Hinta on ainakin todella kova,lue:ei mitään järkeä.
Joku metallifirma tekee varmaan alta puolen hinnan tuon saman häkkyrän.
Öh, toi on halvin, mitä olen kaupallisesti myynnissä olevia nähnyt. Mistä sä ton kalliin hinnan sait? Pelkkä häkki olisi 299€ ja pakettina häkki + tanko + 120kg lätkiä lukkoineen 699€ = erittäin halpa.
Eräällä saitilla myydään "pakettitarjouksena" kyykkyhäkki ja penkki 1290€, tosin laatu on siinä paketissa huippuluokkaa, sen tiedän. Muualla on vähän alle 400€ ja 450€ myynnissä häkkejä, vähän aiemmin mainittua hepposempia tosin. Siihen tasapenkki maksaisi noin 250€ lisää halvimmillaan, siis nettikaupasta tilattuna. Jep, paljon matalampi summa on kyseessä, kuin 1290€, mutta noiden halvempien laadusta ja käytettävyydestä ei mulla ole mitään tietoa.
Kysyin metallialan ammattilaiselta, mitä suunnilleen maksavat kyykkyhäkin materiaalit tällä hetkellä. Arvioi, että noin 200€. Siihen jos laskee ammattilaiset työnhinnan, tellit, lellit ja alvit, niin olen varma, että ollaan vähintään siellä 400€ tietämissä. Metallialan firmassa varsinkin mennään varmasti työn jne. hinnoittelussa virallisen kaavan mukaan. Toki jos sattuisi tuntemaan jonkun metalliduunarin, joka voisi tehdä vaikkapa pimeänä, saisi työn osuuden halvemmalla, mutta mitenkäs siinä tilanteessa toi vastuukysymys? Eli jos joskus vaikka jäisi häkin pettämisen takia kyykkyrautojen alle ja selkä paskana, niin kenen on vastuu? Noh, mun tietenkin vain ja ainoastaan ja vitutuksen ja kustannukset kattaisin ihan täysin itse. Sen sijaan kaupallisesti myytävissä tod.näk. luvataan häkin kestävän kilomäärä erittäinkin paljon alakanttiin, että teline kestää moisen kilomäärän erittäin helposti ja vuosien ajan.
Sitten taas jos amiskalla teetättää, voiko olla mitään takeita laadusta? Opiskelijat sen kumminkin tekevät. Ite ostaisin mielellään tässä tilanteessa kerralla sellaisen, että tiedän voivain tehdä maksimikyykky- ja penkkipunnerrusreenin 100% turvallisin mielin, että mikään hitsisauma tai muu kiinnitys ei kertakaikkiaan petä. Siksi päädyn tod.näk. tohon kalleimpaan vaihtoehtoon, koska tiedän sen laadun olevan erinomainen, kuten myös käytettävyyden. Olen ko häkkiä ja penkkiä käyttänyt reeneissä aikoinaan ja parempaa ei ole oikeastaan tullut vastaan.