Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hakuun lähtee levytanko 1-2 ja painoja 200-300kg, telineet aattelin väsätä itse työkaverin avustuksella. Käsipainoja löytyy ja kiekkoja niihin riittävästi. Tilat ei isot oo joten riittäiskö yksi säädettävä penkki punnerteluun? Täytyy lueskella taaksepäin juttuja.

Romut taas kellarissa, kyl nyt kelpaa :) Helkkari kun sais jostain halvalla hyvän power rackin :l

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tällä hetkellä löytyisi kotoa tanko, 140kg painoja ja joku halpa merkitön penkki. Ajattelin aloittaa stronglifts ohjelman ja mietin tässä, että olisikohan järkevintä hankkia sitä varten jotkut erilliset kyykkytelineet ja käyttää tuotaa vanhaa penkkiä. Vai olisikohan järkevämpää ostaa esim. tämä: Weider PRO 490DC painonnostopenkki [WEEVBE29711] - 349.00? : Suomen Polkupyorätukku!, Kaikkea urheiluun ja vapaa-aikaan! Tuollahan saisi myös tehtyä kyykyt ja penkkikin olisi varmasti nykyistä parempi? Entäs mikä noista power rackeista tekee niin ylivoimaisia? Kaikki tuntuvat kehuvan niitä täällä.

Ei saatana tuota Mr.Äks:n kellaria! Oon meinaa vidun kade, sano nyt vielä et sulla on tossa kellarissa sauna- ja poreallastilatkin.

Jos kaipaat alivuokralaista nii täl ois yks kiinnostunu.

Tulipa hankittua varastopoistosta kyykkyteline, +300kg luvataan, jota hiukan epäilen, mutta enpä ihan noin paljon ikinä kyykkää...
Turvaraudat ja nopea säätää.

Säädettävä penkki, tanko ja rautaa, käsipainotangot tulee jossain vaiheessa.

Eipä tule mieleen, miten räkki voisi olla parempi, kyykkyteline on kevyempi ja vie vähemmän tilaa, ja tangon saa tarvittaessa vietyä kauemmaksikin helposti.

Kyllä tuolla kellarissa itseasiassa saunatilat löytyy ;) Poreallasta ei ole, pitäiskö laittaa kylppärirempan yhteydessä?
Eikä tuollanen alivuokralaisratkasukaan mikään mahdoton olis, kun muijakin otti ja läksi muutama kuukausi sitten eikä oo uuttakaan löytynyt.

Kyllä tuolla kellarissa itseasiassa saunatilat löytyy ;) Poreallasta ei ole, pitäiskö laittaa kylppärirempan yhteydessä?
Eikä tuollanen alivuokralaisratkasukaan mikään mahdoton olis, kun muijakin otti ja läksi muutama kuukausi sitten eikä oo uuttakaan löytynyt.

Sinuna ottaisin kyllä jonku fitness tytön ennemmin alivuokralaiseksi ;)

Tällä hetkellä löytyisi kotoa tanko, 140kg painoja ja joku halpa merkitön penkki. Ajattelin aloittaa stronglifts ohjelman ja mietin tässä, että olisikohan järkevintä hankkia sitä varten jotkut erilliset kyykkytelineet ja käyttää tuotaa vanhaa penkkiä. Vai olisikohan järkevämpää ostaa esim. tämä: Weider PRO 490DC painonnostopenkki [WEEVBE29711] - 349.00? : Suomen Polkupyorätukku!, Kaikkea urheiluun ja vapaa-aikaan! Tuollahan saisi myös tehtyä kyykyt ja penkkikin olisi varmasti nykyistä parempi? Entäs mikä noista power rackeista tekee niin ylivoimaisia? Kaikki tuntuvat kehuvan niitä täällä.

Kokemuksesta puhuen: weiderit on huojuvia rimpuloita, tuo on toki snadisti tukevamman oloinen kuin se jonka itse erehdyin PT:stä ostamaan, mutta tuo hauishärpäke kuulu tvshoppiin ja siten vaatekomeron pimeimpään nurkkaan. Yleisesti ottaen nuo "kokokroppayhdelläpenkillä" vermeet on kompromisseja; mitä halvempi laite- sitä suurempi kompromissi.

Esimerkki: weideriin ympätty penkki/vinopenkki - vinopenassa tanko kiikun kaakun sopivalla etäisyydellä jyrkässä kulmassa ja penassa aivan liian alhaalla, melkein navassa.
esimerkki 2: weideriin väkisin ympätty talja - ei laakereita vaan muovinen holkki joten paino pysyy paikallaan kuin hitsattuna...tosin liikeratakin on vain 40 cm ja painoraja 15kg.
esimerkki 3: weiderin jalanojennus/koukistus: painoraja 70kg tulee välittömästi vastaan jopa yhdellä jalalla ja vehje huojuu kuin mieletön, koukistukseen ei löydy sellaisia sääriä jotka osuisivat samoihin välityksiin ojennuksen kanssa joten koko homman voi unohtaa.
esimerkki 4: weiderin hauislauta - kulma on niin loiva että melkein sama kuin kääntäisi pöydän päällä, huojuu vaarallisesti jo pienillä yhden käden painoilla, kahta kättä ei voi edes unelmoida.
esimerkki 5: kaikki penkkipainot yli lämppärisarjan saa paskan huojumaan kuin avomerellä, bonuksena itsestään putoilevat kannattimet (tuossa mallissa näyttävät paremmilta).

Eli osta pois, mahtavia vehkeitä :D

Tuonnehan vois linnottautua koko talveks ja tulla keväällä sitten hirveen kokosena mörkönä ulos.

LEVYTANKO tässä kans hankintalistalla. Mutta nyt en osaa päättää ottaako 30 mm vai 50 mm? Kumpaa siis yleensä käytetään, Wikipedian mukaan levytanko: "Halkaisijaltaan se on noin 2,5 senttimetriä." :D ja Painonnostosta sanotaan: "Miesten levytangon pituus on 220 senttimetriä ja halkaisija 28 millimetriä". Haluaisin siis samalla tangolla tehdä penkkiä, mavea, kyykkyä. Kumpaa halkaisijaa sitten kisoissa käytetään?

Paljonko on maastavetotangon veto-osan eli sen 28mm paskun osuuden pituus?
(ilmeisesti noin 120cm mut tietääkö joku varmaksi) Ei ole salia lähellä mistä pääsis mittaamaan.

Olen duunaamassa itelle mavetankoa 32mm rautatangosta ja täytyis tietää mihin kohtaan laittaa stopparit.
Veto-otteena sumo-ote. Eli jalat täytis saada melkosen leveelle.

Tanko kyllä on, mut ei viitti yhtä kierrättää niin meinasin tehdä mavelle oman tangon jossa pitää peruspainoja kiinni kaiken aikaa.

Paljonko on maastavetotangon veto-osan eli sen 28mm paskun osuuden pituus?
(ilmeisesti noin 120cm mut tietääkö joku varmaksi) Ei ole salia lähellä mistä pääsis mittaamaan.

Olen duunaamassa itelle mavetankoa 32mm rautatangosta ja täytyis tietää mihin kohtaan laittaa stopparit.
Veto-otteena sumo-ote. Eli jalat täytis saada melkosen leveelle.

Tanko kyllä on, mut ei viitti yhtä kierrättää niin meinasin tehdä mavelle oman tangon jossa pitää peruspainoja kiinni kaiken aikaa.

http://www.fpopowerlifting.net/media/saannot.pdf

Löysinkin vastauksia tuolta. Eli mave tanko...

2. Tangot ja levyt
Kaikissa FPO:n alaisissa kilpailuissa täytyy käyttää kansainväliset määräykset täyttäviä välineitä. Sääntöjen
vastaisten välineiden käyttö mitätöi kilpailun ja siinä tehdyt ennätykset. Jokaisessa nostomuodossa voidaan
käyttää erikoistankoa mikäli se täyttää sille asetut tekniset vaatimukset.
a. Tankojen tulee olla suoria, hyvin karhennettuja ja laakeroituja sekä seuraavien mittojen mukaiset:
- pituus ei 220 cm kyykkytankoa lukuun ottamatta
- tangon .hihojen. sisämitan tulee olla 131-132 cm kyykkytankoa lukuunottamatta
- tangon ja lukkojen yhteispainon tulee olla 25 kg ja kyykkytangon paino 30 kg
- päätyputkien läpimitta tulee olla 49,5-52mm
- tangossa tulee olla urat tai muut selvästi havaittavat merkit 81 cm oteleveyden kohdalla
- jalkakyykyssä käytettävä tanko saa olla:
- enintään 32mm paksu
- päätyputkien mitta enintään 508mm

Tuunasin pari päivää sitten nostolavan säästääkseni autotallin lattiaa. Tosin muutaman vuoden myöhässä. Toi muutenkin kivaa ryhtiä "salille" ja onhan tuosta iloa kiekkojen alla.

Matskuna 30 mm vesivaneri kakkosnelos aluslaudoilla. Jonku kumin voisi vielä päälle kehitellä maven kiekkojen kohdille.

2013-11-19-2880.jpg

Täytyy vielä nostaa noita penkin rautoja kunhan seuraava penkkipäivä tulee.

minä olen itse rakentanut oman salini puuliiteriin/aittaan penkkiä voin tehdä tässä 029db7f0d158ee45a0ef4708272197ee.png ja kyykkyä tässä 9968de9b6baffb8ff26812ceda6109b4.png
maastaveto ja muut liikkeet hoituvat lattialta käsin. dippiä olen tehnyt kottikärryillä :D

Äijämäisen oloinen sali sulla on ainakin (Y). Itse kuitenkin harkitsisin kottikärryistä renkaan pois ottamista harjoitusten ajaksi, nimittäin näyttää käyvän hieman "lähellä" :D.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom