällä liikkeellä ja kulmasoudulla(käytännössä) jossa selkä on vaakatasossa?
Kumpaa suosittelisitte?

Paljonko on eroa on tällä liikkeellä ja kulmasoudulla(käytännössä) jossa selkä on vaakatasossa?
Kumpaa suosittelisitte?

Ite vetäisin kulmasoutua ihan vaakatasossa. Jos selkäs ei kestä nii korvaa muulla. Alatalja muistaakseni ajaa saman asian ja käsipainoillakin kulmasoutu pitäisi luonnistua. Selkä ei saata kestää väärällä tekniikalla sitten, että se haltuun ensiksi ja sitten jos vieläkin ongelmia, niin tee lämmittelyn tai muiden liikkeiden jälkeen (itse en lämmittele missään :D. Huono tapa). Painot putoavat noin huomattavasti. Jos selkäongelmia, älä mun neuvoja ota vastaa. En sitte tiiä mitä meinaat "tällä liikkeellä", mutta kulmasoutu on korvaamaton, ellei sitten selän kanssa ongelmia tule. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Minä jos joku useimmiten on, mutta lähinnä näitä tietoja tältä foorumilta lueskellut.

Ite vetäisin kulmasoutua ihan vaakatasossa. Jos selkäs ei kestä nii korvaa muulla. Alatalja muistaakseni ajaa saman asian ja käsipainoillakin kulmasoutu pitäisi luonnistua. Selkä ei saata kestää väärällä tekniikalla sitten, että se haltuun ensiksi ja sitten jos vieläkin ongelmia, niin tee lämmittelyn tai muiden liikkeiden jälkeen (itse en lämmittele missään :D. Huono tapa). Painot putoavat noin huomattavasti. Jos selkäongelmia, älä mun neuvoja ota vastaa. En sitte tiiä mitä meinaat "tällä liikkeellä", mutta kulmasoutu on korvaamaton, ellei sitten selän kanssa ongelmia tule. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Minä jos joku useimmiten on, mutta lähinnä näitä tietoja tältä foorumilta lueskellut.

Mitä helvettiä just luin? Pieniä vaikeuksia saada selvää tuosta tekstistä :wtf:

Kumpaa suosittelisitte?
Mitä tarkottaa 'tällä liikkeellä ja kulmasoudulla'? Jos tarkotat vaakatasossa tehtyä kulmasoutua ja normikulmista ni eipä noilla paljoa eroa ole, vaakataso tosiaan rasittaa paljon enemmän alaselkää (kannattaa tarkistaa liike nimeltä pendlay row). Riippuu ihan kummalla tekniikalla saat paremman tuntuman selkään. Kannattaa myös kokeilla sekä myötäotetta että vastaotetta jos ei tuntumaa tule, ite tein melko pystyasennossa myötäotteella, mutta kerran kun koitin vastaotteella ni en ole takas palannu, huomattava ero tuntumassa. Tietysti vaihtelu virkistää :)

Minkälainen oteleveys ja kulma mahtais olla parhaat, kun teen Yates-tyylillä eli myötäotteella? Osaisko joku sanoa noin yleisesti?

Minkälainen oteleveys ja kulma mahtais olla parhaat, kun teen Yates-tyylillä eli myötäotteella? Osaisko joku sanoa noin yleisesti?

Sillä leveydellä tarraat kii millä saat parhaan tuntuman selkään. Ite otan pikkasen hartioita leveemmän otteen isojen romujen kans koska ei ranteet anna periks ottaa kapeempaa, kapeemmalla kyllä saan paremman tuntuman.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko tangolla tekeminen parempi kuin käsipainolla, kun ainakin itse tekniikka pysyy paremmin kasassa käsipainon kanssa eikä alaselkää rasita niiin paljon?

Minkäs laisista painoista kannattaisi aloittaa, jos ei ole ennen kyseistä liikettä tehnyt? Kannattaisiko ensin hioa tekniikka kuntoon pienillä vai mennä heti isompiin painoihin?

Hio tekniikka->pienillä. Muute menee alust alkae vääri. Ekas postis lukevat suurimmat tehonviejät tulee esiii suurilla painoilla.

Jos tuota threadin alussa tehtävää liikettä tekee, nii pitääkö käsien ja kyynärvarsien olla melkein kehossa kiinni vai pitääkö se kuitenki vähän sivuille levitä? Ku tässä testailin niin jos vähä leviää kyynärpäät nii tuntuma siirtyy reilusti enemmä yläselälle ja jos taas lähempänä nii latseille. Kumpi on tän liikkeen tarkotus? Toivottavasti joku ottaa selkoa tästä :D

Ite tykkään vetää vastaotteella. Saan sillä paljon paremman tuntuman.

Todellakin näin. Etenkin jos tykkää temuta isommilla romuilla. Vastaotteella pysyy rasitus siellä missä sen kuuluukin pysyä. Myötäotteella sitten sitä selkä lähes vaakatasossa ja lattiassa käyttäen, jolloin toki painotkin huomattavasti pidemmät ja liikerata pidempi.

Vastaotteella voi vetää oikeasti vähän ronskimmilla romuilla ja selkä huutaa armoa hyvässä mielessä! Helvetin hyvä aloitusliike selkätreeniin.

Kulmasoutu on hieno liike ja tekniikoita on monia.. Mutta jos et saat tällä selkääsi järkyttävään pumppiin, teet varmaan väärin.

Zone-sarja -42%
Itellä ottaa tämä liike alaselkään vähän liikaa, vaikkei painoja ole paljon, tuntumaa tulee kyllä oikeaan paikkaan noin muuten.

Vastaotteella kulmasoutu ja toiseksi liikkeeksi alatalja lapiokahvalla <3

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom