Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

-ja se 5g ei ole 1tl.Tollanen hackman tl hiven kukkurana veti 2-3grammaa.Mittausvälineinä sangen tarkka tefal keittiövaaka,boost4you monohydraatti.

Kyse on teelusikasta (tl) tilavuusmittana, ei fyysisenä esineenä kuten sinun hackmannisi. Se on standardisoitu tilavuusmitta ja teelusikka = 5ml. Sitä montako grammaa 5ml kreatiinia tekee en osaa sanoa.

:D joopa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vai siis oliko kyseessä oikeasti joku Hackmanin valmistama yhden teelusikan vetoinen mitta, ymmärsin että ihan normi tee/kahvilusikka?

Pahoittelen mahdollisista kieliopillisista virheistä joita postauksissani on ja tulee olemaan.Tarkoituksena oli vaa muistuttaa porukoille sekä korjata verrattain yleistä käsitystä teelusikan vetoisuudesta.(Tarkotan vaa sitä jos kauhastaan pussukasta tms teelusikkaan kreatiinia,siihen mahtuu noin 2-3`g .Aika paljon vähemmän annostusohjeesta.)PS.Lusikka oli kyllä ihan normi.Se tästä lusikoimisesta:D

Moiks!

ostin prismasta American-merkkistä kreatiinia kokeilumielessä, lähinnä hinnan takia (lähes puolet halvempaa kun vastaava määrä Fastia). mutta sitten, vaikka molempien pakkausten kyljessä väitetään sisällön olevan 100% kreatiinimonohydraattia, niin ulkomuoto Americanissa oli aika.. mielenkiintonen. :D Se oli sellasta vehnäjauhon näköstä, tosi kokkaremaista. kysymys kuuluu että mitä eroa noilla kreatiinimerkeillä voi olla, jos sisältö on täysin samaa mutta hinta puolet halvempi? tuskin tossa terveyttänsä menettää tota halvempaakin käyttäessä, mutta oon kyllä valmis ostamaan kalliimpaakin merkkiä jos niistä jonkinlaista tehoeroa löytyy

Mulla on ollut käytössä fastia ja american kreatiinia, eikä niissä mitään eroa mun mielestä ole ollut... American melkeinpä liukenee paremmin.

Pahoittelen mahdollisista kieliopillisista virheistä joita postauksissani on ja tulee olemaan.Tarkoituksena oli vaa muistuttaa porukoille sekä korjata verrattain yleistä käsitystä teelusikan vetoisuudesta.(Tarkotan vaa sitä jos kauhastaan pussukasta tms teelusikkaan kreatiinia,siihen mahtuu noin 2-3`g .Aika paljon vähemmän annostusohjeesta.)PS.Lusikka oli kyllä ihan normi.Se tästä lusikoimisesta:D

Ja heitetään tuohon vielä että kun ylipäätään mitään jauhetta kauhaisee tietyn tilavuuden, niin siinä saatu grammamäärä todellakin vaihtelee kerrasta toiseen. Ei tosin kovin paljoa kun on kyse teelusikallisista.

Kreatiinipyruvaatin haitat?

Ajattelin pistää uuden threadin tätä varten kun en löytänyt oikein etsimääni vastausta täältä/netistä. Eli olen käyttänyt kreatiinipyruvaattia nyt vähän päälle parin viikon ajan, sen 5g ennen treeniä. Treenaan pari kertaa päivässä ja ennen aamulenkkiä olen ottanut sen tyhjään vatsaan. Olen nyt viikon verran kärsinyt mielettömistä vatsakivuista/krampeista ja mietin, että voisiko se johtua tuosta kreatiinipyruvaatista? Voiko tuo tavara esimerkiksi jollain tapaa äryttää suolta? Koko homma alkoi itseasiassa viime torstaina lihaskivuilla ympäri kroppaa jotka vain pahenivat iltaa kohden. Jäin pois iltatreeneistä, pe aamuna lenkille ja illalla taas treeneihin. Seuraavana aamuna koko selässä hirveät lihaskivut, sellaiset kuin olisi nukkunut huonossa asennossa tms., ihan samalla tavalla nukuin kuin ennnenkin tosin. Lauantai menikin sitten aikalailla sängyn pohjalla kipujen takia ja sitten alkoivat myös nämä vatsakrampit. Sunnuntaina selvisin sentään lenkille. Ma, Ti, ja Ke olen treenannut mutta vatsa krampannut aika tasaiseen tahtiin, varsinkin ennen vessassa käyntiä ja syömisen jälkeen. Eilen tuli treeneissä turpiin ja lujaa kun vatsa oli niin huonossa kunnossa. Alkaa siis suoraan sanottuna v*#%ttamaan tämä tila. Eilen jätin kreatiinipyruvaatin kokonaan jo pois, tämä aamu onkin mennyt vähän rauhallisemmissa merkeissä, mutta vatsa on kyllä edelleen herkkä.

Eli onko kenelläkään ollut mitään vastaavia ongelmia kyseisen tuotteen kanssa? Olen käyttänyt nyt Sportlifen kreatiinipyruvaattia, aiemmin on ollut Leaderin eikä ole ollut mitään ongelmia.

...

ootko koittanut ottaa sen krean palkkarin mukana, eli ei ennen reeniä, itse vedän sen aina palkkarin mukana

ittellä ei oo samanlaisia oireita ollu, mutta jos sen tyhjään vatsaan vetäsee niin kai se elimistö voi siihen reagoida eri tavalla kun jos siellä on jo jotain tavaraa

Threadistä ei nyt nopealla lukemisella löytynyt vastausta, joten kysäisempä tohon tauon jälkeiseen krean käyttöön. Pidetäänkö tauon jälkeen uusi tankkausjakso, jota seuraa ylläpitojakso ja sen jälkeen tauko? Vai jatketaanko 5-10g annostuksella x aikaa ja jossain välissä tauko?

...hmm kurja juttu.Itselleni ainakin opastettiin/suositeltiin otettavaksi samalla jotain nopeaa hiilihydraattia.Mitäpä jos söisit perään banaanin tms.On kyllä niin rankkoja oireita että vaikea kuvitella pelkästään kreatiinista johtuviksi,saattaahan Sportlifen jauheessa olla jokin ainesosa joka ei sovi vatsallesi.

Huoh...no, kävin nyt varmuuden vuoksi just äsken vielä lekurissa eikä löytäneet mitään 'vikaa' sielläkään. Pidän nyt sit kai lepopäivän tänään kun on toi vatsa tänään ollut vähän rauhallisempi (tosin turvoksissa koko aika). Huomenna sit aamutreenit, toivotaan että ne menis jo paremmin...jatkan nyt toistaseks sit ilman tota kreatiinipyruvaattia. Ehkäpä uskallan tästä toivuttuani sit kokeilla jotain toista merkkiä...vedin sitä Leaderinkin kreatiinipyruvaattia ennen aina aamulenkkiä tyhjään vatsaan eikä tullut mitään kipuja tms.

Pari kysymystä tosta kreasta.. Elikkäs oon 15v ja ajattelin ihan vaan kokeilu mielessä alottaa krean käytön. Voiko siis olla liikaa vetää tuo normaali tankkaus 20g/5pv 15v kevyehkölle jannulle..? Vai kannattaisko ihan suosilla vaan alottaa ''varovaisesti'' sillä noin 5 grammalla palkkarissa?

..

en tiiä onko siinä iällä merkitystä sen krean kanssa, joillakin siitä saattaa maha mennä sekaisin eikä se ikää katso.
eikös siinä sunkin tuotteessa oo varmaan se latausjakso jolloin vedetään se n.20g päivässä. ideahan siinä on et elimistön kreatiinivarastot täydennettäisiin mahdollisimman nopeesti, joten ei se mikään välttämättömyys ole jos et halua niin toimia...

sitten oma kysymys tähän perään:

oon tässä miettinyt että kuinkahan kauan tota normaalijaksoa (5g päivässä) kannattaa jatkaa.

oon tässä jo kuukausia ottanut sen 5g palkkarin mukana. ajattelin että oisko hyvä kokeilla välillä taukoa ja ootta uusi jakso taas, jos sitä huomais vaikka jotain eroa?

Mulla on ollut käytössä fastia ja american kreatiinia, eikä niissä mitään eroa mun mielestä ole ollut... American melkeinpä liukenee paremmin.
Voisinpa melkein veikata että täysin samalta linjalta tulee kreat ja samaan tyyliin liukenee. Fastin purkissa on 300g ja American 200 g. Purkki aivan sama mutta eri etiketti. Kummissakin valmistaja Func Food Finland Oy, Tampere. ;)

Tietenkin American on kilohinnaltaan halvempaa.

Voisinpa melkein veikata että täysin samalta linjalta tulee kreat ja samaan tyyliin liukenee. Fastin purkissa on 300g ja American 200 g. Purkki aivan sama mutta eri etiketti. Kummissakin valmistaja Func Food Finland Oy, Tampere. ;)

Tietenkin American on kilohinnaltaan halvempaa.

Tämä on mutuilua mutta eikös se valmistaja ole joku saksalainen firma. Ainakin raaka-aine on saksasta. Ihan en kyllä ymmärrä näitä välikäsijuttuja tässä yhteydessä.

3. latauspäivä menossa. Tänään välipäivä salista niin otanko 20g kreatiinia silti? Vai onko se latausjaksollaki tarkoitus vain ottaa päivinä, jolloin siellä salilla kulkee?

....Tähänkin varmaan vastattu miljoona kertaa, mutta kysyn vielä otetaanko kreaa ylläpitojakson aikana (jos siis ihan ohjeiden mukaan toimitaan ja pidetään lataus jakso) se 5g joka päivä vai vain treenipäivinä? Fastin sivuilla lukee jotain tälläista.. : Voit tehostaa kreatiinin imeytymistä ottamalla osan päivittäisestä kreatiiniannoksestasi ennen voimaharjoitusta tai aamiaisen yhteydessä. Lepopäivinä kreatiinia ei tarvitse ottaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom