Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ukko-jooseppi: Tuonkaltaiset vekottimet ovat niin lyhytikäisiä että ei niitä kyllä kannata ostaa. Kestää vain 100kg nuo telineet sekä rautaa että miestä. Se kertoo jo paljon kestävyydestä. Vuosi-pari treeniä ja tuo joutaa vaateripustimeksi. Lisäksi kun tuota ei voi kyykkytelineenä käyttää, niin ei sillä hirveän paljon iloa ole.

Mulla oli joskus tollanen halpa penkki ja muistaakseni 100kg jäi joskus rinnalle josta pyöräytin sen syliin itse samaan aikaan nousten istumaan jolloin penkki petti ja painui kasaan. Siinä sitä sit oli punnertamista että pääsi ylös sieltä "kyykystä" naurultaan tuon painon kanssa. Jos vähänkään vakavempaa innostusta on niin jättäisin noi väliin ja sijoittaisin hieman parempaan telineseen. Irrallinen penkki ja pukit olis mun valinta ja räkki ja penkki sit jos rahaa löytyy enemmän.

No niin. Näyttäs käyvän niin, että kotisali menee uusiksi tilojen osalta.

Eli tilaa tulee olemaan n.16 neliötä ja laitteet muuten pysyy samana tuohon räkkiin tilaan sen wrangen taljan lisälaitteena.

Mutta mitkä värit olisi hyvät ja mikä lattiamateriaali. Yhdelle seinälle tulee peili, muuten kaikki auki. Valaistuksena loisteputket katossa.

Hyviä ja toimivia ehdotuksia saa heitellä.

Remontti alkaa n. kuukauden päästä...

Mistäköhän sais halvalla kestävän penkin/räkin+painoja?..Varmaan ite teettämällä, mutta ei oo musta ainakaan tekijäks..Ku kattelin noita eri sivustoilta, niin löyty vaan järkyttävällä hinnoilla varustettuja..Tiiä sitte, onko ne vaa ton hintasia..Ei vaa iha oo varaa yli hunttia maksaa jostain pelkästä tangosta yms..

Niin ja hintaa penkillä/räkillä sais olla muutama satanen..

Itsellä nyt ei varsinaista kotisalia ole, mutta kaikkea pientä kuitenkin:

-Weiider peruspenkki säädettävällä selkänojalla, saa siis vinopenkiks.
-Kettler 10kg terästanko
-70kg Kettler kiekkoja
-2, ja 5kg käsipainot
-leuanvetotanko

Tarkoituksena olisi tässä kesän aikana hommata vatsalauta ja 15kg käsipainot.

Tämä kaikki minulla on vinttihuoneessa.. tilaa noin 16-20 neliötä. Kyllä näillä ihan perus treeni menee hyvin :D

Itsellä nyt ei varsinaista kotisalia ole, mutta kaikkea pientä kuitenkin:

-Weiider peruspenkki säädettävällä selkänojalla, saa siis vinopenkiks.
-Kettler 10kg terästanko
-70kg Kettler kiekkoja
-2, ja 5kg käsipainot
-leuanvetotanko

Tarkoituksena olisi tässä kesän aikana hommata vatsalauta ja 15kg käsipainot.

Tämä kaikki minulla on vinttihuoneessa.. tilaa noin 16-20 neliötä. Kyllä näillä ihan perus treeni menee hyvin :D

siis.. painaako käsipainojes "tangot" ton verran vai ton painoset käsipainot eikä voi lisätä lisää painoa... isommat kyllä kannattaa hommata jos ei voi lisätä painoa noihin käsipainoihin.

Kanttii hommatta tosiaan jostakin tarpeeksi isot käsipainot. Itse olen nähnyt vain näitä säädettäviä 15 kilosia, mutta niillä ei tee yhtään mitään koska vaikka kaikki painot laittaa toiseen tankoon se painaa vain 12,5kg.

Joku säädettävä 25kg on varmaan aika minimi.

minun mielestä motivaatio ei laske koska se on vain itsestä kiinni :) kotona saisi rauhassa tehdä ja kuunnella mieli musiikkia ja rauhoittua eikä kukaan häiritse sinua. oikeilla laitteilla saat toimivan ratkaisun. monissa uusissa laitteissa on toiminnot minkä avulla et voi tehdä liikkeitä väärin joten minun mielestäni hyvä idea.

minun mielestä motivaatio ei laske koska se on vain itsestä kiinni :) kotona saisi rauhassa tehdä ja kuunnella mieli musiikkia ja rauhoittua eikä kukaan häiritse sinua. oikeilla laitteilla saat toimivan ratkaisun. monissa uusissa laitteissa on toiminnot minkä avulla et voi tehdä liikkeitä väärin joten minun mielestäni hyvä idea.
Ja pelkkä "laitteilla" treenaminen on aika yksipuoleista ja ei niin hyvin kehittävää

Ja pelkkä "laitteilla" treenaminen on aika yksipuoleista ja ei niin hyvin kehittävää

jahas? jos treenaat esim juoksumatolla ja sitten soutulaitteella ja jatkat vatsalihas treenillä miten se voisi olla yksipuoleista ? onhan julkisella kuntosalillakin kaikki melkein laitteita joten eiköhän se aika kehittävää ole. :D riippuu tietenkin mitä on hakemassa. itse en ole niinkään hirveän kokoisten muskeleiden perään. toki hyvät käsipainot on plussaa.

Vapaat painot lyövät erilaiset laitteet mennen tullen. Varsinkin siinä tapauksessa jos harjoittelet jotain tiettyä lajia varten (esim. jalkapallo,yleisurheilu,jääkiekko). Vapaita painoja käyttämällä opit hallitsemaan sitä omaakin kehoa paljon paremmin. Se että julkisella kuntosalilla joku asia on tietyllä tavalla, ei kuitenkaan tarkoita sitä että siinä mitään järkeä olisi..

Oiskohoan tuo "Punnerrus- ja dippiteline Multi-Power Fitness" (226€) kestävä ja heilumaton? Melko ohuilta vaikuttaa noi putket tuossa ja painoa vain 14kg, mutta hyvä hinta siinä olisi.
Kyl se ainakin kestää 250kg painomäärän ja noiki on mun mielestä laitettu vähäse alakanttiin noi kestävyys määrät.

Vapaat painot lyövät erilaiset laitteet mennen tullen. Varsinkin siinä tapauksessa jos harjoittelet jotain tiettyä lajia varten (esim. jalkapallo,yleisurheilu,jääkiekko). Vapaita painoja käyttämällä opit hallitsemaan sitä omaakin kehoa paljon paremmin. Se että julkisella kuntosalilla joku asia on tietyllä tavalla, ei kuitenkaan tarkoita sitä että siinä mitään järkeä olisi..

no mutta kun en harjoittele mitään tiettyä lajia varten niin se on vähän eri asia.

Onko jollakulla käytössä harjoittelu.netin myymä kyykkyhäkki? Se on nimittäin halpa, varsinkin jos ostaa pakettina tangon ja lätkäsetin kanssa.

Kaikella ystävyydellä veepee08, kannattaa opiskella näistä vastusharjoitteluasioista vielä lisää, ennen kuin rupeaa vääntämään laitteet vs. vapaat painot aiheesta. Siitä on tälläkin palstalla puhuttu muutamassakin ketjussa ummet ja lammet jo vuosia sitten, joten hakua kehiin.

jahas? jos treenaat esim juoksumatolla ja sitten soutulaitteella ja jatkat vatsalihas treenillä miten se voisi olla yksipuoleista ? onhan julkisella kuntosalillakin kaikki melkein laitteita joten eiköhän se aika kehittävää ole. :D riippuu tietenkin mitä on hakemassa. itse en ole niinkään hirveän kokoisten muskeleiden perään. toki hyvät käsipainot on plussaa.
Lol. Julkisilla kuntosaleilla kaikki ovatkin huippukunnossa! Ja toki juoksumatolla, soutulaitteella ja vatsalihaksilla pääsee jo pitkälle! :D

Teetkö niillä hyvillä käsipainoilla lähinna hauviskäätöä? Täysiä? :D

monissa uusissa laitteissa on toiminnot minkä avulla et voi tehdä liikkeitä väärin joten minun mielestäni hyvä idea.

Juu, eikä vahingossakaan pääse kehittymään mitään motorisia kykyjä , että voisi tehdä jotain funktionaalisiakin liikkeitä. Ja juoksumatto ja soutulaite on kyllä hienoja laitteita, joissa oppii tekeen oikein! Mieti jos alkais juokseen eka ulkona vaikka pururadalla tai soutelis järvellä! Mitähän siitäkin tulis kun ei laitteet pakottais tekeen oikein... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom