Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

juu

juu onhan sellanenki tyyli että jättää tankkausvaiheen kokonaan pois ja siirtyy suoraan ylläpitoon (10g päivässä).

niin ja itse siis käytän FAST:in CREATINE 100%

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
elikkä jos nyt alotan 20g päivässä viiden päivän ajan niin eikö sitä 20g voi vetää kerralla eli pitää jakaa moneen annokseen?

juu

elikkä jos nyt alotan 20g päivässä viiden päivän ajan niin eikö sitä 20g voi vetää kerralla eli pitää jakaa moneen annokseen?

juu, jakaa pitäs.. :)
otat aina sen 5g kerralla..

seuraavasti esim;
5g aamiaisel
5g 30-45min ennen treenii
5g heti treenin jälkee
5g illallisel

näin itsekin teen. :)

:piis:

Haittaako jos ei pidä ollenkaan latausjaksoa? Eli ottaa vaan normaalisti salin jälkeen palkkariin sen ~5g, minkä olen aina ottanutkin.

Haittaako jos ei pidä ollenkaan latausjaksoa? Eli ottaa vaan normaalisti salin jälkeen palkkariin sen ~5g, minkä olen aina ottanutkin.

ei latausjakso ole pakollinen, toimii tuolla sinunkin tavallasi.

:offtopic:
Kumpi kreatiini on parempi Fastin kreatiini vai wrangen Crea-Power -kreatiinipuriste nappulat tai wrangen Crea-Power -kreatiinijauhe 100%?

Ainakin mitä tuota fastin kreatiiniä olen käyttänyt niin se maistuu pirun pahalta, mutta toimii kylläkin ja tuo tuloksia:thumbs:
On ollut siinä seassa proteiinit, ilman niitä sitä ei joisi petokaan:lol2:

Ainakin mitä tuota fastin kreatiiniä olen käyttänyt niin se maistuu pirun pahalta, mutta toimii kylläkin ja tuo tuloksia:thumbs:

Nakkaa se lusikallisen krea-jauhoa kielen päälle, vettä perään ja nielaiset nopeasti niin ei kerkeä maistua pahemmin.

juu

Kumpi kreatiini on parempi Fastin kreatiini vai wrangen Crea-Power -kreatiinipuriste nappulat tai wrangen Crea-Power -kreatiinijauhe 100%?

jos maistuu fastin krea pahalta niin sekota se mansikkamehuun ;)
niin mä ite teen :D en kertaakaa oo protskuihi viel sekottanu :)

ostin nyt tollasen 300g fastin krea(100%) pakkauksen ja ajattelin alkaa vetämään sitä niinku paketissa lukee eli 5 päivän latausjakso 20g/päivä jne...
mihin tuota ainetta olisi paras sekoittaa? suoraan veteen? ja painan noin 70kg että onko tuo 20g/p liian paljon?
niin ja tosiaan vedän krean yhteydessä myös hera80 + malto6 juomaa (salin päätteeksi)

ja vinkit ovat aina tervetulleita(semi alottelija kun olen) 1,5v salia takana .

Täh :jahas: , toihan on melkein maustamattoman makuista ja menee sellaisenaan sekoitettuna vesilasiin alas.

Käytin itse uskollisesti kreatiinia 7 vuoden ajan mm. seuraavilla systeemeillä:

-2g/vrk useita kuukausia
-5g/vrk useita kuukausia
-10g/vrk useita kuukausia
-10g/vrk 2kk on - 1kk off syklityksellä
-treenipäivinä 10g - lepopäivinä 0g
-tankkausmenetelmällä: 5pvää(20g) jonka jälkeen ylläpitoa(7g)
-6kk on - 6kk off
-ym.

Nyt olen ollut kaksi vuotta ilman kreatiinia, koska siitä ei todellakaan ollut mainittavaa hyötyä mulle.

Uskoisinkin, että kreatiinin hyöty riippuu oman kehon kreatiinin tuotannosta ja ruokavaliosta.
Toisilla toimii, toisilla ei.
Jos kreatiini potkii mielettömästi on toisena boosterina yleensä placebo.:)

juu

ostin nyt tollasen 300g fastin krea(100%) pakkauksen ja ajattelin alkaa vetämään sitä niinku paketissa lukee eli 5 päivän latausjakso 20g/päivä jne...
mihin tuota ainetta olisi paras sekoittaa? suoraan veteen? ja painan noin 70kg että onko tuo 20g/p liian paljon?
niin ja tosiaan vedän krean yhteydessä myös hera80 + malto6 juomaa (salin päätteeksi)

ja vinkit ovat aina tervetulleita(semi alottelija kun olen) 1,5v salia takana .
sekoita aine vaikka mansikkamehuun, niin teen minä (eli veteen sekotettava mansikkamehu). hyvält maistuu ja toimii. itseki painoin 72kg ku otin ekan kreatiinitankkauksen. 20g/pvä on ihan sopiva :)

Nyt olen ollut kaksi vuotta ilman kreatiinia, koska siitä ei todellakaan ollut mainittavaa hyötyä mulle.

Joo ihan sama homma mulla. Vuoden verran sitä nyt kiskonu ja ei siitä nyt oikeestaa mitään hyötyä ole ollut. Paino on alussa noussu nesteenkertymisen vuoksi, mutta ei siitä muuta hyötyä ole ollut paitsi ekan "kuurin" placebo vaikutukset. Täytyy sitten jättää krea pois kuvioista ku purkki loppuu, jollei joku hyväsydämminen maksa siitä ensin hyvää hintaa.

Kannattaako aloittaa tuo latausjakso nyt, kun viikon päästä tulis kumminkin sitten parin viikon tauko minkä aikana en ottaisi ollenkaan, jonka jälkeen voisin jatkaa tuota ylläpitojaksoa? Eli ehtisin käyttää sen 5 päivää, 20g päivässä. Vaiko siirtääkö koko aloitus joulun jälkeen, vai miten olis nyt järkevintä? Tekis vaan kovasti mieli jo ennen joulua aloittaa. Aiemmin en ole käyttänyt ollenkaan.

Kannattaako lepopäivinä ylläpitojaksolla ottaa tuo 5-10g aamusta vai illasta ja ruokailun jälkeen vai ennen? Ihan vaan tiivistemehuun aattelin sekoittaa.

Kiitos jos joku jaksaa vastata.

Tuossahan oli toisessa threadissa juttua että nykyään ei enää suositellakkaan tankkausta välttämättä vaan jatkuvaa kreatiinin saantia esim. palkkarin mukana.... Yritän löytää linkin.

Eli voisin siis aloittaa vaikka tänään sillä 5-10g annoksella, jatkaa sitä viikon, jonka jälkeen siis se kahden viikon paussi joulureissun vuoksi. Sitten jatkaisin taas tuolla 5-10g päivätahdilla. Eli tauon pitäminen ei vaikuttaisi asiaan mitenkään, jos nyt oikein ymmärsin.

Kyllä alottaisin itse ainakin vasta ton sun joulureissus jälkeen. Ainakin jos tankkauksen vedät niin se tankkaus ei enää hyödytä mitään sen reissus jälkeen, joten joutuisit ottamaan uuden tankkauksen joka tapauksessa.

Mikäs juttu toi on ettei muka tankkaust enää tarvittais? monohydraateistahan on puhe?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom