Kotisali

Mun faija otti hyödyn irti mun entisestä huoneesta kun muutin pois. sattumoisin otin sen "kuntosalista" kuvia toissa päivänä kun anoppi olisi kiinnostunut tekemään saman tempun poikaystäväni entiselle huoneelle. Miten saisin liitettyä niitä kuvia tähän keskusteluun?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kato vedät ekana rinnalle ja sitten laskeudut istumaan penkille niinku etukyykky boksille, onnistuu. ;)

Jotkut tämän tyyliset telineet on varmaan aika hyvät jos ei voimatelinettä halua hommata. Noillahan voi penkatakkin ja tehdä vaikka mitä muuta kun on tuossa alempanakin kannattimet.

Voisi kai tuota kokeilla vaikka joku siinä aristaakin. Treeninähän se tietysti olisi tehokkaampaa ja kokonaisvaltaisempaa.

Ja tosiaan jotain vastaavia telineitä on tullut silmäiltyä, eikä hintakaan näissä paha ole. Reilulla satkulla taitaa saada jo välttävät. Kunnollinen häkki olisi tietysti kiva, mutta se ei ole tällä hetkellä oikein vaihtoehto tilojen takia.

Ja Pipari, laita kuvalinkin ympärille ns. image tagit. Eli ensin

Edit. Tietysti ensinhän ne kuvat täytyy ladata johonkin kuvapalveluun. Imageshack ja mitä näitä nyt on.

Okei, ehkä en sitten laittelekkaan tänne mitään kuvia. Mutta mun faija on mm. asentanut kattoon leuanvetotangon, jonka kiinnityksiin pystyy myös vaihtamaan renkaat, seinään se on iskenyt dippi/vatsalihastelineet, katossa on myös itserakennettu ylätalja, mihin saa vaihdettua erilaisia tankoja ja kahvoja ja lisäksi sillä on joltain työkaverilta peritty levytanko + painot. Tietenkin sillä on myös peruskäsipainot, jumppapallot, kuminauhat pari kahvakuulaa ja kaksi lekaa. Noilla lekoilla treenaaminen on kyllä todella siistiä. Itsekin kokeillut ja aina silloin tällöin porukoilla käydessäni treenailen niillä. Ihan mahtavan tuntusta. Suosittelen kokeilemaan.

Viime postistani tähän threadiin vähän aikaa mutta mutta... kotisalilleni oli silloin penkki hakusessa ja sen sainkin ilmaiseksi kun löysin roskalavalta täysin ehjän power xl merkkisen en tiedä kuinka vanhan penkin jolla on näppärästi pärjäillyt tässä kotosalla.
omalta "salilta" löytyy nyt penkki 60kg levypainoja sekä 7kg tanko 2x 15kg käsipainot. noilla on saanut kyllä tehtyä arnoldin kultaista kuusikkoa leuan vedon olen vain vaihtanut kulmasoutuun. kun tuolla aikaisemmin sanoin että elämäntilanteeni ei oikein annan kunnolla aikaa salilla käyntiin niin se on totta siksi koti sali. joku siihen vastasi että kuullostaa tekosyyltä ja joltain salille meno ujoudelta. Ehkä se sitä osittain onkin mutta olen huomannut sen että täällä kotona saa itsestään kyllä irti kun vain on halua ja asennetta. tämä mun koti sali on nyt kustantanut mulle 60€ :D tulokset on noussut jonkin verran ja rasvaa on palanut. olen ajatellut hommata käytettynä tuollaisen kotitreeni keskusksen. jossa olisi taljatyms kun ei sellainenkaan tuolla nurkassa paljoa tilaa vie...

Iteltäkin löytyy nykyään kotisali josta löytyy viralliset mitat täyttävä penkki, boksi, painonnosto- ja voimanostotanko, pukit sekä 142,5 kg levyjä ja pari voimanostovyötä.

Onkos kellään tämmöistä seisovaa nyrkkeilysäkkiä, tai vastusta, miksikä tuota sitten virallisesti nimitetäänkään:
Taurus Standboxsäcke Osta edullisesti - Kotifittnessin Euroopan Nr.1

Kysyn, koska tässä eräs kerta salilla muuan heppu sanoi tuommoisen hankkineensa kotiinsa ja kehui kovasti. Sanoi, että on hiljainen, että voi kerrostaloasunnossakin tuommoista pieksää huoletta. Lisäksi ei tarvitse kiinnitystä ja kuulemma saletisti pysyy pystyssä, koska pohjassa on painoa sen verran. Lisäksi koska tuo lähtee heilumaan/liikkumaan sivusuunnassa, niin nyrkkeilystä tulee teknisempää/tarkempaa, on pakko pistää useampia, nopeampia ja kevyempiä iskuja, ei voi laiskasti mättää painavia pommeja (kuten itellä joskus on tavallisen säkin kanssa tapana :D ).

Joskus oli omatki laitteet.
body-solid oli merkki ja ostettu wrangelta, silloin ku se vielä oli malminkartanolla.
nissan sunnyllä paketin kotia raahasin :D
hVmC.jpg

Tolla telineellä sai tehtyy kyykystä penkkiin.
170kg oli levytankoon painoja.
penkin sai alaviistosta viistoon.
2 50mm tankoa, kulma ja suora.
ylä+alatalja.
parit pienet käsipainot
ihan hyvä oli kotosalla noillakin reenailla.

Siirtyminen kuntosalilta omaan autotalliin...

Kuinka usein treenaatte kotisalilla? Tuli hankittua nyt tanko + painot 140 kg asti ja penkki, josta on mahdollista muokata vinopenkki, normipenkki, kyykkytelineet, dippi. Näiden lisäksi on sit tietysti mahollisuus maastavetoon, kulmasoutuun, rive, ym ym mitä vapaalla tangolla nyt ikinä keksiikään.

Ongelma on nyt vain siinä, että kun on tullut aina siellä salilla käytyä pari kolme kertaa viikkoon tunti / kerta ja nyt yhtäkkiä onkin rajattomasti aikaa tehdä harjoitukset ja mennä sinne autotalliin mihin kellonaikaan tahansa (poislukien tietysti työajan 8-16), niin ongelma, ettei oikein tiedä millä jaolla kannattaisi alkaa tekemään. Viimeiset 3 kk oon käyny 2 krt viikos ja tehnyt pääasiassa 1 jakosella. Nyt tuntuu, että ehkä mielekkäämpää olisi tehdä vain vähemmän kerralla useammin. Minkälaisia kokemuksia porukalla on kotisalille siirtymisestä? Onko maku mennyt jo parin kuukauden jälkeen vai onko reenien pilkkominen pienempiin osiin tuonut motivaatiota ja mielekkyyttä reenata nimenomaan siellä kotisalilla ja omassa autotallissa yksin, oman lempimusiikin tahdissa?

4-6 kertaa tulee treenailtua. Niistä 3-4 on kokonaisempia treenejä. Käytännössä mulla on kolme erilaista treenipohjaa joita vuorottelen ja hieman varioin sitten tuntuman mukaan.

Treeni 1: 1-jakoinen, painotus selkä/työntävät (isoimpana liikkeenä kyykky)
Treeni 2: 1-jakoinen, painotus rinta/vetävät (isoimpana liikkeenä maastaveto)
Treeni 3: Jaloille keskitetty (Box-kyykky, SJMV, pohkeet)

Juu, tiedän, painotukset menee ristiin ja näin ihan tarkoituksella. Ohjelmaa tehtäessä pääasiallinen kriteeri oli tehdä suht. nopeat ja kokonaisvaltaiset treenit joita on hauska vääntää. Muutetaan sitten jos/kun alkaa tukottamaan. Alunperin kolmatta jalkapäivää ei ollut, mutta koska selkeästi tuntui että jalat eivät saa riittävästi osumaa (eikä se oksentaminen ole niin kivaa, että viitsisi kyykyn ja Maven samalle päivälle laittaa), niin piti tehdä tuommoinen lyhyt mutta ytimekäs veto kolmanneksi. Ajallisesti ihan yhtä pitkä kuin muutkin treenit tosin. Treeniajat olen pitänyt pääasiassa 40-50 minuutin välillä, mutta joskus tulee lohkottua vähän ja kiskottua 20-30 minuutin pikasettejä jos aikataulut on kireällä.
Ja kun tuo treenipesäke sopivasti sattuu olemaan matkan varrella jos tarvitsee tupaan polttopuita hakea, niin tulee sitten toisinaan tehtyä ylimääräisiä leuanveto- tai penkkisarjoja ohimennessään.

Tykkään kyllä helvetisti. Lähimmälle yleiselle salille on meiltä 20 minuutin ajomatka, ja ei taatusti tulisi muutaman sarjan takia ajettua sinne. Bonuksena saa ihan rauhassa vääntää mitä tykkää, huutaa ja irvistellä.

Itse tykkään omassa salissa siitä, että voin mennä sinne kun tunnen olevani valmis uuteen treeniin. Ei tarvitse lähteä velvollisuudentunteesta tai sosiaalisesta paineesta silloin, kun siitä ei ole mitään hyötyä tai ei vaan huvita. Pyrin treenaamaan vain silloin, kun olen levännyt ja syönyt hyvin. Omalla salilla ei ole kiire mihinkään ja aikataulut täysin omassa hallussa. Saatan treenata välillä 1-2 kertaa viikkoon ja toisinaan kun on energiaa ja intoa 5 päivänä viikossa.

Mistä oot Vilu noita tankoja ja levyjä hommaillu?

Yks setti tuli penkin mukana, yhden tangon löysin uutena tori.fi:stä ja Sportiasta hain kumitetun olympia painosarjan, niin siitä sitten kolmas tanko.

Jääkö sulla seinät pressupinnalle?:D

Noi seinät jää joo. Toinen pitkä seinä on valkosta levypintaa. Toi on mulle siis vuokratila, niin ei siihen kovin paljoa viitti rahaa laittaa turhuuksiin, kun sitä kulu muutenkin niin helvetisti. Kyllä sinne jengi kuitenkin jotain lippujaan ja viirejään kantaa seinät täyteen.

Yks setti tuli penkin mukana, yhden tangon löysin uutena tori.fi:stä ja Sportiasta hain kumitetun olympia painosarjan, niin siitä sitten kolmas tanko.

Tänks. Paljo Sportiassa maksoi olympia-sarja?

Jaa tuoltahan se sivuiltakin löyty, 349€ tarjous.

Täällä taas kysymyksien kera, olen nyt katsellut erinlaisia vaihtoehtoja penkille ja kyykkytelineelle. Löysin kolme eri vaihtoehtoa jotka mielytti, olisikohan kellään kokemuksia mistään näistä tuotteista?

#1 sport-tiedje
- Taurus punnerruspenkki B900
- Taurus barbell rack Pro

#2 wrange.
- Wrange Fitness punnerrus-/dippiteline
- Body-Solid Powerline Vino-/tasapenkki

#3 Mega-Fitness
- Heavy Duty - Kombibank 1100
- Heavy Duty - Free Stands - Hantel-Rack Ablagen

50kg painot ja penkki josta penkkiä ole käytetty 10v vuoteen eikä painoja juurikaan 3 vuoteen. Tärkeimmät oma keho ja renkaat sekä 3kg käsipainot. Bullworker ynnämuita vekottimia.Kahvakuula.

#2 wrange.
- Wrange Fitness punnerrus-/dippiteline
- Body-Solid Powerline Vino-/tasapenkki

- Wrange PRO punnerrus-/dippiteline
- Body-Solid Vino-/tasapenkki

Iteltä löytyy tommonen combo ja hyvin toimii! Ainoo mikä on miinusta nii varmistusrautojen puute. Kalliimpihan toi on kun sun, mut esim. penkissä "180kg käyttäjän kanssa" on aika vähän.

- Wrange PRO punnerrus-/dippiteline
- Body-Solid Vino-/tasapenkki

Iteltä löytyy tommonen combo ja hyvin toimii! Ainoo mikä on miinusta nii varmistusrautojen puute. Kalliimpihan toi on kun sun, mut esim. penkissä "180kg käyttäjän kanssa" on aika vähän.
Kiitos vastauksesta! Tosiaan tuo varmistusrautojen puute huolestutti hieman. Mega-Fitnessin Heavy Duty tarjoaisi ainaki nuo varmistusraudat ja kestää 250KG asti mikä pitäisi olla tarpeeksi näin alkuun, 165€ postikuluineen ei niin paljoa kirpaise ja näyttäisi olevan helposti siirettävät mikä on aina plussa.

Tällä istumalla kallistuisin Heavy Duty:n penkkiin ja kyykkytelineeseen, tosin jos panostaisin 50€ enemmän voisin ottaa Heavy Duty:n penkin tilalle Taurus punnerruspenkki B900, en löytänyt kunnon kuvia HD:n penkistä mutta Tauruksessa näyttäisi olevan mielyttävät säätömahdollisuudet (pysty/vaaka). Eihän tässä kiirettä ole, odottelen vielä hieman lisää mielipiteitä/kokemuksia kyseisistä tuotteista ennen kohtalokasta tilausta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom