Kotisali

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin rakentaa vetolan. Alustana betonilattia. Siihen sitten päälle Finnfoamia 20mm, havuvaneria 30mm kaksi kerrosta ja niiden päälle kumimattoa 20mm painojen kohdalle ja keskikaistale filmivaneria. Paksuus yhteensä siis noin 100mm. Miltä kuulostaa, onko riittävä?

Millä tavalla riittävä? Kyllä tuo hyvin vaimentaa, itselle kelpaisi erinomaisesti jos olisi kotisaliin mahdollisuus.

Leveys on tärkeä ja 32cm, mikä on IPF:n säännöissä levein sallittu (29-32), on hyvä leveys.
Korkeus IPF-sääntöjen mukaan 42-45cm lattiasta pehmusteen yläpintaan. 45cm ainakin näin 186cm pitkälle hyvä korkeus.

Miten meinasit tuon pehmusteen tehdä?

Onko alaviistopenkillekkin viralliset mitat? Nooh vois ton 32cm tehdä, pituus ja korkeus pitää vielä järkeillä. 20 asteen kulma varmaan hyvä.

Kyllähän tollasia vaahtomuovi tyynyjä saa hommattua vaikka minkälaisia, sitten voisin keinonahkalla päälystää. Mulla on kyllä alaviistopunnerruspenkki, mutta se vie liikaa salilta tilaa ja tuollainen siirrettävä olisi kätevä räkkiin ja smithiin.

Laitetaas ny linkki kuviin tosta mun ja kaverin salista. Eli 2005-2006 kaveri kans tehtiin oma yksityissali, kun kunnan sali on niin surkea. Sali sijaitsee vanhassa navetassa, jossa ollut sen jälkeen rautakauppa ja nyt siis meidän sali.

Salilta lötyy mm. seuraavaa:

Voimaharjoittelu.fi:
kisamallin penkki
vinopunnerruspenkki
säädettävä penkki
power rack + dippiteline
magnessium pönttö :D

Technogym:
ylätalja 90kg (lisäpainoja tehtävä)
alatalja 100kg (lisäpainoja tehtävä)
peck deck
reisiojennus
reisikoukistus
2 vatsapenkkiä
45 astee selänojennuspenkki
tasapenkki
säädettävä tasa/vinopenkki

David:
Smith-laite
hammersoutu
painopakallinen vastarustistuslaite

Normann:
jalkaprässi

Muut:
Frapp Ristitalja jonka oon ite hitsannu sivupalkit ja tehny lisäpainopakat 75->120kg
Reverse hyper
Body solid scott penkki, salin aiona markettivehje, joka on kyllä yllättävän hyvin kestänyt ja kevyt siirrellä :P
ite väsätty pohjepenkki
ite väsätty jalkojennostopenkki
taljakahvoja
3x20kg tanko
EZ-tanko 50mm
50mm kiekkoja varmaan 700-800kg
25mm tankoja hammer, ez, ja 180cm suora.
25mm kiekkoja reilu 100kg
lisäpaino pidike 25mm kiekoille ylä/alataljaan
kumitettu käsipaino sarja 7-29kg 2kg välein + itte tehty teline
51, 48 ja 38kg käsipainot ja 33kg ite tehty.

Viihdepatteristo:
46" philips lcd.
ac ryan playon hd2 mediatoistin
Oppo dvd soitin
Jvc viritinvahvistin
jotku isot "hifi" merkkiset kaiuttimet

hankintalistalla mm:

lisää taljakahvoja
glute ham raise laite
erilaisia tankoja
t-tanko pidike tehtävä
siirrettävä alaviistopenkki
lisää käsipainoja
peilejä.

Sali on vähä niinkuin ikuisuusprojekti ja aina tulee tehtyä hankintoja ja parannuksia :P

Niin ja tässä linkki kuviin. Osa kuvista vanhempia, jotka ei ajan tasalla:

Heavy Metal Gym päivitetty - Aijaa.com

Laitetaas ny linkki kuviin tosta mun ja kaverin salista. Eli 2005-2006 kaveri kans tehtiin oma yksityissali, kun kunnan sali on niin surkea. Sali sijaitsee vanhassa navetassa, jossa ollut sen jälkeen rautakauppa ja nyt siis meidän sali.

Salilta lötyy mm. seuraavaa:

Voimaharjoittelu.fi:
kisamallin penkki
vinopunnerruspenkki
säädettävä penkki
power rack + dippiteline
magnessium pönttö :D

Technogym:
ylätalja 90kg (lisäpainoja tehtävä)
alatalja 100kg (lisäpainoja tehtävä)
peck deck
reisiojennus
reisikoukistus
2 vatsapenkkiä
45 astee selänojennuspenkki
tasapenkki
säädettävä tasa/vinopenkki

David:
Smith-laite
hammersoutu
painopakallinen vastarustistuslaite

Normann:
jalkaprässi

Muut:
Frapp Ristitalja jonka oon ite hitsannu sivupalkit ja tehny lisäpainopakat 75->120kg
Reverse hyper
Body solid scott penkki, salin aiona markettivehje, joka on kyllä yllättävän hyvin kestänyt ja kevyt siirrellä :P
ite väsätty pohjepenkki
ite väsätty jalkojennostopenkki
taljakahvoja
3x20kg tanko
EZ-tanko 50mm
50mm kiekkoja varmaan 700-800kg
25mm tankoja hammer, ez, ja 180cm suora.
25mm kiekkoja reilu 100kg
lisäpaino pidike 25mm kiekoille ylä/alataljaan
kumitettu käsipaino sarja 7-29kg 2kg välein + itte tehty teline
51, 48 ja 38kg käsipainot ja 33kg ite tehty.

Viihdepatteristo:
46" philips lcd.
ac ryan playon hd2 mediatoistin
Oppo dvd soitin
Jvc viritinvahvistin
jotku isot "hifi" merkkiset kaiuttimet

hankintalistalla mm:

lisää taljakahvoja
glute ham raise laite
erilaisia tankoja
t-tanko pidike tehtävä
siirrettävä alaviistopenkki
lisää käsipainoja
peilejä.

Sali on vähä niinkuin ikuisuusprojekti ja aina tulee tehtyä hankintoja ja parannuksia :P

Niin ja tässä linkki kuviin. Osa kuvista vanhempia, jotka ei ajan tasalla:

Heavy Metal Gym päivitetty - Aijaa.com

Vittu, kun on komia sali!

Paljonko on mennyt rahaa? :rolleyes:

Kiitos! Suurin osa vehkeistä käytettynä ostettuja. Esim. Penkki 550€, räkki 650€, prässi 1000€. Mutta kyllä se siellä 10-15 donan välis on, tarttis laskeskellä joskus. Puoliks ollaan kaverin kans kaikki laitettu. Ennen kävin naapuri kapungissa salilla, jonne matkaa tuli 25km sivu ja salimaksu taisi olla 40€ kuussa. Pidemmän päälle toi oma tulee halvemmaksi ja ohan oma aina oma. Toi salin päivittäminen/hoitaminen on kyllä ihan oma harrastuksensa :D Mun ja kaverin lisäks tuolla käy sellanen 8-10 jätkää ja kyllä siellä sitte tyttöystäviä käy.

Huh, onpa mäkke79 kaverinsa kanssa pistänyt loistavan kotigymin pystyyn, onnittelut! :worship: Jos vakikävijöitä on noin 10-15, niin tuskin on ruuhkaistakaan.

Onko alaviistopenkillekkin viralliset mitat? Nooh vois ton 32cm tehdä, pituus ja korkeus pitää vielä järkeillä. 20 asteen kulma varmaan hyvä.

Kyllähän tollasia vaahtomuovi tyynyjä saa hommattua vaikka minkälaisia, sitten voisin keinonahkalla päälystää. Mulla on kyllä alaviistopunnerruspenkki, mutta se vie liikaa salilta tilaa ja tuollainen siirrettävä olisi kätevä räkkiin ja smithiin.

Katoppa en huomannutkaan että se oli alaviistopenkki. Kuva on niin köpönen. :D
20 asteen kulma on aika passeli.

On saakelin hieno sali!

Suosittelen ehdottomasti noita kaikenlaisia erikoistankoja. Trap Bar, Safety squat bar/yoke bar, Buffalo Bar, 50mm Fat Bar..
Fat Gripsit tai vastaavat (Manus Gripsit on hyvät), voi käyttää taljakahvoissa ym.

Kiitoksia vain kommenteista :) Pitää yrittää tässä nyt ens kuun aikana viimeistään tehdä tuo alaviistopenkki ja laittaa sitten kuvia ja mittoja tänne. Ainakin Trap Barin ja noi Fat Gripperit on tarkoitus hankkia.¨

Onkos teillä kellään noita Spudin remmejä? SPUD taljaremmi kahvoilla / Välineet - Taljakahvat ja remmit - SPUD / www.voimaharjoittelu.fi lähinnä tota ole harkinnut.

Ylätaljassa vatsojen tekemiseen ja johonkin muihin liikkeisiin toimii metrin ja kahden metrin silmukkanostovyöt aika hyvin. On aika paljon halvemmat kuin nuo Spudit. Tuossa vaan nuo silmukkojen vahvikkeet tuntuu aika vittumaisen kovilta käsivarsissa vatsoja tehdessä. Parempi olisi ehkä kaksinkerroin pujotettuna ns.umpinostovyö tai päällysteraksi/nostoliina.

Itse kun teen (tai olen tehnyt) vatsoja ylätaljassa, olen vain ottanut kotoani kuormansidontaliinan palasen ja solminut sen yhdeksi lenkiksi kestävällä solmulla. Paksua liinaa, tuntuu käsissä hyvältä.

Itse kun teen (tai olen tehnyt) vatsoja ylätaljassa, olen vain ottanut kotoani kuormansidontaliinan palasen ja solminut sen yhdeksi lenkiksi kestävällä solmulla. Paksua liinaa, tuntuu käsissä hyvältä.

Tuo kuormaliina onkin muuten hyvän kuuloinen. 50mm leveä 4 tonnin liina tai jopa 75mm leveä niin ei tule liian pienelle alalle paine. :)

Ainoana ongelmana tuossa on (tai ei ole vielä tullut ongelmaksi, ennemmin peloksi), että solmu pitää tarpeeksi hyvin. Aikamoinen mötikkä se solmukohta itsellä on ollut.

Ainoana ongelmana tuossa on (tai ei ole vielä tullut ongelmaksi, ennemmin peloksi), että solmu pitää tarpeeksi hyvin. Aikamoinen mötikkä se solmukohta itsellä on ollut.

Tuosta liinan pätkästä voi ompelukoneella tehdä joko lenkin tai sitten tuollaisen vyön missä molemmissa päissä silmukat. Tikkaa vaan niin perkeleesti lankaa läpi niin kestää.

Ite aion nyt jossain vaiheessa hommata tuon Buffalo Barin kun polvet alkaa helvetin pitkästä aikaa tuntua siltä että pystyy jopa kyykkäämään. En ole ikinä nähnytkään kyseistä tankoa, mutta näyttää SOTURIN tangolta. :D
Jim Wendler kehuu tankoa kovasti. Conclusion:The Buffalo Bar rules
Kyselin Strength Shopista ja kuulemma tulee valikoimiin parin kolmen kuukauden sisällä.

Tuossa aika rajulla kaarella oleva versio

hqdefault.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom