Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taitavat lähes kaikki kreatiinit nykyisin olla Creapure-firman tekelettä, ts. samaa jauhoa saa moneen eri hintaan ja erilaisissa pöntöissä. Halvimmillaan taitaa saada alle 20 eurolla kilogramman pöntön, josta kyllä riittää toviksi. Mainostaa en uskalla. Btw. pöntössä/pussissa pitäisi lukea "Creapure (tm)", josta sen voi tunnistaa potentiaalisesti kyseisen saksalaisen valmistajan jauhoksi. Kilpailuhenkiset puhuvat, että jotkut jauhokauppiaat väärentävät tuota tuotemerkkiä omiin myyntiartikkeleihinsa, ts. ei olisi puhtaat jauhot pussissa. Liekö totta?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
voiks kreasta mennä pakki sekasin ? eile alotin ottaa kreaa ja eile illal ja tänä aamul vähä pakki sekasin
Saattaa se mennä mutta aika harvinaista. Mulla oli ekat muutaman päivän latausjaksolla pakki sekaisin sillon ku rupesin käyttämään. Tiedä sitten että johtuko se oikeasti edes kreatiinista.

Kreatiini kolmatta päivää käytössä ja kaks treeni kertaa takana. On se kyllä ihmeellistä tavaraa kun nyt jo sentti tullu hauikseen lisää kokoa :puntti:

Kreatiini kolmatta päivää käytössä ja kaks treeni kertaa takana. On se kyllä ihmeellistä tavaraa kun nyt jo sentti tullu hauikseen lisää kokoa :puntti:
Joo-o, jos oikein arvaan nii aikaisemmin mittasit hauiksen ennen treeniä ja nyt kun käsi oli pumpissa? Ei se sentään mitään ihmeainetta ole :D

Joo-o, jos oikein arvaan nii aikaisemmin mittasit hauiksen ennen treeniä ja nyt kun käsi oli pumpissa? Ei se sentään mitään ihmeainetta ole :D
Molempina kertoina oli lepopäivä ;)

edit: Ainut miinuspuoli on se, et suu kuivuu nopeasti ja täytyy koko ajan juoda

Ei se oo kasvanu.. Se on luultavasti nestettä. kreatiini ei tuo lihasmassaa vaan auttaa jaksamaan paremmin treeneissä ja sitä kautta taas saattaa auttaa myös lihaskasvuun.

käytän nyt 2kk tota putkeen, niin kuinka pitkä tuon tauon täytyy olla et voi taas uudestaan ruveta käyttämään?

Vaikka kuukausi. Ei se ole niin justiinsa, ei se tauko ole edes välttämätön. Minä teen niin että n. 5vk käyttöä ja n. 3vk taukoa.

Olen vuoden jo käyttänyt Mass Recoveryä palkkarina jossa mm. kreatiinit vakiona, mitään haittavaikutuksia en ole huomannut. Kannattaa muistaa kohtuus kaikessa!

voi vittu kusin tuon kreatiinin kanssa... taas todettiin se että pitäs lukea käyttö ohjeet eikä ajatella että. ''kyllä mä osaan'' :D täältä luin että 20g päivässä, latausjakson jälkeen ihmettelin että mikä on ko paino ei nouse ja luin purkin vähän tarkemmin niin pittää ottaa semmonen mittakupillinen 4 kertaa päivässä...

voi vittu kusin tuon kreatiinin kanssa... taas todettiin se että pitäs lukea käyttö ohjeet eikä ajatella että. ''kyllä mä osaan'' :D täältä luin että 20g päivässä, latausjakson jälkeen ihmettelin että mikä on ko paino ei nouse ja luin purkin vähän tarkemmin niin pittää ottaa semmonen mittakupillinen 4 kertaa päivässä...

Eipä tuo latausvaihe niin välttämätön ole, itse alotin kreatiinin käytön niin että sekotin vaan palkkariin 10g kreatiinia ja sen join sitte heti treenin jälkeen.. Yleensä vedän purkillisen kreatiinia ja oon 2-4vko;a ilman sitä ja sitten alotan taas "kreakuurin" ilman mitään latausjaksoja.

eihän se nyt muuten oliskaan ollu niin vakavaa mutta ku tuon Met-Rx Xtreme Creatinen annos koko on 43g, ei se 5g, meni tavaraa hukkaan ja rajusti. :@ no ei se mittään MassNutrionin krea tilaukseen :PPP

Mites toi kreatiini?millon kannattaa ottaa?illalla?aamulla? ja pitääkö ottaa lepopäivinä?
Miltä tämä kuulostaa?
Välipäivinä 1 teelusikallinen noin 5grammaa iltapalalla tai aamupalalla ja treenipäivinä treenin jälkee ja sit siihen valmis palautusjuoma päälle.
Ja miten teil on et onko voimatasot laskenut sen tauon aikana?

Paljonko tulee lisää painoa, kun alottaa käyttää?
Tähän on varmaa vaikea vastata, ja riippuu henkilöstä, mutta nyt jotai suuntaa antavaa tietoa..

ruohonen, tota on kysytty jo sen 24663 kertaa tässä topikissa :) Mutta siis ohjenuora menee jotakuinkin näin:
1.Viisi ensimmäistä päivää vedetään tankkaustyyliin, eli 4x 5g (teelusikallinen) päivän mittaan. Aamu, päivä, iltapäivä, ilta. Tai sitten aamu, ennen treeniä, treenin jälkeen ja ennen illalla vaikkapa ennen nukkumaan menoa.
2.Tankkausjakson jälkeen sitten vedetään kerran päivässä 5g yhdentoista viikon ajan.
3.Ylläpitojakson jälkeen ei kreatiinia neljään viikkoon.
4. Vaiheet 1-3 uudestaan.

Tosin, näitä ohjeita hyvin paljon, mutta eipä pienet heitot ole niin justiinsa. Jotkut vetävät 5-20g pitkin vuotta päivittäin ja jotkut taas noudattavat näitä ohjeita, joita valmistajat (ja muut asiantuntijat) suosittelevat.

-Mikko, Itselläni ei paino noussun lainkaan, mutta teho salilla nousi. Eli kreatiini toimii ainakin mulle.

Itse en kyllä enää käytä kreaa, koska siitä tulee mulle päänsärkyä (painepäänsärkyä tarkemmin sanottuna).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom