Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Elikä kreatiinissa on se latausjakso jolloin otetaan 20g päivässä 5 päivän ajan ja tuossa ohjeessa sanotaan vielä, että ota 5 g ennen aamiaista, ennen harjoittelua, harjoittelun jälkeen ja päivän viimeisellä aterialla, mutta miten on jos ei treenaa joka päivä? Sitten siirrytään 5-6 viikon ylläpito jaksoon jolloin kreaa otetaan 5-10g/päivä, mutta tässä kysymys johon en ole vastausta löytänyt; Otetaanko kreatiinia ihan joka päivä vaikkei treenaisikaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aikaisemmin vetänyt 5g/päivä, nyt jonkun aikaa 10g/päivä, myös välipäivinä, ja kyllä huomaa eron. Rautaa saa lisätä tankoon koko ajan.
Ainakaan American kreatiinissa ei sen kummempia ohjeita ole, kuin että 5g/päivä, annostusta ei saa ylittää... Vetelen siis yliannoksia :hyper:

Miksi muuten Fastin krea on kiteistä, siis kuin sulamatonta sokeria veteen sekoitettunakin, kun taas American on aivan hienoa jauhetta, joka värjää veden aivan valkoiseksi?

Aikaisemmin vetänyt 5g/päivä, nyt jonkun aikaa 10g/päivä, myös välipäivinä, ja kyllä huomaa eron. Rautaa saa lisätä tankoon koko ajan.
Ainakaan American kreatiinissa ei sen kummempia ohjeita ole, kuin että 5g/päivä, annostusta ei saa ylittää... Vetelen siis yliannoksia :hyper:
Onhan noi annostusohjeet kieltämättä aika varovaisia. Grammamääristä mulla ei ole tietoakaan, mutta ennen treeniä ja palkkariin lykkään sellasen niin reippaan kokoisen möykyn kuin mitä teelusikan päälle vaan voi jäädä :D potkii hyvin eikä ole tuntunut missään noin niinkus negatiivisesti.

Joskus kiskoin joka päivä, sitten siirryin käyttämään ennen ja jälkeen treenin. Mitään tuntuvaa eroa en oo huomannut. Saatoin kyllä ennen vetää just noita 5g "lasten annoksia", voisi olla jokapäiväinen kokeilu taas paikallaan.

Ainakaan American kreatiinissa ei sen kummempia ohjeita ole, kuin että 5g/päivä, annostusta ei saa ylittää... ?

No niin tarkistin asian, ja sanotaanhan siinä, että annostus 5-10g, eli aivan ohjeen mukaan..

Enpä minäkään ole punninnut sen kummemmin, kukkurallisia teelusikallisia olen viskonut, yksi kukkurallinen tl pitäisi suunnilleen sen 5g painaa...

Mun paino on 68 ja krea arvo oli viimeks ku katoin niin 92. Joskus vuosi sitten oli noin kuukauden verran aamupahoinvointia luultavasti epäpuhtaasta kreatiinista kun oli jotain halpis merkkiä mutta en voi varmaksi sanoa, muuten ei oo koskaan kreatiinista tullut mitn haittavaikutuksia.

Ja vielä pieni ohje olisi tohon annosteluun että 1 gramma kreatiinia per kymmen paino kilo eli jos painat 80 ja treenaat kovaa niin n. 8 grammaa päivässä kreatiinia. Ja ei se kukkurallinen tee lusikka aina ole 5 grammaa joskus saattaa olla jopa 7-8 grammaa riippuen lusikan muodosta. Itse käytän mittalusikkaa jotta saa mahdollisimman tarkan määrän.

Kertokaas nyt sitten, että paljonkos tuo 5g kreaa on noin teelusikallisissa mitattuna?
Ite on pamahtanu sellasia paukuroita feissiin, että huh huh. Ja on viä normaalia kipeempiä finnejä.

Itsellä ei oo tuullut käytössä mitään haittavaikutuksia, paitsi täysin turhaa nestepöhöä kertynyt jonkun verran aina, joka on hävinnyt ajan saatossa. Parhaan hyödyn kreasta saa niin että ottaa gramman/10kg oma paino, tästä muistaakseni joku aikaisemmin taisi jo kertoakin:D

Ajattelin vaan, et kuinka kauan kreatiini monohydraatin käytön alotuksen jälkeen tulee se nestepöhö? Kuinkakauan käytön lopetuksen jälkeen kestää et se lähtee pois? Siis jos ottaa sen normiannoksen (5g/pv). kuin monta kiloo siit nstepöhöstä tulee lisää?

Joo tää on varmaanki taas tyhmä kysymys :D mutta kysympä silti
oon 15 v ja painan 76 kiloo :D niin onko mun terveellistä vetää kreatiinia :DD
ja kysympä tähän samaan hengenvetoon ku kaverit sano et jos käyttää lisäravinteita eikä liiku niin se kertyy sappikiviks tai jotain :DD heh
en tiä että selittäkääs mulle :D :rock: :rock: :rock: :rock:

Ajattelin vaan, et kuinka kauan kreatiini monohydraatin käytön alotuksen jälkeen tulee se nestepöhö? Kuinkakauan käytön lopetuksen jälkeen kestää et se lähtee pois? Siis jos ottaa sen normiannoksen (5g/pv). kuin monta kiloo siit nstepöhöstä tulee lisää?

Ite sain ilman tota tankkaus jaksoo 3 viikos 2 kiloo lisää ja ne lähti sit tos reilus viikos kokonaan pois. Näin ainakin mul toimi

Joo tää on varmaanki taas tyhmä kysymys :D mutta kysympä silti
oon 15 v ja painan 76 kiloo :D niin onko mun terveellistä vetää kreatiinia :DD
ja kysympä tähän samaan hengenvetoon ku kaverit sano et jos käyttää lisäravinteita eikä liiku niin se kertyy sappikiviks tai jotain :DD heh
en tiä että selittäkääs mulle
Hymiöt vittuun. :D

Ihan terveellistä on käyttää. Luuletko että sitä sulle kaupassa myytäisiin jos vaarallista olisi. Ei Prisman hyllylle päädy mitään tappokamaa.

Lisäravinteista sappikiviä? :eek: Bullshit.

Nyrkkisääntönä kaupasta ei saa vaarallista ainetta ja varsinki jos pysyy annostuksissa. Ja pro käyttäjät sitten tieten vähä "soveltaa" nuita annostuksia.

Nyrkkisääntönä kaupasta ei saa vaarallista ainetta ja varsinki jos pysyy annostuksissa. Ja pro käyttäjät sitten tieten vähä "soveltaa" nuita annostuksia.
No tarviiko edes olla mikään hurja "pro" ? Mä oon edelleen sitä mieltä että ei aina kannata sokeasti tuijottaa noita annostusohjeita vaan kokeilla kaikkea, kun noi kreankin annostusohjeet on ainakin omalla kohdalla ollu hieman alakanttiin. Ja puhun nyt siis yksinomaan kreatiinista, ehkä jotain helvetin ripped fuelia tms ei kannata testailevasti lähteä yliannostelemaan. :jahas:

Mulla ei toi kreatiini oikeen vaikuta mitenkään, mikä on mielestäni aika kumma juttu, kun yleensä oon aika herkkä kaikelle ja muutenki voi olla vähän nestepöhötystä.

Aluksi luulin, että olin saanut väärää tavaraa, kun täällä oltiin kerrottu, että on ihan paskan makuista. Mun mielestä taas ei maistunut juuri miltään ja mä oon hullu nirso.

Sitten myös ihmetytti, kun sanottiin että saattaa aluksi tulla tankkausjaksolla mahakipuja varsinkin jos ei juo tarpeeksi. Mulla on ollu aina herkkä vatsa mutta mitään ei tapahtunut. Sitten yritin oikeen pakolla saada mahaa kipeäksi kaksin tai kolmikertaisilla annoksilla (ja viimeisissä kokeiluissa myös vähällä vedellä), mutta en saanut mitään aikaiseksi. Pöhötystäkään ei tullut tai painon nousua. Myöskään treenipainot eivät nousseet tavallista paremmin. Ja tein ihan täällä annettujen ohjeiden mukaan aluksi aika pitkään, mutta sitten aloitin omat testini, kun en mitään huomannut.

Noh nykyään käytän sitä välillä, placebo-hakuisesti.:david: :D

Monella tuntuu toimivan, mutta mulla ei jostain syystä...:jahas:

Pakkikselta hankin, ettei pitäis kamassa mitään kummaa olla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom