Kotisali

Löysinkin tälle asialla oman topicin..

Siis onko täällä nyt kenelläkään kokemuksia näistä räkeistä:

http://www.harjoittelu.net/compact-p...mateline/p/233 299e
http://www.wrange.fi/epages/wrange.s...duct/View/3620 398e
http://www.vuoripex.fi/bcf430.html 450e
http://www.voimaharjoittelu.net/power-rack-voimateline/p/197 1100e

Wrangenin häkki on ilmeisesti huteraa tekoa tai ainakin heiluu leukoja vedettäessä jos ei ole lisäpainoja häkin kyljissä. Onko muista kokemuksia? Onko Bodycraftistä kokemuksia, näyttää ainakin tukevalta hinnan olematta älytön. Näitähän voi tosiaan varmaan itsekin hitsata tukevammaksi eli ostaa halvimman ja tuunailee itse? Itselläni ei hitsitaitoa tai vehkeitä ole, mutta kaverilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on käytössä toi Wrangen häkki, en ole lattiiaan pultannut vaan ihan on pysynyt noinkin. Normaalileuanvedossa ei ole mitään ongelmaa huojumisen kanssa kun vaan vetää leuat ns. häkin sisäpuolella. Sternum leukoja tehdessä kyllä on pientä huojumista.

EDIT: piti vielä lisätä että alimmat turvaraudan paikat ovat kyllä suhteellisen korkealla eli lattiapenkin tekeminen ei oikein onnistu , tai onnistuu jos on varmistaja :)

Tässä olis oma kuntosalimme. Veljen kanssa puoliksi ostettiin kaikki kamat ja hintaa kerty semmonen 800e. Löytyy Power Rack, säädettävä tasa/vinopenkki ja Olympic painosetti 140 kg 50 mm,
säädettävät käsipainot, CoC #1. Lisää painoja pitäis hankkia tuohon tankoon vielä, sinne +200kg asti.

Liitteet

• IMG_6923.jpg
    IMG_6923.jpg
    69,5 KB · Katsottu: 3 885
Edelleen samaa asiaa myös minulla: Mistä mitä ja mihin hintaan? Tavoitteena ok-talon kellariin:
- Tanko, kelvokas ~150-180 kg asti (Jos tuosta pitää mennä yli, niin voin pelkästä ilosta hankkia uudenkin :-))
- Ympärikumitetut levyt ~150kg
- Teline, joka sopii kyykylle, tasa- ja vinopenkeille, maastavedolle, kulmasoudulle jne. mutta perusliikkeissä pysytään - ja ihan tarkoituksella. Varmistusraudat plussaa, mutta vain irroitettavat ja säädettävät.
- Painoteline joko mukana tai erikseen
- Tasapenkki

Siis yksi teline. Ei montaa. Olen luonnollisesti lukenut kaikki Power rack -kehut, mutta kellarin korkeus on ~200 cm, eli se pitäisi teettää, ja mahdollinen leuanvetotankokin pitäisi olla todella omituinen, jotta sitä voisi käyttää.

Onko jotain järkevää syytä miksi power rack kannattaisi silti, ja onko joku oikeasti onnistunut (itse, ei kaupungilla kuultua) teettämään sen ulkopuolisella järkevään hintaan (metallipaja, ammattikoulu tms.)?

Itse katselin Wrangelta "Body-Solid Pro Punnerrusteline"-laitetta. Onko kukaan kokeillut, ja
Hiukan tietysti huimaa, kun sama teline oli jokin aika sitten tarjouksessa 299,-, ja nyt hinta on 420,-. Saako tuota järkevästi mistään muualta, tai kannattaako Wrangelta yleensä pyytää tarjousta, ts. tuleeko tarjous vai "hinnat näkyy siellä"?

Onko esim. harjoittelu.netin Tri-Grip levypainosarja (esim. 140kg) "Olympic"-tankoineen kelvollista laatua? Tai vastaava Wrangen paketti?

Suosituksia yksinkertaisista, kohtuuhintaisista tasapenkeistä? Jos kestää (hepun ja painot) 250kg notkumatta ja on kelvollinen tai hyvä penkissä, niin riittää.

Budjetti toivottavasti jää alle tonniin - eikä sitä ole mikään pakko tuhlata, mutta haluan kerralla hyvät kamat. Hyvä ei kuitenkaan tarkoita hyviä 300 kg:n nostoihin, vaan minulle puoleen siitä.

Edelleen samaa asiaa myös minulla: Mistä mitä ja mihin hintaan? Tavoitteena ok-talon kellariin:
- Tanko, kelvokas ~150-180 kg asti (Jos tuosta pitää mennä yli, niin voin pelkästä ilosta hankkia uudenkin :-))
- Ympärikumitetut levyt ~150kg
- Teline, joka sopii kyykylle, tasa- ja vinopenkeille, maastavedolle, kulmasoudulle jne. mutta perusliikkeissä pysytään - ja ihan tarkoituksella. Varmistusraudat plussaa, mutta vain irroitettavat ja säädettävät.
- Painoteline joko mukana tai erikseen
- Tasapenkki

Siis yksi teline. Ei montaa. Olen luonnollisesti lukenut kaikki Power rack -kehut, mutta kellarin korkeus on ~200 cm, eli se pitäisi teettää, ja mahdollinen leuanvetotankokin pitäisi olla todella omituinen, jotta sitä voisi käyttää.

Onko jotain järkevää syytä miksi power rack kannattaisi silti, ja onko joku oikeasti onnistunut (itse, ei kaupungilla kuultua) teettämään sen ulkopuolisella järkevään hintaan (metallipaja, ammattikoulu tms.)? Ulkopuoliseksi ei lasketa kaveria, isää, kaverin isää tms. Kun ei sellaisia henkilöitä tai firmoja tuttuina ole, vaan pitäisi mennä oikeasti uutena asiakkaana keskustelemaan.

Itse katselin Wrangelta "Body-Solid Pro Punnerrusteline"-laitetta. Onko kukaan kokeillut, ja vaikuttaako toimivalta?
Hiukan tietysti huimaa, kun sama teline oli jokin aika sitten tarjouksessa 299,-, ja nyt hinta on 420,-. Saako tuota järkevästi mistään muualta, tai kannattaako Wrangelta yleensä pyytää tarjousta, ts. tuleeko tarjous vai "hinnat näkyy siellä"?

Onko esim. harjoittelu.netin Tri-Grip levypainosarja (esim. 140kg) "Olympic"-tankoineen kelvollista laatua? Tai vastaava Wrangen paketti?

Suosituksia yksinkertaisista, kohtuuhintaisista tasapenkeistä? Jos kestää (hepun ja painot) 250kg notkumatta ja on kelvollinen tai hyvä penkissä, niin riittää.

Budjetti toivottavasti jää alle tonniin - eikä sitä ole mikään pakko tuhlata, mutta haluan kerralla hyvät kamat. Hyvä ei kuitenkaan tarkoita hyviä 300 kg:n nostoihin, vaan minulle puoleen siitä.

Markkutam, fakta on, että alle tonnin et saa, kuin paskaa kamaa ja liian vähän yhtään monipuolista reeniä varten, anteeksi vain. Jos tyydyt vain yläkroppareeniin, niin ehkä sitten. Pelkkä kunnon tanko on noin 500€ (Leoko tai Eleiko). Ite suunnittelin ostavani ton harjoittelu.netin paketin kanssa, mutta kun testasin tankoa, niin ei kiitos. Testasin siis sitä Olympia tankoa oletettavasti parempaa Compact Power Bar tankoa. Leokoon verrattuna se oli surkea. Hirveesti klappia ja jo parin vuoden käytön jälkeen tangosta oli pinnoitusta irronnut, ei kelpaa mulle. Sitä on tottunut liian hyvälle varmaan, mutta pakko laittaa ny Leokon tankoon vähän enemmän rahaa, ei auta. Epäilen, että Wrangen paketin tanko on yhtä huono. 100-150€ vaan ei saa, kuin huonolaatuisen tangon, ei voi mitään.

Power rack kannattaa siksi, että se toimii myös penkkipunnerruksessa. Niinno joo, jos sulla on tommonen korkeusrajoite, niin ehkä semmonen Wrangen monitoimiteline voisi olla parempi, vaikkei siinä ole varmistusrautoja. Siis semmonen, joka toimii yläasennoissa kyykyssä ja ala-asennoissa penkissä.

Kiitos mielipiteestä ja vaivautumisesta. Se tonni ei ole mikään kynnys sinällään, jos enemmällä saa oikeasti parempaa. En vain halua maksaa siitä, että joku voisi nostaa 500kg kyykystä, kun en itse siihen pysty. halvalla ei saa hyvää, mutta kalliimpi ei välttämättä ole tiettyyn käyttöön parempaa. Mitä ehdottaisit pakettiin ehdottamillani tarpeilla - liikkeet eivät muutu mihinkään?

No ei kai siinä, kattele Punttituotteen, harjoittelu.netin, Vuoripexin, voimaharjoittelun ja Wrangen sivuilta releitä. Taisi olla vielä Gym Market semmonen saitti, jossa oli salikamoja myynnissä. Voi olla, ettet saa yhdestä ja samasta paikasta kaikkea tarvitsemaasi. Mullakin menee tod.näk. niin, että ainakin kahdesta, mutta varmaankin kolmesta eri liikkeestä joutuu loppujen lopuksi kamoja tilaamaan. Onneksi sentään Leoko ja harjoittelu.net ovat tamperelaisia firmoja, joten niistä saa kotiinkuljetukset joko ilmaiseksi tai halvalla.

Aina hankintoja tehdessä on tietenkin välttämätöntä miettiä tarkkaan tarpeensa ja miten ne saa tyydytettyä mahd. halvalla.

Millaiset tavoitteet sulla on? Jos yleiskuntoilu/jumppailu, niin toki halvemmillakin kamppeilla pärjää. En mäkään ole mikään huippuluokan kilpavoimanostaja, en lähellekään, mutta esim. levytanko nyt vaan on jokaisen reenin tärkein väline ja minkä tahansa salin sydän tavallaan. Täten sen pitää olla laadukas. Jos ei ole, ei kohta uskalla tai halua reenatakaan ja tällöin halpiskamppeet tulevat loppujen lopuksi kalliiksi.

Kiitos mielipiteestä ja vaivautumisesta. Se tonni ei ole mikään kynnys sinällään, jos enemmällä saa oikeasti parempaa. En vain halua maksaa siitä, että joku voisi nostaa 500kg kyykystä, kun en itse siihen pysty. halvalla ei saa hyvää, mutta kalliimpi ei välttämättä ole tiettyyn käyttöön parempaa. Mitä ehdottaisit pakettiin ehdottamillani tarpeilla - liikkeet eivät muutu mihinkään?

Wrangen myymä multipower PRO teline on hyvä teline kyykkyyn ja penkkiin. Kokemusta on.

En kyllä haluais hepposempaa telinettä, vaikka painot oiskin melko pieniä. Tai siis eihän ne nyt mullakaan siis mitään oikeesti isoja oo.

Tangossa laatu maksaa. Käytetty vois olla hyvä idea. Tai sitten ostat vähän huonomman tangon. Itse pärjään sellasen kanssa hyvin.

Penkin on mun mielestä tärkeempi olla tukeva kuin muunneltava.

Ne varmistusraudat vois olla sellanen pala, jonka vois teettää jossain amiksella. Ilmankin pärjää, mutta en silti uskalla yllyttää ketään säästämään tässä.

Helposti menee enemmän kun tonni, ja mun mielestä kannattaa yli tonni laittaakin.

Itse katselin Wrangelta "Body-Solid Pro Punnerrusteline"-laitetta. Onko kukaan kokeillut, ja

Tulin vielä kattoneeksi tota telinettä. Siitä muutama pointti:

Vie paljon tilaa. Tilaa on mukava olla vähän enemmän, kuin että teline just mahtuu.

Leveys ei oo muunneltavissa. Mä oon joskus laittanut telineen kapeeksi viemään vähemmän tilaa muilta hommilta. Ylileveessä penkissä laitan telineen kapeelle, muuten liike menis hankalaksi.

Dippi ei onnistu.

Etuna sitten on, että teline vaikuttaa tukevalta ja siinä on ihan fiksun oloset varmistussysteemit. Tangon saa laskettua myös korkeelle, ja sitä voi varmaan käyttää ihan hyvin leuanvedossa. Jos tilaa on, niin toi voi hyvinkin olla jopa paras tarjolla oleva ratkasu sulle.

Alennusta kannattaa aina kysyä. Joskus kun ite tilasin, niin sain muistaakseni jonkun valmiin kaavan mukaan jotain paljousalennusta, mutta enempää ei tullut tinkaamalla. Ton menneen tarjouksen perään ei kannata mun mielestä haikailla, se 120 ei enää myöhemmin vaivaa mieltä.

Millaiset tavoitteet sulla on? Jos yleiskuntoilu/jumppailu, niin toki halvemmillakin kamppeilla pärjää. En mäkään ole mikään huippuluokan kilpavoimanostaja, en lähellekään, mutta esim. levytanko nyt vaan on jokaisen reenin tärkein väline ja minkä tahansa salin sydän tavallaan. Täten sen pitää olla laadukas. Jos ei ole, ei kohta uskalla tai halua reenatakaan ja tällöin halpiskamppeet tulevat loppujen lopuksi kalliiksi.

Erittäin hyvä pointti. Itsekin olen saleilla aika kranttu tangoista, eli siitä ei sitten olekaan hyvä säästää.

Tässä iässä tavoitteet eivät enää liity kilpailemiseen tai huipputuloksiin, vaan enemmänkin jatkuvaan kehittymiseen - ja ihan vain siihen, että olen täysin koukussa rautaan. Ainoita treenimuotoja, joita tekee oikeasti innoissaan. Niistä pitää pitää kiinni. Väkisin puurtamiseen riittää motivaatiota vuosi vuodelta vähemmän, mutta raudasta tulee aina hyvä olo.

Osa tavoitteista liittyy parempaan kehonhallintaan, ja sitä sitten treenataan ihan toisilla tavoin. Konkreettisena tavoitteena tässä kotisalissa on päästä ja pysyä tuollaisessa 500kg yhteistuloksessa - ihan vain mittarimielessä, ei "oikea voimanosto"-mielessä.

Treeni on tosiaan yksinkertaistunut tarvittavien välineiden suhteen vuosi vuodelta, ja saleja ei ole tarkoitus kokonaan hylätä. Näin ostettavat välineet ovat tosiaan aika vähissä.

Tulin vielä kattoneeksi tota telinettä. Siitä muutama pointti:

Vie paljon tilaa. Tilaa on mukava olla vähän enemmän, kuin että teline just mahtuu.

Leveys ei oo muunneltavissa. Mä oon joskus laittanut telineen kapeeksi viemään vähemmän tilaa muilta hommilta. Ylileveessä penkissä laitan telineen kapeelle, muuten liike menis hankalaksi.

Dippi ei onnistu.

Etuna sitten on, että teline vaikuttaa tukevalta ja siinä on ihan fiksun oloset varmistussysteemit. Tangon saa laskettua myös korkeelle, ja sitä voi varmaan käyttää ihan hyvin leuanvedossa. Jos tilaa on, niin toi voi hyvinkin olla jopa paras tarjolla oleva ratkasu sulle.

Alennusta kannattaa aina kysyä. Joskus kun ite tilasin, niin sain muistaakseni jonkun valmiin kaavan mukaan jotain paljousalennusta, mutta enempää ei tullut tinkaamalla. Ton menneen tarjouksen perään ei kannata mun mielestä haikailla, se 120 ei enää myöhemmin vaivaa mieltä.

Kiitos vinkeistä. Tila ei ole suurin ongelma (paitsi tosiaan korkeuden suhteen). Kellariin ei oikein ketään voi majoittaa, ja romuvarastoja on muitakin. Ok-talosta on tullut jo opittua, että tila täyttyy aina. Tuo dipin puute vähän pännii, mutta muuten teline vaikuttaisi minustakin hyvältä. Yksi hyvä puoli on, että tuossa on painotelineet itse laitteessa. Lisäävät vakautta, eikä painoja varten tarvitse erillistä telinettä. En ajatellutkaan tuota leuanvetomahdollisuutta tangon kanssa. Aina vain paranee :-).

Täytyy vielä käydä erikseen tila läpi mitan kanssa.

Täytyy vielä käydä erikseen tila läpi mitan kanssa.
Jep, tuo on välttämätöntä.

Itellä on nostoalustan suunnittelu ollut pahinta ja vaikeinta kotigymin suhteen. Palaan alkuperäiseen epäoptimaaliseen ratkaisuun, eli ER kumimattoon, jonka alle jotain mattoa kans, ettei värjää viilulattiaa. Vesivanerista ja lankuista tehty nostoalusta olisi ollut paras ratkaisu, mutta ei onnistu, ei ole tilaa. Enkä jaksa tarkemmin selostaa, miten ja miksi sitä tilaa ei ole, sitä vaan ei ole. Kamoja ja releitä kyllä on joka kauppa väärällään, mutta nostoalustan suhteen vaihtoehdot ja ratkaisut ovat vähissä.

Yllättävän kalliiksi tulee myös se alusta, ainakin 350€, tod.näk. päälle 400€. :( Stanan ER kumimatto on hemmetin kallista. Toisaalta tiedän sen kohdalla (samoin kuin Leokon tangot), mitä saan ja hyvä nostoalusta se on. Sit pitää tilata lisukkeeksi 50kg lätkät, joilla saa jonkun verran ankkuroitua kyykkyhäkkiä, koska en aio sitä pultata tai ruuvata mihinkään. Noh, voihan niitä maastanostossakin käyttää.

Itellä on nostoalustan suunnittelu ollut pahinta ja vaikeinta kotigymin suhteen. Palaan alkuperäiseen epäoptimaaliseen ratkaisuun, eli ER kumimattoon, jonka alle jotain mattoa kans, ettei värjää viilulattiaa. Vesivanerista ja lankuista tehty nostoalusta olisi ollut paras ratkaisu, mutta ei onnistu, ei ole tilaa.

Nyt alkoi kiinnostaa tuo alusta. Mitä olit tekemässä vesivanerin ja lankkujen kanssa? Olin ajatellut ihan kumimattoa (ei välttämättä ER-tasoa) itse totuttuani saleilla nostamaan lähinnä kokolattiamatolla betonin päällä (siksi ympäripäällystetyt kiekot). Kellarin lattialle tuollainen vaneritaso voisi oikeastaan olla aika hyvä. Jos em. telineeseen päädyn, niin lattiapinta on jo pitkälti menetetty, ja betonilattialle tuollainen erillinen puualusta olisi paljon miellyttävämpi kuin suoraan mikään matto.

Itselläni on kellarissa punttihuoneen lattialla kaatoa vähän joka suuntaan ja kiilasin vesivanerin vaateriin pelkästään lattiaa vasten. Sitten porasin reikiä levyyn ja pursotin uretaania reijistä lattian ja levyn väliin. Siihen sitten power rack päälle. muuten on vaan tavalliset matot huoneen lattialla.

Jos sulla on markkutam matala tila (olikos se 2m korkea?), niin nostolavan saa unohtaa. Se kun on vähintään jonkun 6-7cm korkea. Kyllä muunkinlaisella ratkaisulla pärjää hyvin, ei siinä mitään.

Netissä ja pakkiksella on tosin ohjeita nostolavaa varten, jos kuka semmoisen haluaa nikkaroida.

Tänään ostin tarkalleen koko huoneen peittävän määrän ruman vihreetä eteismattoa, semmoista ohuempaa laatua. Oli ehkä värin takia halvinta, mitä Nekalan Rauta-Otrasta (iso K-rauta) löytyi. :D Se tulee alle, sitten 2,5m*2,5m alalle ton maton päälle tulee ER mattoa, ei sitä enempää raski ostaa, eikä tarvitsekaan. Puolet siitä menee kyykkyhäkin alle ja puolet sitten jää esim. maastanostoa varten. Pakko unohtaa nyt ensivaiheessa kaikki ylimääräinen sälä (voimistelurenkaat, vastuskumit, giryat ja selänojennuspenkki) ja järkätä peruskamppeet edes kunnolliset ja riittävät, eli nostoalusta, tasapenkki, kaksi laatutankoa, lukot (toinen pari 2,5kg mötiköitä ja toinen jousilukkoja) kyykkyhäkki ja riittävästi lätkiä. Kyllä niilläkin tekee vaikka mitä. Leuanvetotanko on toki myös.

Aloin tässä pyöritellä ajausta että rakentaisi tuohon pihalle harrastetilan joka tulisi pääasiassa puntti käyttöön. Tilaa voisi olla 4x5m... pähkäilin vähän että tuollaisen rakennuksen tekee alle 5ke. Välineet tosiaan löytyy kotipaikalta hyvin pitkälti. Onko jollain tuoreita kokemuksia asiasta ja jotain vinkkejä?
Tilaa pitäisi olla:
-penkille
-räkille
-säkille
...lisäksi tietysti käsipainoja, kuntopyörä, leuanvetopaikka jne. Riittäisiköhän tuo 20m2 tollaseen jumppaamiseen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom