Kreatiinikokemukset...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mies847 sanoi:
Mulla tuli ekalla kerralla kreatiinia käyttäessä kolmessa viikossa painoa lisää neljä kiloa, penkin tulos nousi 12 kiloa, samoin kyykyssä ja mavessa sarjapainot 10 kiloa. Sen jälkeen vastaavaa hyötyä ei ole tullu. Ja merkki koka ajan Fast. Muistaakseni luin jostain että eikös kahvin juonnilla ole kreatiiniin heikentävä vaikutus? Tais kyllä ilmetä vasta suuremmilla määrillä, korjatkaa jos muistan väärin

Fastin maksama mainos :D
Ei vaan aika hurjalta kuulostaa, millaisia määriä nappailit kreaa päivässä?
Itse en ole huomannut juuri mitään vaikutusta treeneihin, painoa tullut ehkä kilo lisää ja lihakset näyttävät ehkä vähän enemmän turvonneilta.

Alussa kun "arvioin" että teelusikallinen joka laitetaan aivan täyteen painaa 5grammaa niin todellisuus olikin aivan muuta, punnitsin niin painoa oli jotain 10-14g että meni ekat 3-4 päivää sellaset 40-60g päivässä kreatiinia :D Sen jälkeen ihan se 4x5g päivä sen tankkausvaiheen loppuun (7 päivää). Ylläpitovaiheessa sitten otin 5g päivä.
Luulisin että melkoinen hyöty tuli tuosta mittavirheestä alussa vaikka olikin kyllä mahassa sen mukainenkin olo.
Muita kreatiinista kokemia hyötyjä mitä nyt tulee niin palautuminen nopeampaa.

Viimeksi muokattu:
oon ite toiminu näin että haen vaan purkin kaupasta,otan teelusikallisen ennen ja jälkeen reenin,ei mitään latausjaksoo vaan suoraan asiaan,sit purkin loputtua parin viikon tauko ja sit sama juttu uudestaa..tulosta on tullut varsinkin kestävyyteen ja yleiseen suorituskykyyn.mutta turhaa mössöö ei oo roppaan tullu,vaan lihakset on tullu syövereistä esiin ja kasvanu.
jos jollain ongelmia kreatiinin kanssa ni kokeilkaa tätä tyyliä

Luin koko ketjun ja ymmärtääkseni ainoana haittavaikutuksena on naaman turpoaminen? Itse olen nyt vuoden treenannut. Viimesen kahden kuukauden aikana pudotin painoa 10 kiloa. Tänä aikana treeniteho putosi aikamoisesti ja sarjapainotkin dramaattisesti (10-20%). Nyt on vielä ihraa varmaan semmoset 5kg ja rantakausi lähestyy. Jostakin pitäisi saada kuitenkin myös treeniboostia. MInusta on mukava kesälomalla treenata kovaa, mutta nyt masentaa, kun dieetti vei voimat ja taas punnerretaan lastenpainoilla.

Niin, meinasin siis ostaa jo kreatiinia. Mutta miten on - pöhöttyykö siinä naaman ohella myös muukin kroppa? Jotenkin se ei kyllä sitte sovi kuvioon, jos tässä koetan kesän alussa maltillesesti vielä jokusen kilon karsia. Mutta samalla treenata helvetillisesti. Sopiiko siis kreatiini tähän yhtälöön? Ei kyllä haluas turvonnutta naamaa ja mahaa..

Alussa kun "arvioin" että teelusikallinen joka laitetaan aivan täyteen painaa 5grammaa niin todellisuus olikin aivan muuta, punnitsin niin painoa oli jotain 10-14g että meni ekat 3-4 päivää sellaset 40-60g päivässä kreatiinia :D Sen jälkeen ihan se 4x5g päivä sen tankkausvaiheen loppuun (7 päivää). Ylläpitovaiheessa sitten otin 5g päivä.
Luulisin että melkoinen hyöty tuli tuosta mittavirheestä alussa vaikka olikin kyllä mahassa sen mukainenkin olo.
Muita kreatiinista kokemia hyötyjä mitä nyt tulee niin palautuminen nopeampaa.

Kuinika iso teelusikka sulla on? Itse vaikka kuinka kukkuralleen laitan en saa 7grammaa enempää

Juu kyllä omat kokemukset on juurikin siinä että pari toistoa per sarja on parhaimmillaan saanut lisää.. Kiinteyttää ihan mukavasti myös treenin jälkeen :)

Hienosti yritetään jatkaa kaksi ja puoli vuotta vanhaa keskustelua. :)

Pientä varmistusta kaipaisin semmoseen asiaan, että kreatiiniahan voi ja kannattaisikin ottaa treenin jälkeen se about 5g vaikkei mitään kuuria vetäisikään. Mutta onko hyväksi ottaa pitempiä ajanjaksoja aina palkkarissa ilman kuuria, ja kannattaako se?

Enemmän puhtia tuntuisi löytyvän kun päivittäin ottaa. Jokaisen käyttötauon jälkeen, kun on aloittanut taas, niin on sarjapainot noussut samalla reilusti yhtäkkiä. Sivuvaikutuksena taas on ärsyttävä lärvin turpoaminen, mikä näyttää aika veikeältä.

Tänään käväsin osta fastin kreatiinia 300g. Mutta ite käytän palautusjuomana täl hetkel fastin Mass2. Ni mihin ois hyvä sekottaa tota kratiinia? Sekottuuko se veteen, kun treenin jälkee ajattelin sekottaa palautusjuomaan, mutta ekaks täs latausjaksossa ei jaksais sekottaa kokoajan tohon Mass2, ni voiko sekottaa ihan veteen? Ja paljonko tota vettä pitäs laittaa?

Kiitos jos joku jaksais neuvoo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuppiin puolet vettä ja reilu t-lusikallinen sinne. Sekoittuu nopeasti mutta sakkaantuu pohjalle yhtä nopeasti. Ranneliikkeellä kierre kuppiin ja nielaisu. Jotku käyttää 1 teelusikallisen päiväs toiset kaksi.

Kreatiinikokemuksia (tällä hetkellä)

- Sarjakestävyyttä
- Kusihätä
- Nestepöhöä

En tiedä, mutta tuli vaan mieleen tosta kusihädästä että voisko johtua liian suuresta määrästä kreatiinia elimistössä? Siis munuaisethan sitä ylimäärästä poistaa(kai?), niin luulis että se sitten kusen mukana liruu ulos... Tämä siis ihan mutuilua kylläkin.

En tiedä, mutta tuli vaan mieleen tosta kusihädästä että voisko johtua liian suuresta määrästä kreatiinia elimistössä? Siis munuaisethan sitä ylimäärästä poistaa(kai?), niin luulis että se sitten kusen mukana liruu ulos... Tämä siis ihan mutuilua kylläkin.

Tämä taitaa johtua peruskrean eli monohydraatti muodossa olevan nesteenkeräys ominaisuudesta. Kun juo enemmän kusee enemmän.

Vedän kreatiinia noin 1½kk ja sit saman verran offilla. Eron huomaan siinä, että jaksaa yksinkertaisesti enemmän. En tiedä, vaikuttaako psyykkisesti vai fyysisesti. Olen kuitenkin huomannut, että aina kun aloitan tankkauksen, niin sen jälkeen on sarjat noussut ja olen voinut siirtyä raskaampaan kalustoon. Kertaakaan en olu joutunut tiputtamaan painoja offilla, koska "ei vaan nouse ilman kreaa", tästä olenkin miettinyt, että onko vaikutus enemmänkin psykologinen.

Minun käyttöni:

Tankkaus ->5g päivässä ( n: teelusikallinen), noin 5-7pv ajan. Lasillinen vettä käteen, toiseen käteen lusikka täynnä kretaiinia ja sit yks-kaks. Sinne män. En sekoita lasiin, koska sitä jää aina sinne..
Tankattuna -> En nauti erikseen kreatiinia, vaan palautusjuoman kanssa. 5g per juoma, jonka siis nautin vain treenipäivinä, eli 3 kertaa viikossa.

Minusta siitä on ollut hyötyä. Se on halpaa ja kaikki nuo terveyshömpät ( munuaiset räjähtää jne ) on höpö-höpöä.

Joo, siis se kreatiinikusetus johtuu juuri siitä nestevaikutuksesta, eikä "yliannostuksesta".

Fedit: Ehkä ne munuaispuheet johtuvat siitä, että munuaisia kuormittava kuona-aine kreatiniini sekoitetaan monesti kreatiiniin.

Itellä on ainakin vaan positiivisia kokemuksia. Sarjakestävyys nousee ja väsy ei iske puntin aikana ollenkaan ellei aivan 100% mee rääkkään itteään. Parhaiten sen huomas siitä että parin viikon salitauon jälkeen ilman kreaa eka kerta meni täysin pelleilyks kun ei jaksanut mitään. Sitten aukes kreatiinipurkki ja taas jaksaa huomattavasti paremmin.

Ainut paska homma kreas on se että pilaa joidenkin ruokien/juomien makua, ainakin maidon.

Back
Ylös Bottom