Kreatiini: sen käyttö ja haittavaikutukset

Onko muuten 5ml kreatiinia = 5g?? Purkin mukana on mitta johon mahtuu 5ml.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
näitä sivuja on nyt kertyny niin paljon etten jaksa selaa tarkemmin, niin kysyn nyt.

onko kreatiineja paljonki erillaisia???? itse vasta pari kk kunnolla treenannu nytten ja ostin ekaa kertaa kreatiinii ja siin purkis lukee näin:

"2g jauhetta sekoitetaan kerran päivässä 3-5dl:aan hiilihydraattipitoista nestettä. Annostusta ei saa ylittää."

tuntuu jotenki hassulta että purkissa sanotaan 2g ja sitten joka paikassa puhutaan 20g.. mielestäni määrät eroaa aika dramaattisesti toisistaan. eli onks jotain eri "vahvusii" kreatiineja yms?

jauhe on Creapure 100% creatine, tommonen 300g pönikkä.

ja tuleeko sama efekti jos ei tankkaa sitä sitä 20g päivässä vaan ottaa vaikka 5g/päivä ja pidemmällä aikavälillä?

Onko tässä piiitkässä thredissä jo juteltu karnosiinin ja fosfoseriinin kreatiinin vaikutusta tehostavista efekteistä? Jaa että markkinamiesten paskapuheita...

Niin pitkä tredi, ettei oo kyenny kokonaa lukemaan, mutta onko puhetta ollut jo siitä, että ainaki meikäläinen saa kreatiinikuurilla jatkuvasti rampata kusella. Ja auta armias jos tankkausvaiheessa otat kaljaa!!! Tottakai se vaikuttaa asiaan, että myös vastaavasti on koko ajan jano, mutta kuitenki, ei kovin terveeltä tunnu että reilu parikymppinen saa rampata 1-2 kertaa yössä kusella, ja joka ikinen yö. Muutamia päiviä kreatiinin lopettamisen jälkeen tilanne suhteellisen radikaalisti aina rauhottuu. Sikäli uskon näihin juttuihin,että johan tossa luulis munuaiset kovilla olevan...

Ohan tostakin puhetta ollut. JA tottakai kun käytät kreaa, juot enemmän, joten virtsaakin erittyy enemmän :)

Nyt ostin eka kerran tuollasta american creatinea 300g purkin. Niin pitääkö sen latausjakson ajan ottaa joka päivä se 20g? Siis, myös ei-reenipäivinä? Ja mites se sillon otetaa, ku purkissa lukee 5g ennen aamiaista, ennen ja jälkeen treenin ja päivän viimeisellä aterialla. Ja vielä sellane juttu et minkä kanssa tuo kannattaa ottaa, treeneissä palkkarin? muuten esim. veden, vai?

Pitää jos uskoo tähän latausjaksoon. Jotkut myös jättävät latausjaksot pois ja syövät saman verran joka päivä. Palkkarin seassa kyllä.

Kyl mä periaattessa sen tiesin, mutta jos treenipäivinä otetaan ennen ja jälkee treenin, niin milloin nuo kaksi kertaa otetaan lepopäivänä? vai onko väliä?

Kyl mä periaattessa sen tiesin, mutta jos treenipäivinä otetaan ennen ja jälkee treenin, niin milloin nuo kaksi kertaa otetaan lepopäivänä? vai onko väliä?

Itse ottaisin aamulla tyhjään vatsaan jonkun nesteen ja hiilihydraatin kanssa ja päivällä vaikkapa ruuan kanssa alas.

juu

ite vedän kreatiinit aina sillai että otan 20g päiväs viiden päivän ajan, jolloin myös treenaan viidesti viikossa :)

enne aamiaista 5g, 30-45min enne treenii 5g, 5g välittömästi treenin jälkee, 5g illallisella(koostuu esim. leivästä ja/tai jugurtista sekä sitten siitä kreatiinijuomasta)

ja treenin jälkee sillai että eriksee palkkari ja erikseen kreatiinijuoma, niinku ennen treeniäkin :)

eikö kellään ole tietoa?

Mä tankkasin neljä teelusikallista viiden päivän ajan ja palautusjuoman tai muuten vaa protskudrinksun seassa. Nyt sitten lepopäivinä protskujen tai sitten ihan vaa kaakaon seassa ni ei ees maistu miltää. Mittana käytän sellasta oikeaa teelusikka-mittaa ja luulen että kukkurallinen siinä on noin 5g kreaa.

Suomi24 heittää välillä porukka läpällä jotain ihan ihme juttuja. Tuollakin luki, että kun kaveri alko käyttämään kreatiinia, niin muuttui ihan eri ihmiseksi. Just. Kohta varmaan kauheat agret ja raget päällä heittelee kavereita poikki ja pinoon ja liiteriin nakkikiskan jonossa lauantai-iltana.

sanokaapa miks ufs creatine 200g pussissa lukee mulla että: sekoita 5g veden tai mehun kanssa. ilmoitettua suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää! ja luin että jotku vetää 20grammaaki?

juu

sanokaapa miks ufs creatine 200g pussissa lukee mulla että: sekoita 5g veden tai mehun kanssa. ilmoitettua suositeltua vuorokausiannosta ei saa ylittää! ja luin että jotku vetää 20grammaaki?
hahahaha :D ite vedän tankkaustyyliin eli 20g päiväs viiden päivän ajan.

jonka jälkee otan viiden viikon ylläpito jakson jolloin otan 10g päivässä.

toi ohje on varmaa siis ettei saa ottaa enempää ku 5g KERRALLA!(?) :)
vai lukeeks siel iha oikeesti että muka sais ottaa vaa 5g vuorokaudes? :hyper:

Lukeehan noissa joo,vissiin jonku viraston määräys sekin.Mutta tota asiaa on käsitelty jo niin monesti että luulis olevan selvää.Mun mielestä toi Bomberin annostusohje on ihan hyvä.Mutta onhan niitä eri tapoja ottaa.Mulla on nyt käytössä toi 3 teho kreatiini,jossa on kolmea eri kreatiinia mutta on ollu toi treenivire niin huono etten osaa sanoa onko tosta mitään apua.Taidan siirtyä normaaliin monohydraattiin,vaikka jossain vaiheessa kyllä ajattelin testata v-12 tai erästä Scitecin valmistetta joka vaikuttais samantapaiselta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom