Kotisali

joo sori jos olen nyt sanonut jotain väärin :) en halua alkaa tappelee näistä asioista. halusin vain ilmaista kuitenkin mielipiteeni. tietenkin vapaat painot on hyvät moneen lihas treeniin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tällä hetkellä löytyy kotoa:

- Penkki, jossa myös kyykkyteline, varmistusraudat, vaakatasossa "pec deck", hauislauta, ylätalja ja jalantreenaushärpäke.
- Levyjä pari sataa kiloa.
- 2 levytankoa, vinotanko ja kaksi käsipainotankoa
- 2 kahvakuulaa, 16kg

Lisäksi ylimääräinen penkki, josta pitäisi päästä eroon kun tuo uusi on parempi...

Niin ja itsellänihän on:

-Itsetehty "kyykkyteline" (vitun matala) ja siihen kiinnitettävä penkki
-Compact Olympic Bar 220cm, 20kg, 50mm päät
-3kpl kierrelukollisia kp-tankoja. 2x25mm päillä 2,5kg/kpl sekä 1xalle25mm n.3kg
-Kp-levyjä 25mm päille 15kg ja alle25mm 12kg
-50mm päille levyjä 107,5 kg
-Leuanvetotanko
-Painovyö itsetehty vyöstä ja kettingistä

Otetreenivehkeet:
-Coc #1 ja #2
-2xpyyhkeet roikkumista varten
-Painoankkuri itsetehty 0,5kg
-Kisko mauistaakseni 4kg
-6mm, 42mm ja 102mm pinch-palikat puusta itsetehdyt
-Hub-palikka vanerista ja kiekosta

Tosin ton telineen tilalle olen ajatellut ostaa joko wrangelta sen kyykkytelineen tai iivilin mainitseman power rackin.

Sekä lisää otetreenivehkeitä on suunnitteilla.

Lol. Julkisilla kuntosaleilla kaikki ovatkin huippukunnossa! Ja toki juoksumatolla, soutulaitteella ja vatsalihaksilla pääsee jo pitkälle! :D

Teetkö niillä hyvillä käsipainoilla lähinna hauviskäätöä? Täysiä? :D

Juu, eikä vahingossakaan pääse kehittymään mitään motorisia kykyjä , että voisi tehdä jotain funktionaalisiakin liikkeitä. Ja juoksumatto ja soutulaite on kyllä hienoja laitteita, joissa oppii tekeen oikein! Mieti jos alkais juokseen eka ulkona vaikka pururadalla tai soutelis järvellä! Mitähän siitäkin tulis kun ei laitteet pakottais tekeen oikein... :D

anteeksi vaan mutta ei julkisilla kuntosaleilla ole kaikki huippukunnossa. sinun mielipide kuulostaa aika idioottimaiselta anteeksi vain. miksi kuntolaitteita edes tehdään jos niillä ei voisi saada itseään HUIPPUKUNTOON?! luuletko tietäväsi muka niin paljon niistä että voisit sanoa jotain? voin kuule sanoa että olet pahasti väärässä. eihän kuntolaitteita tehdä jos niillä ei pystyttäisi kehittämään itseään.

Onko jollakulla käytössä harjoittelu.netin myymä kyykkyhäkki? Se on nimittäin halpa, varsinkin jos ostaa pakettina tangon ja lätkäsetin kanssa.

Kaikella ystävyydellä veepee08, kannattaa opiskella näistä vastusharjoitteluasioista vielä lisää, ennen kuin rupeaa vääntämään laitteet vs. vapaat painot aiheesta. Siitä on tälläkin palstalla puhuttu muutamassakin ketjussa ummet ja lammet jo vuosia sitten, joten hakua kehiin.

mutta aivan typerää väittää etteikö kuntolaitteila voisi saada huippukuntoa itselleen. eihän siinä ole mitään järkeä ja vapaat painot nyt vaan kehittää yhtä lihasta kerrallaan kun taas laitteilla saa monta lihasta kerrallaan! pitäähän tuo nyt käsittää.

ethän sinä voi vapailla painoilla vääntää niin paljon lihasta kerralla kun voit esim soutulaitteella. itse olen joskus paljon soutulaitteella treenaillut. vetänyt semmoista 2000 pari kertaa päiväs kovalla vastuksella ja voin sanoa että kyllä treenaa paremmin kun vapailla painoilla.

anteeksi vaan mutta ei julkisilla kuntosaleilla ole kaikki huippukunnossa. sinun mielipide kuulostaa aika idioottimaiselta anteeksi vain. miksi kuntolaitteita edes tehdään jos niillä ei voisi saada itseään HUIPPUKUNTOON?! luuletko tietäväsi muka niin paljon niistä että voisit sanoa jotain? voin kuule sanoa että olet pahasti väärässä. eihän kuntolaitteita tehdä jos niillä ei pystyttäisi kehittämään itseään.

Odota vaan kun tajuat että vapailla painoilla yhdistettynä muutamaan laitteeseen kehittyy huomattavasti paremmin kuin pelkillä hilavitkuttimilla... Laitteilla kun on vielä se paha puoli että tarvis reenata kaikki lihat erikseen kun taas vapailla painoilla tulee paljon epäsuoraa rasitusta ja tukilihasto vahvenee myös! :kippis1:

ethän sinä voi vapailla painoilla vääntää niin paljon lihasta kerralla kun voit esim soutulaitteella. itse olen joskus paljon soutulaitteella treenaillut. vetänyt semmoista 2000 pari kertaa päiväs kovalla vastuksella ja voin sanoa että kyllä treenaa paremmin kun vapailla painoilla.

Tää on taas näitä: teen tuhat toistoa vatsalihaksille niin kohta ne on supervahvat :david:

Odota vaan kun tajuat että vapailla painoilla yhdistettynä muutamaan laitteeseen kehittyy huomattavasti paremmin kuin pelkillä hilavitkuttimilla... Laitteilla kun on vielä se paha puoli että tarvis reenata kaikki lihat erikseen kun taas vapailla painoilla tulee paljon epäsuoraa rasitusta ja tukilihasto vahvenee myös! :kippis1:

niin no kyllähän sitä mielummin ensin kuntolaitteilla ja sit vapailla painoilla.

veepee08: Ne salilaitteet on olemassa siellä saleilla sen takia että niillä on helpompi tehdä ja näin ollen sali saa enemmän asiakkaita. Jos taas ajatellaan asiaa voiman, lihaskunnon, lihasmassan tai minkä tahansa asian kannalta, on vapailla painoilla tehtävä treeni paljon tehokkaampaa. On olemassa toki hyviäkin laitteita, joilla omaa treeniä voi täydentää, mutta tuloksekas treeni perustuu aina vapailla painoilla tehtäviin liikkeisiin. Vapailla painoilla saa AINA monipuolisempaa rasitusta lihakselle, laitteisiin verrattuna. Mitä tulee juoksumattoihin, soutulaitteisiin yms. värkkeihin niin nehän ovat lähinnä aerobiseen liikuntaan tehtyjä apuvälineitä, eikä todellakaan mihinkään lihasten treenaamiseen. Toki siellä lihakset työtä tekee, mutta aerobinen harjoittelu on muusta lihaskuntoharjoittelusta erikseen.

mutta aivan typerää väittää etteikö kuntolaitteila voisi saada huippukuntoa itselleen. eihän siinä ole mitään järkeä ja vapaat painot nyt vaan kehittää yhtä lihasta kerrallaan kun taas laitteilla saa monta lihasta kerrallaan! pitäähän tuo nyt käsittää.

No tuohan on melkoista schaibaa jo. Luullakseni kaikki ovat samaa mieltä siitä, että nimenomaan vapailla painoilla saa useampaa lihasta treenattua kerrallaan, eikä laitteilla.

...sinun mielipide kuulostaa aika idioottimaiselta anteeksi vain...
Nyt kannattaa ihan hetki vetää henkeä ja tutustua asioihin kunnolla, ennenkuin käyt enempää kovin suurina totuuksina noita mielipiteitäsi julistamaan. Olet nimittäin nyt hiukan hukassa mielipiteinesi eivätkä ne muutu sen oikeammiksi, vaikka kuinka väittäisit vastaan.

pitäskö nyt itkeä vai nauraa.

en tarkoittanutkaan että pelkästään niillä vaan monenlaisilla laitteilla MYÖS painoja apuna käyttäen. eiköhän se nyt tullut selväksi :D

No kun niin se ei mene. Järjestäen joka äijä niistä on luonut pohjansa tangolla ja käsipainoilla tehtävillä perusliikkeillä. Vehkeet pienen pienessä sivuosassa.

Oma kotisali olisi kiva toteuttaa.. Mutta ei ole tilaa ja ei ole rahaa :(

ite tässä oon heittäny sohvan ja yhen tuolinki pois että sais tilaa. :D rahaa ei ole kyllä nyt itselläkään mutta eiköhän se tässä ala paranee ja eihän sitä tarvi kalliita ostaa vaikka painot kyllä maksaa aika mukavasti :(

ite tässä oon heittäny sohvan ja yhen tuolinki pois että sais tilaa. :D rahaa ei ole kyllä nyt itselläkään mutta eiköhän se tässä ala paranee ja eihän sitä tarvi kalliita ostaa vaikka painot kyllä maksaa aika mukavasti :(

no miksi oot ne sohvat ja muut nyt jo heittäny helvettiin jos ei vielä ole edes rahaa ostaa punttikamoja? =D clever.:worship:

no miksi oot ne sohvat ja muut nyt jo heittäny helvettiin jos ei vielä ole edes rahaa ostaa punttikamoja? =D clever.:worship:

mulle tulee kaks uutta nahkatuolia :D saan ne ihan ilmaiseksi. tilaa onneks nyt löytyy ja jos tarvitsee niin siirtää tuoleja syrjään ja laittaa punttipenkkiä tilalle.

itelläki yksiö eka kämppä ja vappuna siivosin että pitäis mahtua punttipenkkiä ja semmosta pientä. sitten vaan että viel massii löytys joku päivä :D noo mikäpä kiire täs on kun on aikaa. muutenkin nyt vähän semmost ettei ehtis täysillä panostaa treenaamiseen ku kouluki viel mut onneks parin viikos pääst valmistun ja sit ku on armys niin sit pikku hiljaa lähtä rakentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom