Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Aloittelin tuossa noin 6kk tauon jälkeen taas kreatiinin käytön ostamalla purkillisen Leaderin kreaa. Tällä kertaa yllättävänä sivuvaikutuksena krean nauttiminen aiheuttaa lähes välittömästi muutaman tunnin kestävän päänsäryn ja vatsakivun. Aiemmin moista ongelmaa ei ole ollut. Ajattelin ensiksi että kyseessä on vain sattumaa, mutta nyt sama ilmiö on toistunut jo neljättä päivää, aina kreatiinin nauttimisen jälkeen. Saas nähdä kauanko menee että elimistö tottuu tähän tavaraan.

Suunnilleen 9-10 päivää meni että päänsäryt loppuivat. Ihan hyvin tuntuu krea potkivan, joskin aivan järjetön hiki tulee suunnilleen pelkästä paikallaan istumisesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aloittelin tuossa noin 6kk tauon jälkeen taas kreatiinin käytön ostamalla purkillisen Leaderin kreaa. Tällä kertaa yllättävänä sivuvaikutuksena krean nauttiminen aiheuttaa lähes välittömästi muutaman tunnin kestävän päänsäryn ja vatsakivun. Aiemmin moista ongelmaa ei ole ollut. Ajattelin ensiksi että kyseessä on vain sattumaa, mutta nyt sama ilmiö on toistunut jo neljättä päivää, aina kreatiinin nauttimisen jälkeen. Saas nähdä kauanko menee että elimistö tottuu tähän tavaraan.

eipä mulla kyllä mitään päänsäärkyy tms oireita ole tullut, positiivisia vaan. :rock:

onko joku kokeillut leaderin 100% creatine puryvatea? itsellä nyt 6kk kokeilu päällä. paino tippunut 4kg ja tulokset nousut ihan kivasti :rock:

Snadia hedaria

Jonkunnäköinen päänsärky tulee, kun ei ota ajallaan creaa. Hikoiluttaa snadisti enemmän kuin normaalisti tai sitten johtuu keleistä.

Voiko krean aiheuttaman naamapöhön häviämistä nopeuttaa millään, esim juomalla enemmän tai saunomalla? Ajattelin lähinnä tulevaisuutta, joskus tulee kuitenkin jotain kekkereitä yms missä ei haluaisi näyttää hamsterilta...vaikka ihan söpöjähän ne on. Kauanko tuossa krean lopettamisessa menee yleensä, että kroppa palautuu normaalitilaan?

en jaksannu koko juttua lukee mut kysymys
kreatiinin käyttö aiheuttaa elohiiriä(onk tolle virallista nimeä lihakset nykii)
ni mistä toi johtuu....mulla hauiksessa ja silmäkulmassa
onko muilla kokemuksia

kreatiinin käyttö aiheuttaa elohiiriä(onk tolle virallista nimeä lihakset nykii)
onko muilla kokemuksia

Syö mangnesiumia niin helpottaa elohiiret. Pähkinöissä on aika paljon tai sitten ostat mangnesium tabletteja mitkä on aika halpoja.

kiitos vinkistä olen syönyt nyt pähkinöitä n.kk ja en tosiaan ole huomannut nykimisiä
osaatko vielä kertoa miksi

Siis mitä helvettiä, täällä on tehty tommosesta perusjauhosta saatanasta jumalaan verrattavissa olevaa ainetta. Sen jälkeen hihkutaan hifikrean perään jonka jonka hyöty vrt paskakreaan on minimaalinen.

Itsellä koko kreatiinin käytön idea liittyy siihen että se kerää sitä nestettä vähän enemmän, varsinkin jos dieettaa niin dieetin loppupuolella olo on vähän heikompi ja rasvaa kun on vähemmän niin se lisäneste on bonusta kun tekee kyykkyjä tms kovaa, vähentää nivelkipuja.

Pidemmän paussin jälkeen huomasin että krean käytön aloitettuani hikoilin vähän enemmän, tehoja oli vähän enemmän ja haittavaikutuksista ainut oli kuunaama mutta ruma kun perse on muutenkin niin ei pikku pöhö paljoa pahenna. Käytettyä tulee purkki kerrallaan, pienellä tankkauksella eka ja sitten 5-15g palkkariin. Ei se mitää ihmepulveria ole eikä se ketään seisomalta tapa.

edit: Elohiiret ja krampit johtuvat tietääkseni siitä että magnesiumia ja sinkkiä(?) puuttuu kehosta tai nautit liian vähän nestettä. Kreatiinia kun käyttää niin ainakin itseä hikoiluttaa hiukkasen enemmän.

onko muilla kokemuksia

Jos ei pelkkä magnesium auta, kokeile lisäksi b-vitamiinia. Mulla oli pirun inhottava elohiiri silmäkulmassa pari viikkoa, eikä pelkällä magnesiumilla lopettanu nykimistään. B-vitamiinia kehiin ja pikkuhiljaa se meni sitten ohi.

Ei se elohiiri varmaan kreatiinin käytöstä johdu, vaan just magnesiumin ja b-vitamiinin puutteesta. Kai???

Itse sanoisin magnesiumin puuttesta. Johtuuhan esim. suonen vedotkin magnesiumin puutteesta.

Kreatiini haittavaikutuksista en ole kylla kuullut muuta kun sen nesteen kertymisen, mutta sillon voi pienentaa vahan annosta ja antaa elimiston ensin tottua tuotteeseen ja nostaa sitten maaraa n.10g:an paivassa kun ei enaa karry niin paljoa nestetta.
Karnitiinista taas mainitaan etta munuaisvaurioiset eivat saisi sita kayttaa.
Voi olla etta niitten kesken on jollain menneet nimet sekaisin...?? :rolleyes:

Mites kreatiinin käyttö alkoholin kanssa? Nyt on tässä latausjakso meneillään ja ajattelin näin lauantain kunniaks sipasta 12-packin huiviin..
Meneekö kreatiinin popsiminen ihan hukkaan?

Mites muuten ku meikästä tuntuu että massu ei oikein tykkää kreatiinista, tulee sellanen kova ja välillä kivistävä olo mahaan. Kuulin liikunnan opettajalta että joidenkin maha ei kestä ollenkaan kreatiinia, voi kuulemma tulla mahahaava tms. En oo tosiaan kauaa edes vielä käyttänyt, ja nyt jo tuntuu ettei taida maha tykätä. Neuvoja?

Mites muuten ku meikästä tuntuu että massu ei oikein tykkää kreatiinista, tulee sellanen kova ja välillä kivistävä olo mahaan. Kuulin liikunnan opettajalta että joidenkin maha ei kestä ollenkaan kreatiinia, voi kuulemma tulla mahahaava tms. En oo tosiaan kauaa edes vielä käyttänyt, ja nyt jo tuntuu ettei taida maha tykätä. Neuvoja?

tyhmä kysymys, mutta ootko ottanut sitä ns. tyhjään mahaan? Itselläkin on tullut ns. vatsan väänteitä silloin..

Mites kreatiinin käyttö alkoholin kanssa? Nyt on tässä latausjakso meneillään ja ajattelin näin lauantain kunniaks sipasta 12-packin huiviin..
Meneekö kreatiinin popsiminen ihan hukkaan?

Ei se hukkaan mene, muutakun nesteitä lähtee. Ja eihän ala-ikäiset juo:evil: :D

E: myöhässä :)

tyhmä kysymys, mutta ootko ottanut sitä ns. tyhjään mahaan? Itselläkin on tullut ns. vatsan väänteitä silloin..

Empä nyt sanois että tyhjään, tietysti olinhan mä varmasti vähän yli pari tuntia syömättä ollut kun palkkarissa sen tänään vedin, ja vatsaa rupes vääntää. Ja kyl mä muistelisin että ainaku oon kreatiini annoksen ottanu ni vähemmän tai enemmän tulee omituinen olo mahaan, en osaa selittää sitä sen tarkemmin.

Moro.en koko ketjua lukenut mutta kysäisen kuitenkin sen verran että ennen ei verikokeissa ole ollut munuais arvoissa mitään ihmeellistä mutta nyt parin 300g kreatiini purkin jälkeen oli munuais arvot koholla,muistaakseni 119.niin ja pidin taukoa kuukauden purnukoiden välillä.päiväannokset hyvin pieniä eli n 5g.salilla käynyt n 1,5v. onkohan parasta lopettaa kokonaan kreatiinin käyttö vai onko tuo normaalia ??

Moro.en koko ketjua lukenut mutta kysäisen kuitenkin sen verran että ennen ei verikokeissa ole ollut munuais arvoissa mitään ihmeellistä mutta nyt parin 300g kreatiini purkin jälkeen oli munuais arvot koholla,muistaakseni 119.niin ja pidin taukoa kuukauden purnukoiden välillä.päiväannokset hyvin pieniä eli n 5g.salilla käynyt n 1,5v. onkohan parasta lopettaa kokonaan kreatiinin käyttö vai onko tuo normaalia ??
Olisi kannattanut lukea tätä ketjua enemmän kuin vain vähän alusta, niin tietäisit jo vastauksen tuohon kysymykseesi... :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom